Captain Hook
Forumguru
Ik moest gelijk denken aan de recente problemen met de 1.2 TSI die op dit forum opdoken:
http://techworld.nl/technologie/19324/auto-s-en-de-dood-van-de-systeembeheerder.html
Vooral dit stukje:
Broy vertelde me dat meer dan 50 procent van de ECU’s die door monteurs worden vervangen technisch helemaal in orde zijn. Ze hebben geen enkel probleem met de hardware of de software. Monteurs vervangen de ECU’s alleen maar omdat ze geen andere manieren kennen om de auto’s te repareren, zegt hij.
De garages en de onderhoudsmensen zijn op een punt aanbeland waarop het repareren van een auto te complex is, zegt Broy. Door remote diagnoses en reparatie zullen monteurs waarschijnlijk overbodig worden voor veel van hun taken.
geeft aan hoe het al (soms) daadwerkelijk toegaat in de garage.
Een goede ontwikkeling? Of juist niet? Want Skoda (als onderdeel van het VAG concern) is een automobiel onderneming die steeds intensiever gebruik maakt allerlei mogelijke ECU's en aanverwante elektronica in haar auto's. Ongetwijfeld zullen we in de toekomst steeds vaker ergernissen krijgen met een storing/probleem, waarbij de garage ook niet meer weet hoe of wat. En als gevolg daarvan ontevreden klanten die met een kluitje in het riet gestuurd worden...
http://techworld.nl/technologie/19324/auto-s-en-de-dood-van-de-systeembeheerder.html
Vooral dit stukje:
Broy vertelde me dat meer dan 50 procent van de ECU’s die door monteurs worden vervangen technisch helemaal in orde zijn. Ze hebben geen enkel probleem met de hardware of de software. Monteurs vervangen de ECU’s alleen maar omdat ze geen andere manieren kennen om de auto’s te repareren, zegt hij.
De garages en de onderhoudsmensen zijn op een punt aanbeland waarop het repareren van een auto te complex is, zegt Broy. Door remote diagnoses en reparatie zullen monteurs waarschijnlijk overbodig worden voor veel van hun taken.
geeft aan hoe het al (soms) daadwerkelijk toegaat in de garage.
Een goede ontwikkeling? Of juist niet? Want Skoda (als onderdeel van het VAG concern) is een automobiel onderneming die steeds intensiever gebruik maakt allerlei mogelijke ECU's en aanverwante elektronica in haar auto's. Ongetwijfeld zullen we in de toekomst steeds vaker ergernissen krijgen met een storing/probleem, waarbij de garage ook niet meer weet hoe of wat. En als gevolg daarvan ontevreden klanten die met een kluitje in het riet gestuurd worden...