De 6e Skoda op rij besteld

peperskoda

Forumguru
Op de kop af 14 dagen geleden de handtekening gezet onder het koopcontract voor een Rapid Spaceback Edition Bussinessline 1.2 TSI 90 pk DSG(gelukkig plakken ze dat er niet allemaal achterop.....)
Waarom een Rapid Spaceback en niet de Fabia Combi, die er qua prijs niet ver af zit? Voor mij is beenruimte achterin erg belangrijk, belangrijker dan een paar liter meer kofferruimte, daarnaast vond ik de aanbieding van een DSG-bak voor 400 euro ook wel aangenaam. Vanaf modeljaar 2016, waar die van mij ook toe gaat behoren, zijn de motoren en de ondersteltechniek gelijk aan die van de nieuwe Fabia zodat er daar ook geen grote verschillen te verwachten zijn voor wat het rijgedrag betreft.
Mijn auto zal naast de toch al ruime standaarduitrusting nog worden voorzien van een panoramadak met DAB+ en rondom elektrische ramen.
Dit wordt, zoals de titel al aangeeft, mijn 6e Skoda op rij in 8 jaar en wanneer deze het net zo goed doet als zijn voorlopers dan is de kans groot dat nummer 7 tzt ook wel voor de deur geparkeerd gaat worden.
 

Altos

Banned
Gefeliciteerd!
Ik heb mezelf de zelfde keus laten maken een paar weken geleden.
Ik ben een dag met een Rapid Spaceback gaan rijden en met een Fabia 3 Hatchback.
Ruimte is voor mij niet belangrijk, comfort en rijgevoel des te meer.
Ik heb soms nog steeds twijfels, zeker omdat het beide mooi aangeklede Edition modellen zijn.
Ik vind vooral de Rapid qua interieur supermooi in deze uitvoering, zeker met de nieuwe radio en alle andere MY2016 aanpassingen.
De keus is bij mij wel gevallen op de Fabia 3 omdat ik die net wat lekkerder van zijn plek vind komen (iets lichter en beide 90 pk) een mooier uiterlijk vind hebben (persoonlijk) en zoals ik al zei, de ruimte bij mij niet mee speelt.
De DSG aanbieding is zeker scherp en dat heeft toen ook mijn aandacht gepakt...het blijven maar moment opnames natuurlijk maar ik kan iedereen die een fijne, ruime, luxe en comfortabele reisauto zoekt, de Rapid met vol enthousiasme aanbevelen!
 

peterrapid

Forumguru
Ik vindt de Rapid, en zeker de spaceback, een heel knappe aanbieding voor een goeie prijs en voor mij persoonlijker een mooiere verschijning of de nieuwe Faab. Wij hebben de 1.2 tsi 105pk nu iets meer of een jaar en vrouwtje is er helemaal gek van en nog belangrijker onze dochter die enorm veel plaats heeft achterin voor toch een bescheiden afmeting. Proficiat met je keuze
 

Altos

Banned
Dsg voor 400,- meerprijs op de 1.2 tsi 90pk
Is alleen op de Rapid Edition al sinds de Edition uitgebracht is.
 
@peperskoda, wij hebben ook een spaceback besteld, met zelfde opties maar dan een buisnesedition besteld. Van de week bericht van dealer dat auto in week 30 in productie gaat. Dus hopelijk rijden we half augustus in onze nieuwe skoda.
 
@peperskoda, Zou best wel een kunnen . Wij hebben onze Auto eind mei gekocht. Men gaf toen een levertijd op van een week of 9. En wellicht loopt de levertijd nu op omdat het model nu pas echt in de verkoop gaat.
 
Bovenaan Onderaan