Een stukje waarvan je toch bijna acuut naar de Toyota-dealer zou spurten!
Al is mijn EA211 4-cilinder 1.2 TSI met ‘slechts’ 90pk al bijna geen (opgefokte) downsizer meer te noemen naar hedendaagse maatstaven.
Behalve de onvermijdelijke koolafzetting in het inlaattraject heb ik het gevoel dat ik weinig te vrezen heb, of het moet door besparing op materiaalverbruik komen. Ik rij eigenlijk enkel snelweg 20km heen en terug, weinig stadsverkeer, ik rij warm op olietemperatuur, hou me niet aan de schakelindicator maar haal ook zelden verder door dan tot 4000tpm en heb het idee dan alles het blok makkelijk af gaat.
Wel ga ik na de volgende beurt (60.000km) bij voorkeur over op een korter onderhoudsinterval/ oliewissel om de 15.000km, dat lijkt me nog wel verstandig.
Mijn wens is om zeker een jaar of 10 zo niet langer in mijn eenvoudige doch degelijk aanvoelende Faab te rijden.
Weet iemand van ‘foutjes’ inde EA211 1.2 tsi, of zaken waar ik verder aan zou kunnen denken? Zijn er al leden met >100.000km op deze EA211 1.2 tsi?