De ene na de andere on the air updates

EdK

Forumguru
Weet niet wat er deze week bij Skoda ( nl / cz ) aan hand was, maar leek er op dat alle software schrijvers zich weer beter hadden gemeld
Deze week een 6 keer een nieuwe update van het media systeem gekregen !
En de update was telkens een verbetering in tekst etc werd er als melding gegeven
Ben ik hier alleen mee of zijn er meerdere die er ook zoveel in één week binnen hebben gekregen ?

EdK

Forumguru
Dit soort ja !
En het lijkt op telkens weer opnieuw maar is dus niet zo ( bij mij ) maar dus elke keer een update met nagenoeg zelfde tekst.
En als je nu vraagt wat er in de unit is veranderd / verbeterd ???
Ik heb nog geen veranderingen kunnen vinden .....

Chic

Lid
Hier ook op een Kamiq al 2 weken lang elke dag dezelfde update. Telkens over verbetering van UI-tekst in de app Registratie, dezelfde als van @Ludo_Karoq. Volgens mij zit het systeem in een update-loop waar het niet uitkomt. Opnieuw opstarten van het multimediasysteem heeft niet gewerkt bij mij. Misschien weet @Antera of @Rainesh meer?

EdK

Forumguru
Ga net even naar de super en bij wegrijden thuis krijg ik melding dat update is gelukt ( die was van vrijdag )
En kom uit de super laad de boodschappen in en start wagen en krijg melding dat er weer een update is.
Geaccepteerd en is gaan updaten en voor de deur thuis kreeg ik melding dat het WEER gelukt was.
Meldingen geaccepteerd en nu maar afwachten of er morgen of dinsdag weer een melding komt.

EdK

Forumguru
Ach het zal op bepaald moment wel ophouden neem ik aan.....
En doet hij straks niets meer dan weet ik me dealer wel te vinden.... :koffie:

R058

Actief lid
Ik kwam deze tegen op facebook:

Ik heb exact hetzelfde met onze Superb, na elke rit springt de update melding in het scherm, maar hij update niets. Veel Sokda rijders hebben er dus last van. Hier moet Skoda toch iets voor verzinnen lijkt mij?

Iemand voor nu al de oplossing gevonden?

Bijlagen

• IMG_20260616_173345561 (1).jpg
    IMG_20260616_173345561 (1).jpg
    1,6 MB · Weergaven: 10

Antera

Donateur
Wat kan helpen

- Motor uit zetten
- Media systeem handmatig aan zetten
- update starten en wachten tot deze geheel klaar is

of

- Motor uit zetten

Heb dit met eerdere updates ook een paar keer gezien dat die hielp omdat hij andere op en of andere manier niet de software goed wilde laden

Gysman

Forumguru
Moet ik daarbij telefoon in de buurt hebben, of maakt hij gebruik van zijn eigen connectiviteit? Ik heb exact hetzelfde als @R058: melding van update. "Nu updaten" lijkt niks te doen. "Meer info" ook niet. Krijg het overigens bijna altijd aan het eind van een rit.

Ik zou zeker de telefoon erbij houden. Alleen al omdat je zielig in je auto zit terwijl iedereen denkt. Mag je niet naar binnen als EX EV rijder kun je niet om je telefoon. Heen. maar de auto maakt als het een recente is volgens mij met haar eigen 5g netwerk verbinding. En anders kan ik maar dat geldt voor mij. In mijn voortuin met het wifi netwerk van mijn huis verbinden. Maar sommige updates duren soms wel een uur.

R058

Actief lid
Wat kan helpen

- Motor uit zetten
- Media systeem handmatig aan zetten

of

- Motor uit zetten

Heb dit met eerdere updates ook een paar keer gezien dat die hielp omdat hij andere op en of andere manier niet de software goed wilde laden
Het bijzondere is dat hij geen enkele update aangeeft via het menu en dan via systeeminformatie.
Het is vrijwel altijd aan het eind van een rit. Vanmorgen ook weer. Half uur geen reden ik stop bij huis en krijgt de melding. Hij voert niets uit welke knop je ook indrukt.
Als ik de motor uitzet en systeem handmatig aanzet vind hij de update niet en geeft ook geen pop up.

Bovenaan Onderaan