Definitief: Octavia combi III 1.5 TSI

Vandaag mijn 1.5 TSI opgehaald bij de dealer. De eerste 80 km zitten erop. Eerste indruk is prima.

Alle vertrouwen dat dit goed gaat komen. Grappig is dat de 4 cilinder reeds aangaf deels op 2 cilinders te lopen. Ik merkte iets en toen zag ik de melding bij het doorlopen van de menu's.

De lane-assist vraagt nog wel vrij vaak om het stuur vast te houden terwijl ik dat al deed. Eens kijken hoe dit mij verderop bevalt.

Verder dus gelukkig binnen. Nu gaan ervaren.

Wat plaatjes voor de volledigheid:

IMG-20190506-WA0009.jpg IMG-20190506-WA0010.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Mooi dat hij er eindelijk is! Toch nog 5 weken na mij, maar aan de andere kant: op enig moment dacht je dat het juni werd dus dan valt het weer mee, omdenken heet dat :jaja:.

Veel plezier er mee, ben benieuwd alles gaat bevallen!
 
De eerste keer met caravan ging top. Het was in Nederland dus een mooi inkomertje. 1.500 km gereden dus rustig aan nog even. Hulpveren deden hun werk en de 1.5 werkte krachtig en stil. Geen enkele moeite met 1.300 kg aan de haak. De station slikte alle bagage en het digitale dashboard gaf alle informatie die ik nodig had.

Prima keus voor mij. IMG-20190519-WA0030.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Even een vraagje zijn hulpvragen echt nodig als je hooguit 2 a 3x per jaar met de caravan gaat rijden?
En ik zie op je dashboard iets van 36Kw, de huidige tel zijn toch nog geen hybrides?

Mijn keuze gaat waarschijnlijk de Skoda octavo sport business worden in dezelfde kleur en dag. Moet hem alleen nog bestellen. Twijfel ook nog omdat ik hoorde dat in september dit jaar het geüpgraded model uitgaat komen...
 

hemi24

Forumguru
@Tinus1984 : allereerst welkom hier!

Zou je de moeite willen nemen je eerst voor te stellen in het Meet & Greet deel van dit forum..?

Misschien een kleine tip : lees je bericht even door voordat je op verzenden drukt...
 
Dag Hemi24,

Ik zie inderdaad dat de tekst niet klopt, stomme auto correct.. laten we het er maar op houden dat het al laat was ;)
Zal mij ook even voorstellen op het meet en greet deel.

Bedankt voor je bericht.
 

dhe019

Actief lid
Hi,
Even een vraagje zijn hulpvragen echt nodig als je hooguit 2 a 3x per jaar met de caravan gaat rijden?
Als je alleen je aanhanger meeneemt en een beperkte afstand rijdt dan red je het zonder misschien. Als je 3 a 4 man inclusief baggage meeneemt dan kun je niet zonder vind ik. Ook omdat extra kogeldruk een aanhanger stabieler maakt.

Bij mijn O2C (ik heb nu een O3CFL maar nooit zònder hulpveren gereden) kon je niet eens gewoon met 4 man rijden zonder extreem voorzichtig te zijn bij de verkeersheuvels.
 
Even een vraagje zijn hulpvragen echt nodig als je hooguit 2 a 3x per jaar met de caravan gaat rijden?
En ik zie op je dashboard iets van 36Kw, de huidige tel zijn toch nog geen hybrides?

Nodig. Wat is nodig?
Ik vind de auto wat hoog staan zonder belading en dus meestal is dat jammer voor de uitstraling.
Als je de auto bekijkt als een stuk gereedschap dan zijn hulpveren handig bij belading.

Mijn ervaring leert dat de auto wat meer massa moet hebben om prettig met de caravan onderweg te zijn. De extra massa in de auto + de caravan aan de haak laten de Octavia zwaar doorzakken. Met hulpveren is dat verholpen en dat komt het rijcomfort echt ten goede.

Ook ik rijd 3/4 × per jaar met de caravan. Ik vond het nodig.
 

Rallye

Forumguru
Die 36 kW is waarschijnlijk het op dat moment (door de benzinemotor) opgewekte vermogen......
 
Bovenaan Onderaan