De aflevering van mijn Roomster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Hook

Forumguru
R1.jpg

De reguliere lezer van dit forum zal het inmiddels wel begrepen hebben, mijn lang verwachte Roomster Scout is gisterenochtend afgeleverd.

De afspraak met de garage was ca. 1 week vantevoren gemaakt. Waarbij ik wil opmerken dat het initiatief wederom van mijn kant moest komen. Uit eigen beweging heb ik geen enkele maal iets gehoord van de Skoda dealer. Als ik dan belde was het "Oh ja, wat ik u nog wilde zeggen, uw Roomster is binnengekomen..."

Afijn, we hadden een afspraak om 10:00h. Aldaar aangekomen zag ik nergens onze Roomster op het terrein of in de showroom staan. Naar binnen, ontvangen door de verkoper. Papieren er bij gepakt, het obligate kopje koffie in Skoda porcelein. Verkoper heeft onze inruilauto nog even geïnspecteerd en geaccepteerd (die was trouwens spic & span gereinigd en zo klaar voor de 2de-hands showroom).
Gevraagd waar onze Roomster was; "Die is nog onderweg van het poetsbedrijf naar hier toe"
Vrijwaringsbewijs voor de inruilauto gekregen, nieuwe Roomster op naam gesteld. Papieren overgedragen, wat over koetjes en kalfjes (en het weer) gekletst. Het was inmiddels half elf en de Roomster was er nog steeds niet. Vervolgens heeft de verkoper aan de hand van een andere Roomster in de showroom laten zien hoe het in- en uitbouwen van de stoelen in z'n werk gaat.
Er werd weer druk gebeld door de verkoper naar het poetsbedrijf, waar de Roomster bleef... :623: Uiteindelijk tegen elven kwam de Roomster, op een trailer, binnen.
Naar toe gelopen, rondom geïnspecteerd. Was idd keurig schoongemaakt. Kon geen wax-resten en/of wit uitgeslagen kunststof ontdekken. Ontdekte echter wel een kras op de achterklep! Oeps, dat had de verkoper niet gezien. :mad:
Gecheckt of alle bestelde items d'rop en d'ran zaten. Hmmm, de auto heeft geen metalen pedaalcovers (zoals het toch met vetgedrukte letters en foto in de folder staat). Dat zou de verkoper nog checken, hoe dat zat...

Op mijn vraag wat eigenlijk die standaard afleverset inhield somde de verkoper o.a. een mattenset op. Toen ik vroeg waar dan die extra matten waren (!) (want de Scout heeft al speciale matten af-fabriek) werd het stil. Hij stelde dan voor om nog EUR 50,- in mindering te brengen op het te betalen bedrag.
De twee obligate noodhamers had men op een zeer onhandige plek gemonteerd. En wel net op die plek waar de bestuurder de hak van z'n rechtervoet neerzet! Niet echt slim... ter plekke dan ook verwijderd.

Op mijn vraag of de auto voorzien is van long-life olie werd bevestigend geantwoord. Op het waarom er dan geen VOI interval geprogrammeerd was, werd het wederom stil. Dat zou 'ie nog overleggen met de importeur.

De afleververzoeken die ik vantevoren had ingediend, waren keurig uitgevoerd. Dit waren Anti-Carjack programmering, Kentekenplaten zonder reclame, met opgelegde letters en een 'schone' achterkant (geen type aanduiding)
Uiteindelijk de auto betaald (minus de 50 euro) en weggereden. Geen bloemen, geen taart, geen doos met koekjes o.i.d. Hoeft voor mij ook niet, maar iets meer aandacht voor klant, product en procedure zou niet misstaan. :smirk:

Thuisgekomen kwam ik er ook nog achter dat het onderhoudsboekje NIET is afgestempeld voor de 0-beurt/1ste inspectie/garantie. Slordig...
 

Maarten

Forumguru
Al met al niet zo'n beste aflevering!
Wel gefeliciteerd met je nieuwe Skoda!

En...die kras? Die zat toch niet bij die 50 euro korting inbegrepen neem ik aan?
 

FredV

Banned
Tsja, auto's worden als broodjes over de toonbank verkocht.
Helaas, een verkoper die zich niet goed verdiept in alle ins en outs van de auto is niet best.

Hoort dit trouwens niet thuis in het topic van dealereervaringen?
 

Ron-e

Lid
Hoort dit trouwens niet thuis in het topic van dealereervaringen?


Waarom? toch iedereen verteld toch bij "mijn auto" hoe hij de auto heeft afgeleverd gekregen.
@Hook
jammer van de nare ervaring. Dan heb ik denk ik geluk gehad met een goede dealer. Die van mij stond klaar met een doek erover en een doos merci erop. Dan voel je je toch even iets specialer.

Al met al toch een hele mooie wagen die roomster, mooie kleur en wielen ook!
Veel plezier ermee..
 

darkprojectx

Forumguru
Een nieuwe auto waar grof geld voor betaald is gaat met mij toch niet mee naar huis als het niet zo is als ik wil... en al helemaal niet met een kras op de klep! Daar erger je je dood aan! Vooral als je buurman straks aan komt wandelen "hey er zit een kras op je auto".. :icon_smile_dead:

mooi retour dealer en hem alles netjes naar wens laten maken.
 

EdK

Forumguru
Mooie wagen Captain, maar oude model zonder het kunstof vind ik ...........
Maar goed smaken verschillen gelukkig anders reden we met zijn allen in het zelfde model wagen.

En hoe gaan ze het nu oplossen met die kras op de klep ?
Nieuwe achterklep ? Opnieuw spuiten ?
Maar wel een domper op het verhaal
 

Captain Hook

Forumguru
Niet overdrijven jongens... het is kras van ca. 3 cm, dus dat valt nog wel mee. En precies in dat verzonken gedeelte, naast de kentekenplaathouder.

Ik kreeg vanmiddag een emailtje van de dealer of ik een afspraak wilde maken om dat te laten herstellen. Net zoals het naleveren van de metalen pedaalcovers (volgens Pon waren ze dat 'vergeten' in de fabriek)

Maar hoe ze het herstellen? Daarover heb ik nog geen idee...

ps: En je raadt het al. Ik moest eerst zelf een herinneringsmailtje sturen dat er nog een paar onafgewerkte zaken waren. :icon_smile_dead:
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb de sticker met de VAG option codes eens compleet gedecodeerd:

3s2 Black roof rails
f0a No special purpose vehicle, standard equipment
7p0 Without lumbar support in seat backrests
l07 Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast
7mg Emission standard EU5
qg2 No possibility of activating service interval prolongation
3ga Without cargo area
7a0 Without CD changer/CD player
8we Integrated front fog light
9w0 W/o car phone preparation/installation
7x0 Without park distance control
q4h Comfort sports seats, front
9p1 Seat belt reminder, electric contact in buckle
3l3 Manual height adjustment for front seats
qn3 Drawers under front seats
g41 Front shock absorption
b31 Type approval the Netherlands
4i2 Radio remote controlled central locking operated from inside without safe lock
8x0 Without headlight washer system
8ql Key for locking system with remote control
8dr Radio
7q0 Without navigation device
8rm 8 speakers (passive)
9ak Climatronic with impact pressure control free of cfc
6y0 Without cruise control warning system
8gu Alternator 140 A
7aa Electronic vehicle immobilization device
j1p Battery 220 A (44 Ah)
8l5 Roof antenna and "diversity" window antenna
4a0 Without seat heater
4x3 Side air bag front with curtain air bag
4qu 3-point seat belts with tensioner and electric height adjustment front for Audi
4qu 3-point seat belts front w/ tensioner (electr.) and height adjustment for others
5kp 3 separate seats (first row of seats)
4r2 Power windows front, mechanical window regulators rear
4uf Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
h2j Tires 205/45 R16 83W
1nl Covers for alloy wheels
1n2 Power steering electro-hydraulic
3fg Glass sun roof
1at Electronic stabilization program (ESP)
6ff Body-colored exterior mirror housings and various add-on parts
1kt Disc brakes, rear (Geomet D)
5rq Right exterior mirror: convex
5sl Left exterior mirror: aspherical
1d0 Without trailer hitch
e0a No special edition

Dat is volgens Skoda de uitvoering van mijn auto. :grin:

Begrijp wel zo'n beetje alle beschrijvingen, alleen deze niet "l07 Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast " iemand enig idee wat dat inhoudt?

Opvallend is ook hier weer, QG2 :( M.a.w. geen VOI!
 

Captain Hook

Forumguru
Contact gehad met de garage over de issues die nog opgelost moeten worden...

Willen ze de hele achterklep opnieuw spuiten. Klinkt leuk, maar daar ben ik op zich niet zo blij mee. Heb namelijk ervaring met krasje wegwerken dat ze het hele carosseriedeel opnieuw spuiten. Dan krijg je laag op laag, op laag. Nog afgezien van de dikte van het geheel, dat is gewoon niet fraai.

Ze maken namelijk niet alles eerst helemaal kaal, maar spuiten er gewoon over heen. M.a.w. de originele lak, de glanslaag, opnieuw spuiten, opnieuw glanslaag.

Kan iemand (wellicht uit de autoschade branch) hier eens z'n gedachten over laten gaan?
 

Multi1100

Actief lid
Ik zou voorstellen om alleen het verdiepte deel waar de kentekenplaat over te spuiten..kunnen ze goed afplakken toch? (zodat je geen spuit randje krijgt).
Ik zou, na consult met buurman tijdens praatje pot (en die heeft in de autoschade branche gewerkt en zelf ook gespoten) idd niet blij zijn met laag over laag..
Succes! Wel lullig op een nieuwe auto btw.
 

EdK

Forumguru
En dat systeem van kras weg werken waar ze tegenwoordig ook wel mee adverteren ?
Is dan geloof ik de kras inkleuren met de juiste kleur en dan erna flink poetsen met comendant of iets dergelijks.
Schijnt ook op die manier erg goed te zijn en naderhand niet meer zichtbaar.
 

FredV

Banned
@Ed, waar jij waarschijnlijk op doelt, is uitdeuken zonder spuiten.
Dat gaat alleen op als de lak niet is beschadigd.
 

EdK

Forumguru
Nee dat bedoel ik niet.
Weet niet de echte naam er van maar als je buurvrouw uit jaloezie met der kuisheidsleutel langs de portier aan het krassen is geweest moest men vloegel de boel geheel spuiten, maar tegenwoordig kan men dat inkleuren en op zo'n manier dat je de kras niet meer ziet !
Weet alleen niet meer hoe dit proces heet, maar volgens mij is het wel eens hier op forum besproken.
 

EdK

Forumguru
Ja vredF ook jij bent niet te oud om te leren ! toch ..... ??
Wist dat het bestond maar wist ff niet meer hoe het hete etc...
Ja heeft ook weer met leeftijd te maken... weet af en toe geeneens mijn eigen naam.
Moet ik de juiste tattoe bekijken op mijn vingers !!
Verder reactie's in kantine
 

NielsW

Lid
Gefeliciteerd met deze prachtige auto!!

Wel zonde van je dealer. Het zijn vaak de kleine dingen die het juist zo speciaal maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan