De Golf 8

sitechris

Donateur
Inmiddels dagje gereden met de nieuwe Golf. Qua rijden een buitengewoon kundige en solide allrounder. Weer wat stiller, weer wat comfortabeler. Ja, dit is echt een steengoede daily. Meer auto dan dit heb je niet nodig om van A naar B te komen.

Minpunten zijn de iets mindere materialen (stapje terug tov Golf 7) en dat je nu alles via scherm moet bedienen. Dat werkt vrij onlogisch. VW is niet meer 'weltmeister' gebruiksgemak.

https://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-golf-1-5-etsi-2020/
 

fanSkoda-VW

Donateur
Wat mij opviel is dat het uiterlijk veel weg heeft van de Scala. Zeker ook gezien de grote achterspoiler waardoor de wasstraat niet meer het hele raam kan schoonmaken.
Je merkt opnieuw het VAG-sausje dat over beide merken is gegoten.
En ook de Scala rijdt -na enige gewenning- prettig.

grtss
 

sitechris

Donateur
Scala is alleen wel gebaseerd op Polo-onderstel. En daar merk je toch wel iets verschil. Daarnaast is Golf qua interieur nog wel niveautje hoger (ook al is Golf niet meer helemaal supertop).
 

JeSko

Forumguru
Ideale auto om de prijs van de 7 en 7.5 te drukken, die vind ik ondanks dat de 8 een mooie auto is nog net mooier, en praktischer interieur. Ik heb dagelijks met een auto gereden zonder fysieke toetsen voor zaken als Airco en GPS, en dat is echt een geklooi tot en met! En ik ben zeker een handige met touchscreens.
 

spikehome

Forumguru
Toevallig mijn golf ernaast gezet van de week.
7792b1d608425a75a0bc76f5d79ebb48.jpg
88dcc6fc1b9ca1a0e097925d56b5a10e.jpg
faea224c64b0b4a0a9d4ef2d56e6e66e.jpg
1c0ce7d48a85a065340d943da1923f76.jpg
 

s-line

Forumguru
Dat alles zonder knoppen wordt zal je echt aan moeten gaan wennen, want dat is gewoon de toekomst. Vroeger hadden telefoons ook fysieke knoppen...
En vinden we nu ook vreemd als je dat weer ziet.
 

JeSko

Forumguru
@spikehome

Zou ik wel doen ja, de 7.5 is gewoon knapper. Valt wel op dat er weer rondere vormen aan het terugkomen zijn, de nieuwe Octavia en deze Golf 8 zijn niet meer zo scherp afgelijnd.
 

sitechris

Donateur
Golf ontwerp is altijd even wennen imo. Bij iedere nieuwe versie is er bij het begin kritiek en uiteindelijk is het de mooiste Golf ooit. IRL vind ik de 8 geen verkeerde auto om te zien en ik ben benieuwd naar de meer sportieve versies. En wat betreft deze foto's. Een GTI moet je natuurlijk naast de nieuwe Golf 8 gaan zetten als deze op de markt komt. Dan heb je appels en appels.

Wat betreft het scherm. Sommige functies zijn met een draaiknop of toets gewoon makkelijker. De bediening van de airco bijvoorbeeld.
 

Antera

Donateur
Heb hem ook een goed bekeken maar vind hem helaas nog erg tegenvallen. Uiterlijk smoelt het niet. Verlaagt wel leuk maar kan er nog niet aan wennen. Dat neusje vooral niet en het interrieur is wel nice maar alles is touch en pianolak zwart. Poetsen is het devies
 
Bovenaan Onderaan