Demo te koop ?

van_der_P

Senior Member
Is er wel iemand die bedenkt dat de auto met 16 inch banden, bij een apk keuring ,waarschijnlijk niet meer onder dat A label valt.
Ik zou niet weten waarom niet.
Volgens mij mag je gerust variëren in grote van de wielen.
Als de breedte van de band maar hetzelfde blijft. Dan is de rolweerstand dat ook.
 
en hoe zit dat met de auto`s die net aan onder het B of C-label vallen en waaraan ook het een en ander aangepast wordt?

als de overheid hier zo streng in zou moeten zijn dan zou dat voor alle categorieen moeten gelden en dus niet alleen voor de A-labels...

ik zou me hier niet al te druk om maken.
 

V50

Lid
Zou ook niet weten waarom 16" wielen bij de APK-keuring een probleem zouden zijn. Ten eerste omdat de APK niet veel meer is dan een minimale veiligheidskeuring. Het is geen instrument van de belastingdienst.
Tweede punt waarom ik denk dat het wel zal loslopen met grotere wielen op een Greenline is dat ik tot op heden nog nergens bepalingen hebben kunnen ontdekken van enige overheidsinstantie dat het niet zou mogen.

In een artikel van Autovisie/Telegraaf over de (on-)zuinigheid vaneen BMW 320d wordt geklaagd over het feit dat de BMW in Nederland geleverd wordt met runflatbanden ipv banden met een extra lage rolweerstand. Dit terwijl deze BMW gehomologeerd is met banden met lage rolweerstand.
Het magazine vraagt iemand van de RDW om een reactie. De RDW stelt keihard dat BMW niets verkeerds doet. Een auto homologeren op banden met een lage rolweerstand en die later omruilen voor ander schoeisel is toegestaan. "Het is onmogelijk om elke auto afzonderlijk te keuren," aldus De RDW. "Bovendien staat meer dan de helft van alle auto's op andere banden dan tijdens de typegoedkeuring. De homologatie is een momentopname. Wat BMW doet, is volstrekt toelaatbaar."

Voor de volledigheid de link naar dat artikel:http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...ag_verbruik_BMW_320d_EDE_twijfelachtig__.html

Het is misschien niet het topic er voor maar laten we elkaar niet gek maken met dat-mag-niet-opmerkingen op basis van enig rumoer en en enkele geruchten. Als zelfs de RDW er niet moeilijk over doet, waarom wij dan wel?
 
Demo's die voor idioot hoge prijzen worden aangeboden is gebruikelijk.
(Maar als je zelf 1 km gereden hebt dan is de auto als 20% minder waard)
Maar die auto's gaan natuurlijk nooit voor die geadverteerde prijs weg.
Eigenlijk de omgedraaide wereld: adverteren met een onaantrekkelijke prijs.

de wachttijd voor een nieuwe gl is flink opgelopen, als je deze demo koopt kan je er nog dezelfde dag mee rijden en dat weten de dealers ook dus vragen ze gewoon (bijna) de nieuwprijs.

heb op internet ook al eens nieuwe polo's bluemotion gezien maar dan wel 2000 euro boven de normale prijs, maar wel gelijk rijden en niet 5 maanden wachten.
 

LenK

Forumguru
Dan moet je wel erg wanhopig zijn.
Nog gekker dan die idioten die voor die apple meuk voor de winkel overnachten :1884:
 
Bovenaan Onderaan