Detail passat R36

Jee13

Forumguru
Moge,
Vroeg uit de veren voor de jaarlijkse detail van deze auto

Dit is het 4e jaar dat ik deze auto doe
Eens kijken wat we er dit jaar van kunnen maken

Ik zal vandaag wat stappen en handelingen omschrijven zodat de mensen die dit interessant vinden een beeld krijgen wat vandaag aan deze auto gebeurd

20140807_070042.jpg

20140807_070100.jpg

20140807_070113.jpg

20140807_070142.jpg
 

Jee13

Forumguru
Thx, is geen straf voor me, dat begrijp je.

Gisteren auto opgehaald en er >100 km mee gereden met een glimlach
 

Jee13

Forumguru
Neusje staat ondertussen in de voorweek

Uiteraard auto eerst goed afgespoeld, wielkuipen en onder se stoorlijsten met harde straal, daarna van boven naar beneden auto goed afgespoeld

Neus ingespoten met dasty en met microvezelspons voorkant licht schoongemaakt, staat nu verder in te weken, ging er al vrij makkelijk af.

De collinite vn vorig jaar heeft nog iets van bescherming achtergelaten
 

Renzo4000

Forumguru
Dasty? :nailbiting: ... dat hoort in het keukenkastje te staan, niet tussen je detailerspullen. Voor het verwijderen van insecten gebruik je beter Poorboys Buqsquash ... het enige echte product wat wel werkt en niet je lak aantast zoals Dasty dat wel doet. Ik ben wel benieuwd naar je verdere vorderingen vandaag, succes!
 

Renzo4000

Forumguru
Iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wil natuurlijk, maar ik blijf er ver van vandaan! Dasty is veel te agressief voor dit soort doeleinden.

Als je het dan toch wil gebruiken, doe dit dan sterk verdunt (1:5 minimaal) en gebruik het wat mij betreft hooguit voor op je velgen en banden.

Hier enkele voorbeelden (van de velen!) wat er kan gebeuren:

http://forum.carclean.nl/forum/disc...n/3489-rare-streeplijne-op-de-lak-niets-helpt

http://forum.carclean.nl/forum/disc...asty-in-mijn-lak-zijn-deze-eruit-te-polijsten
 

CDK

Forumguru
Ik wilde geen lans breken voor Dasty overigens, want ik gebruik dat zelf ook niet, maar wilde alleen aangeven dat @Jee13 wel weet wat hij doet na al die jaren ;)
 

Renzo4000

Forumguru
Np ;) ... Ik probeer alleen mijn zienswijze op het detailen hier bespreekbaar te maken. Laat ik het zo stellen, er zijn m.i. betere producten (die niet eens zo duur zijn!) om deze zaken mee aan te pakken. Maar laten we het topic niet teveel vervuilen, ik ben erg benieuwd naar de resultaten ... want die R36 vraagt erom om te blinken!
 

Jee13

Forumguru
Dasty kan geen kwaad, als je het maar juist gebruikt

Die 2 voorbeelden die je aanhaald, hebben het idd niet goed toegepast en bovendien een zielige kwaliteit lak op de fiat

Vag lak is hard en zo ook op deze passat

Ik ga het verder niet verdedigen, ieder heeft zijn eigen methodes, ik doe echter niet mee aan de commerciele zooi zoals veelal word tentoongespreid op het carclean forum wordt, ik lees daar ook mee.

Natuurlijk willen zij zoveel mogelijk verkopen

Nog wat fotos van het wassen:

20140807_084732.jpg


20140807_084737.jpg



20140807_085426.jpg


20140807_085433.jpg


20140807_091544.jpg



20140807_091551.jpg


20140807_091612.jpg
 

Joske

Forumguru
De lak in de motorruimte en tussen de deur en de stijl, hoe heb je die schoongemaakt Jeroen?

Borsteltje met verdunde APC of ook met dat D(N)asty spul? ;)
 

Jee13

Forumguru
Vandaag ook met Dasty @Joske , simpelweg omdat ik deze in mijn handen had. Meestal pak ik er APC voor

Deze scharnieren hou ik al 4 jaar bij en dan is er niet zo heel veel schoonmaakmiddel nodig
Als afsluiter later op de dag zal ik klein beetje teflonspray in scharnier spuiten, mogelijk t een apc of dasty het te schraal maakt, voorkom ik dan

Nu weer aan de bak, genoeg te doen!
 

Renzo4000

Forumguru
Zo! het kleien was in ieder geval wel nodig :jaja:. Ga je ook nog polijsten? Dat is vaak nog een hele uitdaging op een VAG lak. De basis is nu iig al goed :thumbsup:

Niet goed gekeken op de foto, dap ligt ernaast :cry:
 
Laatst bewerkt:

H@RM

Senior Member
Ziet er tot nu toe alweer netjes uit. De eigenaar was de auto zo te zien ook met de juiste producten en technieken. Anders zou je de swirls al duidelijk op de foto zien
 
Bovenaan Onderaan