Der Weiße

Skoda-MAN

Forumguru
@Antera Ik zal proberen het toe te lichten.
Het is in de opwarmfase van het interieur (niet van de motor).
De opwarming begint het meest voorin en dan ook nog niet echt gelijkmatig.
Warme lucht is lichter dan koude lucht en tijden afremmen komt die koude lucht als het ware naar voren . Je krijgt een werveling tevens ga je van richting veranderen en zonder dat je daar erg in hebt beweeg je ook je hoofd nog eens.
Alles bij elkaar lijkt dat, is het ook, een windvlaag.

Denk daar bij als voorbeeld aan een ventilator zomers, de lucht die die verplaatst heeft de zelfde temperatuur en toch voelt die koeler aan. De luchtstroming voelen wij als koel.
De lucht in de auto beweegt ook.
Ik merk het altijd bij een rotonde die ik met vlotte snelheid 3/4 neem.
Als na een langere rit de auto helemaal opgewarmd is dan merk je het vrijwel niet meer.

Mocht je iets ander bedoelen dan lees ik dat wel. (dat water was als grapje, je zou het over je heen krijgen)

Miez1

Forumguru
Toch wil ik nog een opvallende bevinding posten hetgeen zich voordeed vorige week toen ik een bezoekje bracht aan de markt in Desenzano. Ik wilde daar de parkeergarage indrijden maar een Italiaan met een camper had de hoogte verkeerd ingeschat (hij was maar een meter te hoog.......) en moest vanaf de slagboom achteruit de straat inkeren. Omdat ik de eerstwachtende in de straat was heb ik de man hierbij geholpen met taxieen wat ook mijn geluk bleek want de man had niet alleen moeite met hoogte inschatten maar achteruit rijden was ook iets wat hij niet beheersde. Dit koste op een haar na de voorgevel van mijn inmiddels zeer geliefde O3. Tot zover de inleiding, temperatuur was circa 24 graden, de O3 had een ritje van 20km achter de rug en stond al wat langer stationair te wachten voor de parkeergarage in de zon. Ik stap uit de auto om te taxieen, de sleutel zit in mijn broekzak terwijl de auto blijft draaien. Bij terugkeer in de auto, allerlei storingsmeldingen, terwijl ik instap, lampjes brandde bijna allemaal, AFL storing, bandenspanning laag, geen stuurbekrachtiging, waarop ik de O3 het dak van de garage heb opgestuurd, vervolgends eerst de banden gecontroleerd, hier was niets aan de hand. Daarop heb ik de auto geparkeerd, uit gezet en weer opnieuw gestart. Toen was alles weer in orde, vreemd niet?

De storingen melden zich ook op het moment dat ik weer terug in de auto stapte (met de sleutel).

Iemand anders dit fenomeen al eens meegemaakt?

Het heeft zich daarna niet meer voorgedaan en de auto heeft zich de gehele reis meer dan voorbeeldig gedragen.

Alles gute !

Miez

rhaak1991

Forumguru
Kan het niet aan Kessy liggen? Dat ie vervelend wordt als je met sleutel te ver weg loopt? Soort beveiliging voor het wegrijden zónder sleutel en op locatie niet kunnen starten. Omdat het verder niet meer terug komt als ik het goed lees.

Miez1

Forumguru
@rhaak1991, ik verwacht dat het veband houdt zoals je het schetst. Maar binnenkort gaat íe naar binnen voor onderhoud, dan zal ik is navraag doen.

CDK

Forumguru
Ik loop ook regelmatig weg met draaiende motor en de sleutels in m'n zak, nooit problemen mee gehad, dus ik vermoed een andere oorzaak. Uitlezen lijkt me het beste en hopen dat de fouten opgeslagen zijn.

Miez1

Forumguru
LOL @Rosinfield , anders ik wel, tjonge wat een kluns was dat zeg........ Hoewel ik er nu over nadenk, er is iets heel dicht (lees 0,5cm) langs mijn voorbumper/sensoren gegaan, misschien een reactie voor impact?

Miez1

Forumguru
Beetje opfrissen hier.......

De meldingen welke ik hierboven beschreef hadden te maken met een beschadigde kabel naar onder meer de ABS sensor maar ws ook alle ander kabels die naar een van de veerpoten liep. Hoe het kan gebeuren? Misschien doordat de kabel onjuist is teruggevoerd na de verlaging, je houd dan een stukje kabel over wat kan 'knikken', dat was de verklaring. Is netjes opgespeurd en opgelost, men dacht eerst nog aan hongerige marters maar dit was niet het geval.

ertromp

Forumguru
Probleem dus opgelost
Kwamen er steeds meer meldingen nu in de loop van de tijd dan?
Wel een serieus probleem als je ABS plots niet meer zou werken

Bovenaan Onderaan