Een turbomotor "gebruiken" is één ding; weten hoe je er na belasting mee om moet springen is iets wat sommige bestuurders missen.
Ga maar eens kijken bij een Raststätte langs de Duitse Autobahn: pijnlijk hoe snel sommige contactsleutels daar worden omgedraaid na een potje stevig blazen!
Dat is bij mij ook de meest voorkomende situatie, maar als het langer dan een minuut of zo gaat duren dan wil ik zowel de drukgroep als mijn kuitspieren liever even ontlasten. Dan is die knop toch wel handig om de motor niet te laten afslaan met de verbruikers nog in volle actie.ik heb eigenlijk zelden tot nooit de auto in zijn vrij staan in de file of voor een stoplicht.
dat is met een automaat toch wat lastiger, mijn voet op de koppeling houdenIk hou dan gewoon mijn voet op de koppeling dan werkt het start/stop ook niet. Ik doe dat trouwens nooit,ik heb eigenlijk zelden tot nooit de auto in zijn vrij staan in de file of voor een stoplicht.
Drukgroep kan daar heus wel tegen. En je kuit al na een paar minuten laten onstpannen? Dan moet je misschien niet zo krampachtig trappen.Dat is bij mij ook de meest voorkomende situatie, maar als het langer dan een minuut of zo gaat duren dan wil ik zowel de drukgroep als mijn kuitspieren liever even ontlasten. Dan is die knop toch wel handig om de motor niet te laten afslaan met de verbruikers nog in volle actie.
Exact. Die drukgroep krijgt ook elke keer iets kracht te verwerken als deze weer vanuit neutraal ingetrapt wordt om de versnelling weer te kiezen. Het is echt te verwaarlozen dat ontlasten van de drukgroep je kunt rustig de koppeling ingetrapt houdenDrukgroep kan daar heus wel tegen. En je kuit al na een paar minuten laten onstpannen? Dan moet je misschien niet zo krampachtig trappen.![]()
En zelfs bij een automaat zoals de DSG bedien je eigenlijk de koppeling ................................. bij stevig indrukken rem gaan de koppelingen nl. pas echt helemaal vrij.dat is met een automaat toch wat lastiger, mijn voet op de koppeling houden![]()
Voorkomen is beter dan genezen. Bovendien, ik dat vind dat nu eenmaal prettiger...Drukgroep kan daar heus wel tegen. En je kuit al na een paar minuten laten onstpannen?