De VerrassendŠkoda Rijtraining 26 november 2011

RefleCs

Forumguru
En we zitten in het restaurant te genieten van een heerlijk bakje koffie! Ik ben heel benieuwd! Het is iig een goed bezocht evenement!
 

Michel

Forumguru
Aan iedereen die hier vandaag aan meedoet: veel plezier toegewenst! Ik vond het een geslaagde dag toen ik op 29 mei jongstleden meedeed. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
 

RefleCs

Forumguru
Ook de lunch is geweldig geregeld. Mochten aanwezige forumleden willen weten waar ik zit... Rechtsachterin.
 

alexis

Lid
Leuk event, prima georganiseerd door ProDrive (alleen wat vertraging bij het vertrek ....) 75 auto's (meeste Skoda, een paar afvalligen, 119 inschrijvingen), heel gezellig en leerzaam.

Alexis (Only in a Jeep)
 

RefleCs

Forumguru
Het was een drukke maar zeer leuke, leerzame, leuke dag! De mensen van ProDrive brengen alles met een grap en een grol en dat maakt het luisteren naar de uitleg net zo leuk als het rijden zelf. De onderdelen die aan bod zijn geweest:

- De glade cirkel: Dient ervoor om te leren omgaan met over en onderstuur
- Glade weg met plots obstakel (watermuur), noodstop op glad wegdek: Verbazingwekkend om te merken hoeveel verschil er zit als je een paar km/u harder op een obstakel afgaat.
- Stukje verkeers theorie.
- Stukje auto techniek theorie (wat mij betreft het minst interessant)
- Slalom, zowel voor- als achteruit. Vooral achteruit zeer leerzaam omdat daarbij de focus lag op het achteruit rijden op de spiegels
- Bermcorrectie: Hier ervaar je wat je kan/moet doen om weer veilig uit de berm te komen.
- Noodstop op normaal (nat) asfalt: Hierbij werd gesimuleerd hoe het is als een auto voor je ineens remt/stilstaat. Kortom vol in de ankers. Ook hier weer verbazingwekkend wat een paar km/u scheelt in je afstand.

Het ontvangs, de lunch en de afsluiting waren perfect geregeld. Onderweg nog een warme bak chocomelk met een warme versnapering. Kortom alles prima verzorgd.

Als afsluiter de 2 ronden op de kombaan. Dat is een zeer apparte ervaring. Zeer leuk!

Kortom, mochten jullie een keer de kans krijgen of hij wordt weer georganiseerd door Pon, doen!!! Ik ga de volgende keer gewoon weer indien mogelijk!!!
 

sitechris

Donateur
Ik ben iets minder positief. Gezelligheid prima (leuk om met Div6 en Reflecs + maatje wiens naam ik even kwijt ben kennis te maken). De aanpak van de Prodrive instructeurs ook erg leuk en prettig. Maar wel een paar nadelen.

- Te grote groepen met 12 auto's. Je moest best wel lang wachten voordat je weer een run kon doen. Plus dat achteruit slalom oefening uiteindelijk gewoon oefening filerijden was.
- Door de grote groep viel ook de individuele aandacht een beetje tegen.
- Theoriegedeelte duurde echt te lang en voegde voor mij niets toe.
- De kombaan had sneller gemogen ;). Ik had na een dag veiligheid echt behoefte om even lekker te planken. Heb ik daarom ook maar weer op terugweg (en ook heenweg ha ha, dat merkte de linksplakkende Fabia GL rijder die ik rechts inhaalde) gedaan.

Overigens waren een paar oefeningen erg leuk (bermcorrectie, noodstop, watermuur), maar ik had er net ietsjes meer van verwacht.

Al met al leuke dag gehad, maar ik schrijf me geen tweede keer in.
 

alexis

Lid
Hoi RefleCs,

Bedankt! Ik sta er wel bij met de koffie, maar jammer genoeg niet in actie met mijn FC GL :(

Volgende keer beter!

Groeten,

Alexis
 

RefleCs

Forumguru
Ik sta er zelf een keer pontifikaal op op de natte rotonde zeg maar met vol overstuur (handremmetje). En verder nog een paar achteraf shots. Ik sta wel tijdens het ontvangst nog een keer vol in beeld. Valt wel op dat paars met witte shirt :tongue:
 

RefleCs

Forumguru
Naar nu blijkt waren de foto's die gister online zijn gezet alleen van 1 fotograag. Nu staan ook de foto's van de 2e fotograaf online (beschikbaar via dezelfde link)
 
Bovenaan Onderaan