Deinen vering, onderstel Superb PHEV 2020

Hallo, morgen laat ik mijn auto checken bij de garage. Vraagje. Is het normaal dat deze Superb PHEV 2-3-4x behoorlijk gaat inveren (deinen) aan achterkant nadat ik over een drempel ben gereden? In de sport stand rijdt hij normaal.
Heb diverse berichten op dit forum gelezen. Ik ben bang dat het bij deze auto hoort. Ik vind het niet zo fijn om bij ieder ritje het menu te gebruiken om hem in sport stand te zetten (of mijn eigen aangepaste auto instelling).

Kan het ook zijn dat de veren/dempers/adaptive onderstel sensoren/kalibratie vering kapot is of onderhoud nodig heeft?

Minder belangrijk, maar ook belangrijk zijn de elektrische spiegels die ik niet elektrisch kan verstellen. Onhandig bij inparkeren om velgen niet te beschadigen :-).

Verder hele fijne auto.

Hieronder mijn tekst voor de garage:

Onderstel veert teveel in, 3x na deinen na drempel in normaal of comfort stand. Slappe veren?

Probleem: bij drempel veert hij aan achterkant behoorlijk in bij normaal of comfort. Hij veert nog 3x na een drempel.

Vraag: Is onderstel wel in orde (veren, dempers, adaptieve sensoren (kalibratie), etc? Kunnen jullie dit oplossen? Graag offerte.

In sports stand is alles ok.

Spiegels niet meer elektrisch verstelbaar

Goed: klappen wel in en uit.

Kapot: niet in hoogte of opzij in te stellen. Zowel linker als rechter spiegel.

Ook horen ze automatisch naar beneden te richten wanneer je auto in achteruit zet. Dit doet hij heel heel soms wel, maar meestal niet.

Vraag: Kunnen jullie dit oplossen? Graag offerte.

sietse235

Actief lid
ivm deinen vd je superb, vrees ik wel dat dit een ' producteigenschap' is . De mijne doet dit ook , in sportstand is dat inderdaad verdwenen.
Heb in het verleden daar nog opmerkingen over gelezen door andere gebruikers. Je zal er aan moeten wennen of steeds in sportstand / of eigen profiel rijden om dit niet voor te hebben.
Spiegels heb ik zo geen zicht op. In achteruit zetten moet de knop vd verstelling op R staan, maar aangezien dat je niks kan verstellen , is mss deze knop kapot?
laten nakijken !

Antera

Donateur
Dat is SuperB eigen dat kan je alleen oplossen door Bilstein dempers te plaatsen of verlagingsveren. De laatste maken het iets minder maar andere dempers maakt het veel stabieler

Je zal er aan moeten wennen of steeds in sportstand / of eigen profiel rijden om dit niet voor te hebben.
Spiegels heb ik zo geen zicht op. In achteruit zetten moet de knop vd verstelling op R staan, maar aangezien dat je niks kan verstellen , is mss deze knop kapot?
laten nakijken !
Ik moet nog tijd steken profiel aan te maken. Wanneer je dan in auto met je mobiel stapt. Hopelijk gaat rijden in eigen profiel dan automatisch ;) zonder extra handeling.

@Antera
Zou je dan combi adviseren, bilstein dempers + bilstein veren? Welke dempers, b6, b7 of b8. Qua looks wil ik hem beetje zo houden,
iets lager kan maar niet teveel. Wil niet zo’n getunde uitstraling. Beetje neutraal houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan