De O2 van Desperado

Desperado

Forumguru
Tussen alle geweld van zeer mooie getunede wagens toch ook maar een topic om mijn ervaringen/aanpassingen/foto's van de O2 te plaatsen.

Dit is mijn 3e Skoda. De eerste was een Felicia combi 1.3 van 2000, gekocht in 2002 welke na een Fiat Uno, Peugeot 205, Peugeot 405 mijn jongste en duurste was die ik kocht. Deze was voorzien van 15" wat eigenlijk net te groot was nadat de auto verlaagd was, maar dat mocht de pret niet drukken. Na 8 jaar noodgedwongen verkocht wegens scheiding/nieuwe relatie. Hierna een Opel Zafira 2.0 DTI gereden en deze met 4k op de teller na bijna 1.5k probleemloze km weer weggedaan ivm baanverlies en veel minder km rijden. Hierna kwam de 2e Skoda, een Octavia 1 van 2000. Deze hebben we kort gehad en vanwege te weinig beenruimte achterin van de hand gedaan. Hierna een Mazda 6 die teveel roest ging vertonen en een 407 die het toch ook net niet was gevolgd door de Citroën C4 Grand Picasso van 2011. Mooi wit en full options. Reed ook prima maar die robotbak is het toch net niet. In 2019 er vol bepakt mee naar de GP van Oostenrijk geweest en daarna begon helaas het kvs verbruik. Lekke koppakking en zeer waarschijnlijk ook de distributieketting die vervangen moest worden en een lekke (zeer dure achterschokdemper) heeft ons doen besluiten om ons verlies te nemen en met zeer beperkt budget op zoek te gaan naar wat anders. En zoals alles wat gebeurt een reden heeft.....was de eerste verkoper die we bezochten in het bezit van een O2 1.6 MPI van 2007 met slechts 130.000 op de teller. Onze zoektocht was naar een station en we zouden wel zien wat we tegenkwamen maar deze hatchback heeft voor ons voorlopig ook genoeg ruimte en is goed vol te proppen. Nu sparen of de loterij winnen en dan hoop ik in de toekomt een O3 of misschien wel een Kodiaq aan te kunnen schaffen. Voorlopig gaan we nog even verder met deze.
 

ertromp

Forumguru
Zo zie je maar weer @Desperado in 2014 nog vol er van dat er meer is dan Skoda maar toch weer op het oude nest. Hopelijk nu de nodige km's zonder problemen en met veel rijplezier en wie weet volgt er weer een Skoda met nog meer ruimte ………………. of een ander VAG product of ……………….:thumbsup:
 

Desperado

Forumguru
De apk is geslaagd. Een gebroken achterveer en verder geen schade.
Rechtsvoor de band gerepareerd, zat nog een stuk schroef in. Dat vermoedden had ik al aangezien deze langzaam leeg liep.
Voor garantie waren al vervangen; katalysator en achterremblokken. En olielekkage via de sensor is verholpen.
In het verleden heeft hij ook al een motorrevisie gehad wegens lekkage, dus ik hoop voorlopig weer even zonder problemen rijden.

Voor de zekerheid tank ik E5 en geen E10. Ik heb geen vertrouwen in die 10% bio-ethanol en het kost me hoogstens €10.- per maand meer. Dan maar een biertje minder drinken :D
 

EdK

Forumguru
Duur biertje !!
Heb in aanbieding een krat voor..

Welliswaar amstelpis dan....maar toch
 

Cordoba

Forumguru
Nu hopen dat je van de O2 kunt gaan genieten, als ik het zo lees zijn er best wel wat aandachtspuntjes geweest bij je nieuwe ride.
 

turboturbo

Forumguru
Leuk te lezen hoe je na verschillende dwalingen het pad weer hebt terug gevonden.... ;)

Ik herken de kritiek op de beperkte beenruimte achterin de Octavia I. Voor die grote kofferbak ruimte moest kennelijk ergens de rekening gepresenteerd worden.
Nu had ik het idee dat dit bij de O2 hetzelfde is, of is dat niet zo?
 

Desperado

Forumguru
De O2 is wat ruimer voor mijn gevoel.
Het zal niet de wereld schelen en dit keer hebben we ook geen rekening gehouden met lange pubers aangezien die het huis uit zijn en maar zelden nog achterin zitten, dus misschien kijk ik er anders tegenaan.
 

Desperado

Forumguru
Inmiddels aangepast; Nieuwe ventieldopjes, nieuwe ledlampjes in de kofferbak en kentekenverlichting, instapverlichting met logo, nieuwe armsteun, nieuwe radio met frame.
Nog te doen; leeslampjes/interieurlampjes met led, hele unit is defect. Nieuwe logos op de wielen(en misschien nog wel andere wielen), lampje dashboardkastje vervangen door led, haaienvin antenne.
 

Octavia_Gert

Senior Member
Die instapstickers heb ik ook gekocht voor de Citigo, heb ze maar gewoon weggegooid, waren zo scheef als wat. Kofferbakverlichting zou ik ook nog wel willen voor de vakantie!
 
Bovenaan Onderaan