Captain Hook
Forumguru
De reguliere lezer van dit forum zal het inmiddels wel begrepen hebben, mijn lang verwachte Roomster Scout is gisterenochtend afgeleverd.
De afspraak met de garage was ca. 1 week vantevoren gemaakt. Waarbij ik wil opmerken dat het initiatief wederom van mijn kant moest komen. Uit eigen beweging heb ik geen enkele maal iets gehoord van de Skoda dealer. Als ik dan belde was het "Oh ja, wat ik u nog wilde zeggen, uw Roomster is binnengekomen..."
Afijn, we hadden een afspraak om 10:00h. Aldaar aangekomen zag ik nergens onze Roomster op het terrein of in de showroom staan. Naar binnen, ontvangen door de verkoper. Papieren er bij gepakt, het obligate kopje koffie in Skoda porcelein. Verkoper heeft onze inruilauto nog even geïnspecteerd en geaccepteerd (die was trouwens spic & span gereinigd en zo klaar voor de 2de-hands showroom).
Gevraagd waar onze Roomster was; "Die is nog onderweg van het poetsbedrijf naar hier toe"
Vrijwaringsbewijs voor de inruilauto gekregen, nieuwe Roomster op naam gesteld. Papieren overgedragen, wat over koetjes en kalfjes (en het weer) gekletst. Het was inmiddels half elf en de Roomster was er nog steeds niet. Vervolgens heeft de verkoper aan de hand van een andere Roomster in de showroom laten zien hoe het in- en uitbouwen van de stoelen in z'n werk gaat.
Er werd weer druk gebeld door de verkoper naar het poetsbedrijf, waar de Roomster bleef... :623: Uiteindelijk tegen elven kwam de Roomster, op een trailer, binnen.
Naar toe gelopen, rondom geïnspecteerd. Was idd keurig schoongemaakt. Kon geen wax-resten en/of wit uitgeslagen kunststof ontdekken. Ontdekte echter wel een kras op de achterklep! Oeps, dat had de verkoper niet gezien.
Gecheckt of alle bestelde items d'rop en d'ran zaten. Hmmm, de auto heeft geen metalen pedaalcovers (zoals het toch met vetgedrukte letters en foto in de folder staat). Dat zou de verkoper nog checken, hoe dat zat...
Op mijn vraag wat eigenlijk die standaard afleverset inhield somde de verkoper o.a. een mattenset op. Toen ik vroeg waar dan die extra matten waren (!) (want de Scout heeft al speciale matten af-fabriek) werd het stil. Hij stelde dan voor om nog EUR 50,- in mindering te brengen op het te betalen bedrag.
De twee obligate noodhamers had men op een zeer onhandige plek gemonteerd. En wel net op die plek waar de bestuurder de hak van z'n rechtervoet neerzet! Niet echt slim... ter plekke dan ook verwijderd.
Op mijn vraag of de auto voorzien is van long-life olie werd bevestigend geantwoord. Op het waarom er dan geen VOI interval geprogrammeerd was, werd het wederom stil. Dat zou 'ie nog overleggen met de importeur.
De afleververzoeken die ik vantevoren had ingediend, waren keurig uitgevoerd. Dit waren Anti-Carjack programmering, Kentekenplaten zonder reclame, met opgelegde letters en een 'schone' achterkant (geen type aanduiding)
Uiteindelijk de auto betaald (minus de 50 euro) en weggereden. Geen bloemen, geen taart, geen doos met koekjes o.i.d. Hoeft voor mij ook niet, maar iets meer aandacht voor klant, product en procedure zou niet misstaan. :smirk:
Thuisgekomen kwam ik er ook nog achter dat het onderhoudsboekje NIET is afgestempeld voor de 0-beurt/1ste inspectie/garantie. Slordig...