De eerst rit na de aflevering

vrijdag de auto opgehaald (die van tweede kersdag (( zie meet en greet)) en gister wezen rijden.
smile.gif
even hogeveen op en neer. auto is afgelverd met nieuwe remblokken maar het probllem wat hier vaker te lezen is heb ik dus ook.
bij een beetje remmen trilling in het stuur
crazy.gif
dus toch de remschijven?
confused.gif
voor de rest totaal geen klagen rijden doet i goed
alleen bij hoge snelheid +/- 150 160 het gevoel dat het motertje wel erg veel werk moet verzetten
 

French

Lid
Ligt eraan welke motor je erin hebt liggen. Mijn 1.8T begint bij 150 net lekker op gang te komen.
 

French

Lid
Is een prima motor hoor. Had ik ook voor dat ik de 1.8T kocht. Ik heb er toch wel 190 mee gehaald in Duitsland dus je kan er best wel goed mee doorrijden.
 

Erwin_K

Nieuw lid
Ik heb zelf ook een 1.6i en vind dat voldoende. Gaat snel genoeg (heb in Duitsland al een keer de 200 gehaald) en gaat ook nog eens spaarzaam met de brandstof om.
smile.gif
 

purk

Senior Member
1.6 is een hoog-toerenmotor moet je ff aan wennen.
maar wel een lekkere motor.
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

1.6 is een hoog-toerenmotor moet je ff aan wennen.
maar wel een lekkere motor.

[/ QUOTE ]

Er is een aanmerkelijk verschil tussen een MPI en FSI
FSI = 16 kleps, is hoger in toeren, meer schakelen
MPI = 8 kleps, is schakellui rijden, lage toeren veel trekkracht
 

peperskoda

Forumguru
Er zijn meer verschillen. Zo is de FSI een hypermoderne direct ingespoten 16 klepper. Heeft behoorlijk veel power bij hogere toerentallen, maar is juist heel zuinig bij lage toerentallen. Alleen moet je daar dan wel duurdere benzine voor gaan tanken. Minimaal octaan 98, maar beter is nog de duitse octaan 100, want alleen dan komen de voordelen van zo'n hypermoderne motor goed tot hun recht. Mijn ervaring is dat de FSI met de goede benzine wel zuiniger is dan de MPI maar niet dusdanig dat je de meerprijs van deze motor ooit kunt terugverdienen. Ik heb daarom ook heel bewust gekozen voor de MPI, zuinig en snel genoeg. Afgelopen maand even de A31 op geweest en op m'n snelheidsmeter iets meer dan 200km/h afgelezen. Verder vind ik de MPI ook wat rustiger/geruislozer dan de FSI.
 

Okki

Donateur
Dealer adviseerde mij ook de MPI (wilde ik zelf ook, al jaren in diverse auto's zeer goede ervaring met 8-kleps motoren)

Inderdaad, prijs auto is duurder, prijs benzine is duurder en weegt bijna niet op tegen de iets grotere zuinigheid.

Ik rijdt na 5 jaar gemiddeld nog steeds 1 op 14,5

Verleden week op rit naar Frankrijk (ca. 600 km, en niet harder dan 130) zelf bijna 1 op 16
 
shocked.gif
volgens mij mpi ???? maar hoe kom je daar nu echt achter als je een tweedehands niet bij de merkdaeler koopt.
op het kenteken kan ik dat ook niet vinden
boven op de motor staat op die afdekkap 1.6 sr maakt me ook niet wijzer
en de stikker in de kofferbak staan heel veel letters en cijfers maar dit is vogens mij een fabrieks stikker wat voor dingen je als extra in de auto hebt
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Verleden week op rit naar Frankrijk (ca. 600 km, en niet harder dan 130) zelf bijna 1 op 16

[/ QUOTE ]


Jeetje dat je dat kan ze 600 km rijden en niet boven de 130 uitkomen
wink.gif
 
okki??? een mpi : laag toeren veel kracht
mag ik daar uit opmaken dat een mpi het als trekauto voor de caravan ook beter doet?
 

French

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: leoschaafsma</font><hr />

shocked.gif
volgens mij mpi ???? maar hoe kom je daar nu echt achter als je een tweedehands niet bij de merkdaeler koopt.
op het kenteken kan ik dat ook niet vinden
boven op de motor staat op die afdekkap 1.6 sr maakt me ook niet wijzer
en de stikker in de kofferbak staan heel veel letters en cijfers maar dit is vogens mij een fabrieks stikker wat voor dingen je als extra in de auto hebt

[/ QUOTE ]

De O1 is alleen de 1.6 MPI motor geleverd. De FSI is pas later gekomen toen de O2 op de markt kwam. Mijn vorige O1 was ook een 1.6 MPI. Toen heette dat overigens gewoon een 1.6i. Op de kap op de motor stond 1.6 SR. Ik heb wel eens aan de dealer gevraagd waar dat SR dan wel voor stond maar dat kon hij me niet vertellen.
Jij zal dus een 1.6 MPI hebben. Je kan het ook in je kentekenbewijs zien. Een 1.6 MPI motor heeft 74 of 75 KW (afhankelijk van het bouwjaar)
 
Was het maar zaterdag
489.gif

Mag ik de O1 1.6 SR gaan ophalen, en zal ik die sticker ook eens gaan bekijken. Kan eigenlijk niet wachten, maar geduld is een schone zaak.
Wat mij wel is opgevallen bij de proefritten in de O1's, de soepele koppeling, het soepele schakelen, en de te hoge toeren waarmee ik wil wegrijden...... Maar goed dat er EPC/ASR op zit
24.gif

MVG, Peter
 
stel je niet te veel voor van die stikker (zit links in de koffer bak onder de vloer mat ) staan vooral veel cijfers op volgens mij fabrieks codes voor wel of niet hebben van bepaalde dingen zal wel van de uitvoering af hangen
confused.gif
maar ik wens je zaterdag veel plezier

moet zelf zaterdag van leeuwarden naar leiden
489.gif
lekker km maken
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: leoschaafsma</font><hr />

okki??? een mpi : laag toeren veel kracht
mag ik daar uit opmaken dat een mpi het als trekauto voor de caravan ook beter doet?

[/ QUOTE ]


Geen idee (geen ervaring mee)
Wat ik dus alleen weet dat je minder op toeren hoeft te rijden dan met een FSI (16 kleps)
Overigens is het juist dat de O1 alleen met MPI is geleverd (met 1.6 SR op de afdekplaat)
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Jeetje dat je dat kan ze 600 km rijden en niet boven de 130 uitkomen
wink.gif


[/ QUOTE ]

icon_smile_question.gif
Spelfout? Of echt dat ik niet harder heb gereden dan 130 km per uur?
1884.gif
 
plannen zijn nog vaag maar deze zomer evt. naar tsjechië het hobby caravan +/- 1000 kg als dit door gaat zal ik zeker vertellen hoe hij het als trekauto doet
473.gif
 

purk

Senior Member
De O1 is alleen de 1.6 MPI motor geleverd. De FSI is pas later gekomen toen de O2 op de markt kwam. Mijn vorige O1 was ook een 1.6 MPI. Toen heette dat overigens gewoon een 1.6i. Op de kap op de motor stond 1.6 SR. Ik heb wel eens aan de dealer gevraagd waar dat SR dan wel voor stond maar dat kon hij me niet vertellen.
Jij zal dus een 1.6 MPI hebben. Je kan het ook in je kentekenbewijs zien. Een 1.6 MPI motor heeft 74 of 75 KW (afhankelijk van het bouwjaar)

[/ QUOTE ]


SR staat voor sauch rohr ( Kan verkeerd geschreven staan ) maar het staat dus voor een omschakelbaar inlaatspruitstuk.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: leoschaafsma</font><hr />

okki??? een mpi : laag toeren veel kracht
mag ik daar uit opmaken dat een mpi het als trekauto voor de caravan ook beter doet?

[/ QUOTE ]
Volgens mij wel.
Hij heeft meer vermogen bij lagere toeren ("onderin") zitten en da's nou net wat je nodig hebt bij een caravan.
 
Bovenaan Onderaan