Deurslotperikelen

brepus13

Forumguru
Hij fixt niks ter plekke maar wisselt alleen de complete deursloten. De kapotte houdt hij dan om die weer te maken. Soort ruil systeem wat ik er van begrepen heb. Maar hij had dus niks voor de F2. Bovendien lijkt het deurslot van deze fabia niet de oorzaak maar meer de bekabeling. We gaan het zien.
 

brepus13

Forumguru
Nou lekker dan. Ik heb hem vorige keer gebeld en hij gaf toen aan niks te hebben liggen en dat hij me niet kon helpen.
 

brepus13

Forumguru
Jazeker.

misschien had ie toen gewoon geen zin :sterretjes:
Wat ik schreef is wat mij verteld is door de beste man.

ik heb toen dus een nieuw slot besteld bij de dealer en er zelf maar in gezet. Werkt tot op heden prima.

echter nu dus een iets anders probleem. Ik ga binnenkort de kabels doormeten En eens kijken of we dan iets kunnen vinden.
 
Hallo, Ik hoop dat iemand weet wat dat kan zijn?
Alle deuren, kofferbak en motorkap zijn dicht.
Hoe kan ik zeker bepalen waar het zit, zonder alle panelen te verwijderen. Ik begrijp dat meestal de micro-switch in het slot de boosdoener is, maar dan verwacht je dat er 1 deur lampje brand. Nu alle deuren lampje en gaat niet meer uit, ook de binnen verlichting blijft branden op stand deuren. Maar dat kan je uit zetten. De deuren lijken wel op slot te zijn. Hoor graag, vast bedankt !

Fabia uit 2009 1.2
Mvrgt Henk
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Hallo, Ik hoop dat iemand weet wat dat kan zijn?
Alle deuren, kofferbak en motorkap zijn dicht.
Hoe kan ik zeker bepalen waar het zit, zonder alle panelen te verwijderen. Ik begrijp dat meestal de micro-switch in het slot de boosdoener is, maar dan verwacht je dat er 1 deur lampje brand. Nu alle deuren lampje en gaat niet meer uit, ook de binnen verlichting blijft branden op stand deuren. Maar dat kan je uit zetten. De deuren lijken wel op slot te zijn. Hoor graag, vast bedankt !

Fabia uit 2009 1.2
Mvrgt Henk

Er zijn meerdere microswitches per slot, er is volgens mij per deur een switch voor de open-stand, maar ook één voor de dicht-stand. Met bijvoorbeeld VCDS kun je in het systeem zien of de deuren volgens de auto open of dicht zijn. Bij mijn eigen F1 ooit gezien, dat de bestuurdersdeur volgens de auto dicht en op slot zat, terwijl de monteur met de deur wijd open op de bestuurdersstoel zat, dat was wel duidelijk een gevalletje microswitch die niet goed functioneerde.
 

Edwinz

Forumguru
....De bestuurders deur gaat (meestal) niet meer dicht met de centrale deur vergrendeling op de afstand bediening. Met de sleutel in contact werkt ie prima.......het slot is dus niet kapot wat zojuist heb ik hem gewoon op slot kunnen doen.
Als het niet werkt blijft het rode alarm knopje ook rood branden......

Het euvel wat ik heb met mn slot: centrale vergrendeling met ab opent portier rechts achter niet. Zodra sleutels in het contact zitten kan ik wel via de deur het slot ontgrendelen (bij het gebruik van de ab hoor ik wel een zoem geluidje).
Als ik de ontgrendelingsknop in de deur gebruik druk ik 1x, trekt ie weer naar beneden, druk ik de 2e keer schiet ie open (net alsof ie weer moet calibreren).
Verlichting gaat gewoon aan bij openen van de deur, tevens op mijn dashboard de melding deur open.

Ik moet er nog naar kijken maar ben ondertussen met van alles en nog wat bezig tussendoor:
-wachten op reactie vanuit duitsland voor wat onderhoudsonderdelen (kleppendekselpakking, benzine/oliefilter, olie, carterplug)
-bezig met bt inbouwen (wat misschien niet gaat lukken).
-bezig met ledjes omzetten alleen er nog niet helemaal over uit welke kleur.
-morgen langs de garage voor mn band links achter welke langzaam leeg loopt.
-misschien ook maar eens bij de garage vragen of ze m even kunnen nakijken of de auto verder nog oke is.

En dan nog eens de tijd vinden om verder te prutsen aan het slot..

Ben benieuwd wat jou oplossing is.
 
Beste Cordoba, Bedankt voor je response. Inmiddels LV slot uitgebouwd en micro-switch getest, deze is ok.
Slot open is contact gesloten. Maar switch zit op een print gesoldeerd bij heleboel tandwielen en veren dus heb de draadjes maar aangepeld om te kunnen meten.
Maar weet niet wat de uiteindelijke response is vanuit de electronica. Bij autodoc 36,- euro voor heel slot, dus zet er maar een nieuw slot in.
De meest verdachte is toch het portier LV.
Ben benieuwd? Koop wel ook zn Hayes werkplaats handboek. Met de motor honda fireblade 1992 ook veel plezier van gehad.

Mvrgt, Henk F II 2009
 
Ben nog in afwachting van mijn deurslot. Heb inmiddels wel gelokaliseerd waar het zit.
Het zit in de deur LV, als ik de connector in het deurscharnier los neem is het weg ( LAMPJE DEUR OPEN GAAT NU WEL UIT )
Bedrading in deur doorgemeten en die was oké.
Als ik deze deurconnector weer terug steek en haal de connector van de raammotor eruit is het ook weg.
In de raammotor zit ook div elektronica. Je ziet dat deursloten en raamstand/motor met elkaar samen werken, gestuurd door een unit.
Nu is zonder uitlezing denk gokken of het het slot is of de raammotor. Zodra ik het slot heb weet ik wat over blijf.
Beste is denk toch met uitlezen te beginnen met vdcs od. Maar ben maar op de ouderwetse manier aan de slag gegaan.
Ben benieuwd wat uiteindelijk het voordeligste is. Je doet iedergeval wel ervaring op.
 
20210109_164125.jpg Ivm corona duurt het ff voor mn slot er is.
Ik ben verder gegaan met de raammotor, de print er uitgehaald. De pinnen van de connector op de printplaat allemaal opnieuw gesoldeerd.
En het probleem is nu verholpen...
 
Het slot hou ik wel als spare, als het een x bezorgt wordt.
Trouwens op u-tube staan echt veel filmpjes van het slot en hoe je het mech en elektrische gedeelte uit elkaar kan halen. Er zitten nog meer micro- switches in als alleen de direct zichtbare voor open en dicht stand. Ook de raammotor is er te vinden.
 
Als je de connector uit de raammotor trekt (zie de pen) daar zit nog een connector achter. Als je de 4 schroefjes los maakt kan de print met as uit elkaar getrokken worden. Dan komt de print te voorschijn.
Als de 2e connector van de print getrokken wordt komen de pinnen te voorschijn, deze aan de achterkant doorgesoldeerd. Hoop dat het zo helemaal duidelijk is. Gr Henk
 
Bovenaan Onderaan