Dealer tuning, dus met fabrieks garantie?

Chippen

• Totaal aantal stemmers
    35

Evilcomputing

Senior Member
Ola !

In mijn lease overeenkomst staat:
Chiptunen mag, mits er garantie van de fabriek/dealer is.

De meeste tuners geven wel garantie op het chippen, etc, maar op spullen als brandstofpompen niet of een opgeblazen motor (als het al voor zou komen).

Dus eigenlijk zoek ik een dealer die het voor mij kan doen, dus waarbij de garantie blijft bestaan, dat ik hiervoor naar zuid Limburg moet maakt me niet zoveel.

Maar de vraag is, weet iemand een dealer die dit doet? mijn locale dealer in Zwolle weigert om een 5E 1.6 greenline te chippen.

Alle tunings topics gezocht, maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op deze vraag.

CDK

Forumguru
OCT is de partner, wel voor de hoofdprijs overigens. Dit kan bij een dealer die dit aanbied of bij TVS in Varsseveld, voordeel wat je bij TVS hebt is dat het op maat op de rollenbank gedaan wordt. Klik hier. Bij een dealer wordt er geen maatwerk gedaan, maar simpelweg de software geüpload.

Fean

Forumguru
Fabrieksgarantie is onzin. De fabriek geeft geen garantie.

Het heet importeursgarantie. En die krijg je niet meer bij tunen.

Dat de dealer je garantie overneemt is een heel ander verhaal.. zet je alles zwart op wit dan nog wordt een lastige als het misgaat, het is jij vs de dealer...

Dat de dealer in bepaalde situaties (te hoge kosten) bevooroordeeld kan zijn is dan wel een vervelende bijkomstigheid. Bewijslast etc etc

VEEJAY

Forumguru
Wat Fean zegt.

Je kan het liever stil houden want het wordt toch tegen je gebruikt als puntje bij paaltje komt of doe het helemaal niet.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat hangt ook af van de kwaliteit van de relatie met je dealer. Wanneer deze zeer goed is, is er ook veel voor te zeggen open kaart te spelen ;)

Stinger

Actief lid
Klopt, Kohler (Hoofddorp). Maar dat is een Seat dealer.
Let op, Kohler geeft geen fabriek garantie meer als een auto "getuned" is en nog in "fabriek garantie". Ook is Kohler gestopt met het verkopen van nieuwe Seat. En doet nog alleen onderhoud en reparatie van alle VAG merken.

Cordoba

Forumguru
ABT is geen tuner meer in NL voor VAG idd.

Klopt, Kohler (Hoofddorp). Maar dat is een Seat dealer.

Van der Velden (Seat dealer Zoetermeer/Benthuizen) deed dit ook, maar deze dealer is de nek om gedraaid (het bedrijf dan). Je kunt het beste contact opnemen met de tuner die je op het oog hebt, die weten welke dealers de garantie overnemen. Als je naar JD engineering gaat, daar informeren, en dan via de betreffende dealer de tuning uit laten voeren bij JD.

VEEJAY

Forumguru
Echt niet dat je ergens garantie krijgt als je turbo of brandstofpomp of erger nog een scheur in je zuiger krijgt. Na bijvoorbeeld 6-8 maanden. Dit zijn dingen die ook bij niet getunede auto's kunnen optreden.

Zou wat wezen zeg als alles onder garantie wel even vervangen zou worden.

Frank C

Forumguru
Chiptuning experience Nederland biedt (onder voorwaarden) continuering van de fabrieksgarantie aan. Wellicht heeft iemand hier ervaring met hen?

Edit: Ook Ziptuning biedt motor garantie.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan