Deurvergrendeling doorlussen?

Chrisjemol

Forumguru
Goedemiddag, ik heb sinds kort een vw up, maar meerendeel zal zelfde zijn als de citigo, ik heb een vraag:
Weet iemand van jullie of/hoe de deurvergrendelknop door te lussen is?
Ik wil aan de rechterzijde ook een raambedieningskap met deurvergrendeling plaatsen en vraag me af of ik de draden gewoon bij de draden van de vergrendeling links kan steken?

Alvast bedankt!
 

Tees

Donateur
Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je rechts wilt gaan maken. Kan je wat meer info geven (evt met fotos) wat je voor ogen hebt?
 

Eltjo

Forumguru
Je bedoel het knopje wat je op de bestuurdersdeur hebt om alle deuren van buiten af te vergrendelen?
Toetsdrukknopjes kan je altijd parallel schakelen. Het wordt lastiger als het een schakelaar is die net zoals een lichtschakelaar thuis in een stand blijft staan.

Maar, waarom wil je dat? Is een Up/Citigo niet smal genoeg om naar de andere kant te reiken?
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik bedoel idd de schakelaar in de bestuurdersdeur waarmee je de deuren op slot kan zetten
Die wil ik ook rechts zetten. Dit past allemaal maar wilde alleen weten of ik de draden die eruit komen naar links kan voeren en dus op de schakelaar in de bestuurdersdeur kan zetten en dat dan alles werkt

Maar zoals ik begrijp werkt dat dus als ik ze doorlus.
Bedankt alvast!

(Ja de up/mii/citygo is klein maar als mijn vrouw uitstapt en de achterdeur dan wilt openmaken en blijkt dat hij op slot zit moet ze nu aan mij vragen om de boel te ontgrendelen. Als er aan die kant ook een knop zit dan kan ze dat zelf ;) )
 

Tees

Donateur
De mooiste oplossing zou zijn om de draden vanaf rechts op de comfortmodule in de deur links erbij te steken. Maar dat is wel een stuk meer werk dan ze op de schakelaar links erbij te prikken, dus ik zou ook voor die oplossing gaan :jaja:
 

Chrisjemol

Forumguru
Vreemde oplossing? Wat zou de ideale oplossing zijn dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Donateur
Waarom verleng je de draden niet en plaats je de schakelaar in het midden v d auto? Kan iedereen er bij. Simpel (denk ik).

Grtss
 

Chrisjemol

Forumguru
Dan heb ik links en rechts gaten in de bediening in de deur. En als de vrouw buiten staat moet ze half de half de auto inhangen

Bij alle auto’s die ik heb gehad zat er links en rechts een vergrendelknop en dan raak je daar gewend aan

Maar morgen haal ik dus up bediening voor links op en die plaats ik rechts. Draden koppel ik en dan moet het werken

Meteen projectje starten dat deze knoppen ook verlicht zijn (is niet in de up/mii/citygo en vind ik ook jammerlijke besparing).

Gaat goedkomen
 

hemi24

Forumguru
Bij alle auto’s die ik heb gehad zat er links en rechts een vergrendelknop en dan raak je daar gewend aan

Ik kan je zo geen (Europese) auto opnoemen die dit standaard heeft, geloof ik…

Enkel de Aziaten met die lelijke draaiknoppen boven de deurhendel; en de oude knopjes zoals bij o.a. de Golf 2.

Geef je vrouw anders de tweede sleutel met afstandsbediening mee, is het probleem ook opgelost!
 

Canon-Eye

Forumguru
Geef je vrouw anders de tweede sleutel met afstandsbediening mee, is het probleem ook opgelost!
Vaste gewoonte bij ons: de tweede sleutel is háár sleutel en die heeft ze ook altijd bij zich als we samen weggaan. Is om te beginnen handig als we elk een deel van de boodschappen doen, zodat we onafhankelijk van elkaar spullen in de auto kunnen leggen. En - op onze leeftijd ook niet geheel onbelangrijk - het zorgt ervoor dat in geval van nood, als een van ons onverhoopt iets overkomt en afgevoerd wordt, de ander niet onthand zit omdat die ene sleutel toevallig méé afgevoerd is...
 

Tees

Donateur
Laat je nog even weten of (en hoe) t werkt straks? En een fotootje voor en na :-)?
 

Antera

Donateur
Beetje vreemd verhaal hier. Er zijn geen (vag) auto’s die de vergrendelknop links en rechts hebben zitten. Alleen soms in het middenconsole. Het is namelijk niet nodig om een bijrijder de deuren allemaal open en dicht te laten doen.

Dus @Chrisjemol roep eens welke auto’s dit dan links en rechts standaard hebben zitten ben wel heel benieuwd
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Nouja, maakt ook niet uit toch? Als @Chrisjemol graag ook zo'n knop rechts wil hebben, dan mag ie dat van mij er gewoon inzetten :jaja:.
En hij had al aangegeven dat dat in zijn S2 zat :lezen:
 

Blackciti

Senior Member
##Overbodig citaat verwijderd.##


Nou, je hebt de oplossing dus al.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan