Deurvergrendeling doorlussen?

Chrisjemol

Forumguru
Beetje vreemd verhaal hier. Er zin geen (vag) auto’s die de vergrendelknop links en recht hebben zitten. Alleen soms in het middenconsole. Het is namelijk niet nodig om een bijrijder de deuren allemaal open en dicht te laten doen.

Dus @Chrisjemol roep eens welke auto’s dit dan links en rechts standaard hebben zitten ben wel heel benieuwd
Mijn superb combi uit 2014 had bij beide deurgrepen een deur vergrendel/ontgrendel knop…
Die auto heb ik zelf gereden, google maar eens dan vind je deze knoppen aan beide kanten.
Dus ja wat noemt men een vreemd verhaal…
Vind het vreemde hier dat ‘het in geen vag auto zit’ en het afgedaan wordt als vreemd verhaal terwijl jullie op dit punt niet weten dat het gewoon bestaat, en het totaal niks te maken heeft met mijn vraag…
 

Antera

Donateur
Zie inderdaad dat de Superb dit heeft. Dit heb ik nog niet eerder gezien. Excusses

Iets wat Skoda bedacht heeft dan. Zal er eens op gaan letten maar heb het in geen enkel ander modellen gezien.

S6 met inbouwen. De knoppen worden aangestuurd via de raammotor in de Superb.

Jouw Citigo is basic en zal het doorlussen wel pikken verwacht ik.
 

Bakkertje

Forumguru
Wellicht domme vraag, maar als je achterin een Citgo/Up!/Mii zit en de deur is op slot, is het dan niet gewoon een kwestie van 2x aan de hendel trekken? Zo werkt het bij de meeste vag producten namelijk ..
Lijkt me overigens ook wel een veiligheidsfeature die het sowieso moet doen.
 

Chrisjemol

Forumguru
##Citaat verwijderd.##
Bij mij zoiezo niet want kinderslot zit erop
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chrisjemol

Forumguru
Bij de touran van mijn vrouw is het idd 2x deurgreep openen en dan is alles van slot behalve de kofferbak. Dus altijd bij uitstappen ff knopje indrukken
 

Bakkertje

Forumguru
Dat ga ik eens testen @Canon-Eye volgens mij gaat bij mij dan alleen de betreffende deur van het slot en niet allemaal.
Bij de Beetle en de Audi A4 (2001) weet ik het zeker dat het zo werkt (zo = 2x aan de hendel trekken en alleen die betreffende deur gaat open)
 

Kanerr

Forumguru
Het is bij VAG ergens in de loop van 2013 van 2x aan hendel trekken naar 1x trekken veranderd :)
 

EdK

Forumguru
Maar goed heren dat is allemaal beredeneerd vanuit binnen naar buiten !
En als je tekst van TS leest dan is zijn wederhelft al uitgestapt en wil van buiten de achterdeur openen.
En dan kun je 1x of 10x drukken of trekken, maar dan zal die deur NIET opengaan naar mijn mening als die is vergrendeld.
Of mis ik nu iets ??
 

Chrisjemol

Forumguru
Je hebt gelijk. Van buiten gebeurd er idd niks. Met knop indrukken ontgrendeld hij wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Eltjo

Forumguru
Onze superb 2 had dit standaard…
Nou heb je me hiermee nieuwsgierig gemaakt! Welke bedoel je dan? .... Ik rij S2 !
Ik loop NU naar buiten om te kjijken!

..... Minuut later, verdomt je hebt gelijk!
...........Ja, duh...
.................Ik gebruik het links af en toe als ik in een stad ben en me wat minder zeker voel over gespuis op straat.
Maar ik heb het dus zo ingesteld dat de deuren van buiten gewoon te openen zijn. Ik vind het veiliger dat men om een of andere rede bij de inzittende kan komen als dat nodig is. Of ik weet ook niet goed hoe het precies werkt. Alleen de achterklep is volgens mij vergrendeld als ik rij...?

Zo teruglezend zijn de reacties begrijpelijk, las ik alleen net als anderen er overheen. Als de deuren bij jouw tijdens de rit vergrendeld zijn, dan is dat tweede knopje handig ja. Duidelijk!
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik heb juist de anti-hijackfunctie standaard aanstaan, vind het wel een fijn idee. In het geval van een ongeval worden ze trouwens ontgrendeld, daar is wel over nagedacht gelukkig.
 
Bovenaan Onderaan