Bedankt voor de leuke reacties

.
Vandaag, op mijn 49ste verjaardag (

) is onze jongste naar verlagingschirurg Antera geweest. Zonder GPS (kaartje zat niet bij de oplevering van de wagen) toch zonder problemen van Stabroek (B) naar Dongen (NL) gereden en keurig op tijd aangemeld.
Mark is zoals al herhaalde malen op dit forum verteld, vriendelijk en enthousiast

. Nadat hij de wagen eerst even voor zijn inmiddels beroemde muurtje gefotografeerd heeft, begon ie onmiddellijk aan de klus. Terwijl hij met de ophanging in de weer was, heb ik zelf de spatlappen gemonteerd (telkenmale aan een wielkas waar Mark niet bezig was natuurlijk, anders had ik flink in de weg gelopen/gestaan

).
De operatieve ingreep nam zo'n klein uurtje in beslag en dan werd de getransformeerde "patiënt" naar buiten gereden. Nadat het resultaat opnieuw op de gevoelige plaat/sensor werd vastgelegd, zijn we het dan afgedropen.
Bedankt Mark om me de laatste twee maanden met raad en daad bij te staan ... top service
Van Dongen naar Terheijden, bandencentrale de Baronie voor de uitlijning en dan terug naar België ... met een wagen die sinds afgelopen maandag een supertransformatie heeft ondergaan.
En ... die is nog niet ten einde. Er staan nog tal van aanpassingen op het progamma ... maar daarover later meer.
Enfin ... plaatjes bewijzen mijn bovenstaande verhaal
Wat was ...
... is nu ...
Voor
Na
En de drie vervoermiddelen: OIII, racefiets en MTB ... en de vrouw die me al die wachttijd op de auto gesteund heeft (lees: naar mijn gezaag geluisterd heeft

)
Nog enkele ervaringen voor wat betreft de wagen:
- Verbruik is lang niet slecht. Op dit moment zit ik aan een gemiddeld verbruik van 6l/100km gemengd verkeer.
- Met de Eibachverlaging rijdt ie net zo comfortabel als de originele veren, maar wel baanvaster. Ook verkeersdrempels vormen totaal geen probleem.
- Ondanks het "maar" een 1.2 TSI 110pk is, is hij toch best pittig (OK, geen vliegmachine maar dat is ook niet nodig om in de file te staan). Zelfs hernemen van 80 naar 120km/u in 6de op de autoweg gaat even vlot als vroeger met de 1.9TDI A6 van 105pk.
- En nu maar duimen dat het olieverbruik niet de weg opgaat van de geruchten/ervaringen die ik her en der lees en dat de riem niet breekt en dat het dak niet gaat klemmen en dat de motor niet meer wil starten

.
- Op 11 juni zal hij op de testbank gelegd worden: voor twee weken naar de Franse Alpen. Kijken wat hij daar allemaal te bieden heeft

.
Tot de volgende dan maar weer,
Danny