De eerst rit na de aflevering

lijkt mij dus ook
disc.gif
verkopers praten dan meteen over koppel
maar als zij bij zin 5 zijn probeer ik nog te ondekken wat zin 2 nu eigelijk inhield.
 

French

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />



De O1 is alleen de 1.6 MPI motor geleverd. De FSI is pas later gekomen toen de O2 op de markt kwam. Mijn vorige O1 was ook een 1.6 MPI. Toen heette dat overigens gewoon een 1.6i. Op de kap op de motor stond 1.6 SR. Ik heb wel eens aan de dealer gevraagd waar dat SR dan wel voor stond maar dat kon hij me niet vertellen.
Jij zal dus een 1.6 MPI hebben. Je kan het ook in je kentekenbewijs zien. Een 1.6 MPI motor heeft 74 of 75 KW (afhankelijk van het bouwjaar)

[/ QUOTE ]


SR staat voor sauch rohr ( Kan verkeerd geschreven staan ) maar het staat dus voor een omschakelbaar inlaatspruitstuk.

[/ QUOTE ]

Aha, weer wat geleerd. Ik meen me te herinneren dat mijn dealer iets riep over dat de motor een variable luchtinlaat heeft dus dat heeft dus met die SR benaming te maken.
 

Eleganca

Nieuw lid
Ik had tot afgelopen zaterdag (7 april 2007) ook een 1.6 MPI. Waar ik heel veel last van ondervond was de geringe trekkracht in de tweede versnelling bij het snelheid maken. Verder een prima auto, met alles erop en eraan.
 
hoe bedoel je niet op snelheid komen in de 2 ik ervaar dit nl. niet zo, ik rij in de 1 weg schakel vrij vlot op naar 2 en trekt dan best goed op,ga in stadsverkeer zelfs bij z'n 50 vaak van 2 in een keer door naar 4
 

purk

Senior Member
okki??? een mpi : laag toeren veel kracht
mag ik daar uit opmaken dat een mpi het als trekauto voor de caravan ook beter doet?

Ik persoonlijk ben niet echt blij met de trekkracht bij lage toerentallen bij dit type motor, je max koppel ligt bij dit typ (1.6 SR 100pk) bij +- 3800 toeren. Ben zelf met deze type motor op vaknatie geweest met een caravan die 900 kilo weegt, en je moet dan regelmatig een paar versnellingen omlaag.

De 1.6 MPI 75 pk zoals deze ook in de polo zit, is een hele andere motor en heeft ook geen omschakelbaar spruitstuk en heeft zijn koppel veel lager liggen. het koppel is bijna het zelfde.
 

Eleganca

Nieuw lid
Het ervaren van de geringe trekkracht in de 2de versnelling, had bij mij alles te maken met het even snel ervoor duiken op een 80km weg. Vaak viel de motor in toerental even terug en kwam dan langzaam uit het dal omhoog. Mijn huidige O1 heeft daar totaal geen last van.
 

Lizden

Senior Member
Wij rijden inmiddels al ruim 8 jaar in onze O2 1.6 mpi uit 2004. Zomers met een sleurhut van het maximale trek gewicht van 1200 kg. In NL rijden we voornamelijk in zijn 4 en zou geen bergen durven te nemen in deze combi. Het rijdt degelijk maar hij is zo traag als een slak.
 

Tees

Donateur
Fijn dat je tevreden bent met je O2! Maar waarom meld je dat in een 14 jaar oud topic dat nota bene over de O1 gaat? :pardon:
 
Tijdje geleden ook een Octavia 1 uit 2004 gekocht bij de dealer (was ooit een demo exemplaar) nog erg netjes voor een auto van 3 jaar oud en een goede prijs. Vind dat nieuwe model wel iets moderner ogen, maar ach..
 
Bovenaan Onderaan