De aflevering van mijn Roomster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel een erg slordige aflevering. En dan nog met een kras wegrijden. Ik had 'm gewoon laten staan. Hopelijk wordt het netjes opgelost.
 

Captain Hook

Forumguru
De laatste fase van de aflevering van mijn auto is ingegaan...
Hedenochtend mijn mooie nieuwe Roomster met gemengde gevoelens weer achtergelaten bij de garage.

De kras zal verwijderd/gedicht worden en ze monteren de 'vergeten' metalen pedaalcovers. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
 

EdK

Forumguru
Hou het op een volle week, alles wat eerder is is dan meegenomen !
En een Yeti als ruilauto meegekregen ?
Of toch een Skoda fiets
 

Captain Hook

Forumguru
Een Roomster (pre-FL 1.4) meegekregen.

Tja, en dan merk je toch verschillen. Deze maakt duidelijk meer kabaal.
Ondanks mijn 205/45/16 bandjes op de Scout is de leen-Roomster minder comfortabel.
Ook de standaard stoelen zitten niet. Je schuift maar heen en weer, wat ben ik blij dat ik voor die sportstoelen gekozen heb.
 

Captain Hook

Forumguru
:mad:Ik ben niet blij, ik ben niet blij... tot tien tellen, ik ben niet blij. :mad:

Zojuist m'n nieuwe Roomster weer opgehaald (na de schade herstel). En ja hoor, de oorspronkelijke kras is weg, maar er zitten weer EN nieuwe krassen (!) en het is gewoon niet goed gelakt!

Triest dat ze dat niet ff controleren voordat ze de auto aan mij geven.
Zucht, weer een nieuwe afspraak maken... voor een nieuwe poging.

Precies waar ik bang voor was: er zit nu duidelijk een TE dikke laklaag op. Met een verhoogde stollingsrand langs de rand van de achterklep. Plus kleine opdroogpuntjes langs diverse randen.
En daarbovenop zit er aan de binnenkant van de achterklep, in het lakwerk, een verse kras! Het schraapsel zat er notabene nog aan.
Plus nog een nieuwe kras in het gelakte gedeelte naast een van de achterlichten.
 

wimv

Actief lid
Waar hebben ze het laten doen ? In Polen of in Roemenie ??? Dit is geen tegenslag CB maar pure onkunde !
 

EdK

Forumguru
Weet je zelf geen goede garage waar ze die krassen op een profesionele wijze kunnen behandelen ?
Dan doe je die dealer het voorstel dat hij ze daar laat repareren omdat je niet meer met zijn onkundige bedrijven wil samenwerken !
En laat dus de rekening door hem betalen.
Want dit lijkt er op dat het een gebed zonder einde wordt
 

Multi1100

Actief lid
CH; zou idd een ernstig gesprek met ze voeren voordat het een verhaal wordt van het inkorten van 1 van de tafelpoten...
Gewoon klote bij een nieuwe auto en het hoort gewoon niet dat het zo knullig opgepakt wordt..
 

Captain Hook

Forumguru
Wat mij nog het meest verbaasde:

  • Als eerste heeft men vóór aflevering, de auto niet zorgvuldig gecontroleerd (kras over het hoofd gezien, niet gemerkt dat er dingen ontbraken)
  • Na het herstellen van de kras wordt er wederom NIET gecontroleerd of e.e.a. nu 100% in orde is vóórdat de auto weer aan de klant uitgeleverd wordt.
  • Men loopt niet met me mee naar de auto om te laten zien dat het nu hersteld zou zijn. Ik kreeg de sleutels in m'n handen gedrukt en dat was het dan... :ahum:
  • Bij het wederom melden van nieuwe schade en onzorgvuldig herstel wordt hier een beetje laconiek op gereageerd. Pas na enig aandringen wordt er dan geroepen "nou, dan moeten we maar weer een nieuwe afspraak maken".
En geen enkele keer, nee geen enkele maal een excuus, een sorry, een "wat vervelend nou, dit had niet mogen gebeuren" uitspraak.:biggthumpdown: Ik word aangekeken alsof ik de zeurpiet ben...

ps: als die mevrouw van Pon meeleest; zou het zeer op prijs stellen als er nu eens adequaat actie wordt ondernomen en de dealer --> klant communicatie wat professioneler zou verlopen.:aangenaam:
 

Multi1100

Actief lid
Wat mij nog het meest verbaasde:


En geen enkele keer, nee geen enkele maal een excuus, een sorry, een "wat vervelend nou, dit had niet mogen gebeuren" uitspraak.:biggthumpdown: Ik wordt aangekeken alsof ik de zeurpiet ben...

ps: als die mevrouw van Pon meeleest; zou het zeer op prijs stellen als er nu eens adequaat actie wordt ondernomen en de dealer --> klant communicatie wat professioneler zou verlopen.:aangenaam:

Misschien kunnen ze dan hier een excuus posten! Wij leven wel met je mee hoor:winkie:
 

Ron-e

Lid
Dit is echt te triest voor woorden, wat een bedrijf.

Als je de schade(s) laat repareren door een ander bedrijf in overleg met je dealer, laat hem dan wel een overeenkomstje tekenen ofzo..

Succes iig met de afhandeling..
 

Captain Hook

Forumguru
Ik vraag me echt af wat ze nu willen gaan doen aan die achterklep.

Nog een keer spuiten? Lijkt me onwaarschijnlijk, dan wordt 'ie twee keer zo zwaar van alle lak.
Helemaal kaal maken en alles opnieuw? Ben benieuwd?

Denk dat ik morgen maar eens contact opneem om te horen wat ze van plan zijn...

Gatver, hoe langer ik er over nadenk, hoe beroerder gevoel ik krijg... waarom, oh waarom verkl*ten ze de boel toch zo? :confused:
 

Captain Hook

Forumguru
@kcj: ik heb niet het idee dat ik onrealistische of onterechte eisen stel bij de aflevering van mijn nieuwe auto. Toch?
Voor de rest ben ik namelijk superblij met deze auto. Rijdt heerlijk, voldoet prima waar 'ie voor bedoeld is, kortom; toppie. Juist zo'n afwerkingsprobleem stoort dan zo enorm.

Als ze gewoon hun werk goed doen en op een 'normale' manier communiceren hebben ze juist een goede klant aan me.

Ik sta dan ook voor een groot raadsel waarom dit allemaal zo fout en zo moeizaam gaat? Had tot nu toe, altijd goede ervaringen met deze garage... :confused: Geef ze ook iedere keer de kans om zaken op te lossen. Geef zelfs aan (toen ik de auto voor de eerste keer bracht) hoe ze het beste dat krasje konden wegwerken. Ik zei nog zo "Spotrepair alsjeblieft, want compleet lakken geeft volgens mij een slecht resultaat".
Men beaamt dit, en wat doen men? Tja... dat weten we nou, wat ze deden... :(
 
G

Guest1

@kjc: even offtopic en serieus: is die website klantenwegjjagen.nl echt valide? Heb het even doorgelezen allemaal maar kan mij niet voorstellen dat mensen met naam en toenaam zich hieraan willen verbinden. Als het bestaat zou je die gasten direct moeten boycotten (in welke markt ze dan ook actief zijn), dan moeten ze wel. Ze moeten immers geld verdienen.

Ontopic: een erg vervelend verhaal, hoop niet dat het mij overkomt aangezien de leverende dealer in Groningen zit en ik in Enschede. Sterkte met het hele verhaal.
 

Captain Hook

Forumguru
Nou, morgenochtend maar weer eens naar de garage. Dan staat er weer een afspraak voor het schadeherstel van het schadeherstel :smirk: op de planning...

Ben benieuwd hoe lang het dit keer zal gaan duren en wat het resultaat zal zijn.

Afgelopen donderdag nog langs geweest om de foto's te laten zien en mijn bezorgdheid bij de verkoper uit te spreken over de kwaliteit van het schadeherstel. Hij knikte braaf ja en amen. Maar de eigenaar van de garage was er niet/had geen tijd.
Heb nog gevraagd of hij vóór a.s. maandag contact op wilde nemen om e.e.a. door te nemen... maar je raadt het al; niet dus, niks meer gehoord. :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan