Frank7maart
Lid
Dat denk ik ook, een superb is echt geen bochten scheurder hoor! Meer voor de lekkere lange rit. Dus 1x per jaar (minimaal) kan je daarvan genieten.![]()
ssssst

Dat denk ik ook, een superb is echt geen bochten scheurder hoor! Meer voor de lekkere lange rit. Dus 1x per jaar (minimaal) kan je daarvan genieten.![]()
Beste @Rolandd, vraagje, heb je wel een driving mode selecter knop dus dat je wel kan kiezen tussen verschillende manieren waarop bijvoorbeeld het gaspedaal reageert of hoe gevoellig het stuur is. Eigenlijk wat je ook in de Octavia hebt, een driving mode sellect zonder de adaptive chassis control?Diezelfde gasten zeggen dat je minimaal de 2.0 TDI met 190 pk moet hebben.
Na 4700 km met mijn 1.6 TDI zónder DCC kan ik je zeggen, het rijdt heerlijk!
Tuurlijk, alle opties die je kan bedenken is mooi meegenomen, maar is het echt nodig? Nope...
En dat gaat dan voor een combi kosten........DCC is wel een super onderstel. Heb je het niet kan het naderhand ook nog hoor maar dan moet je wel en KW schroefset nemen met DCC en de daarbij benodigde module zodat je met een knop in de auto de hardheid kan verstellen geen enkel probleem.
Kan je dat leveren en monteren.
Hallo,
Als ik de diverse fora en reviews lees, is dcc een absolute voorwaarde, nu is mijn vraag daar ik mij order voor jungle groen s3 combi 1.6 dsg niet meer kan wijzigen. Is er ook leven zonder en hoe zijn de ervaringen
oh dat is geen fijne ervaring. @HaycoOnline . Ik kan je hier niet in helpen, heb deze optie niet gekozen omdat ik me niet kon voorstellen dat je het veel zou gaan gebruiken in de praktijk...... steeds wisselen van instelling bedoel ik dan. Ik ben gegaan voor het standaard onderstel met het idee om toch te verlagen om het geheel wat strakker op zijn pootjes te zetten.
Verder wel gelukkig met je auto. Heb je al foto's anders wellicht even plaatsen! altijd leuk.![]()
Alles met elkaar heeft de auto 47K gekostOeh, zwarte wielen geven iderdaad niet het mooiste plaatje. Kon er geen setje mooie wintervelgjes meer af?!
Er zijn hier wel wat mede forummers die wat setjes in de aanbieding hebben hoor.@Der Einser
![]()
Tsja, waar vind je nog DCC tegenwoordig?
off topic, maar komt omdat het te snel op de markt gegooid is onder druk van Timmer. (destijds directe collega's van me die aan de ontwikkeling gewerkt hebben, en zelf incidenteel ook wel wat klusjes voor gedaan) Het had ook mooie mogelijkheden die toen behoorlijk uniek waren, zoals tekstweergave van 'artiest', 'titel' enz. die concurrende systemen toen niet hadden, zeker niet voor zelf opgenomen muziek. Ander voordeel is dat je ook het volume op de opname kon aanpassen: vooral voor in de auto was dat prettig, zo kon je zachte passages wat opkrikken en de harde passages wat afvlakken, en vooral in de auto met omgevingsgeluiden, maar waar je ook niet alle omgevingsgeluid (claxons, sirenes enz.) wil overstemmen.Is eigenlijk nooit doorgebroken...
gewoon een 2.0TDI mét DCC nemen toch?Helaas werd ik vorige week gebeld door de dealer dat het bij een 1.6 TDI niet mogelijk is om DCC te bestellen, verlaagd onderstel ook geen optie af fabriek, dit alles schijnbaar alleen mogelijk bij de 2 liter.
Is dit erg of is het zonder ook een prettige auto
Mijn pa bleef bij DAT :-)off topic, maar komt omdat het te snel op de markt gegooid is onder druk van Timmer. (destijds directe collega's van me die aan de ontwikkeling gewerkt hebben, en zelf incidenteel ook wel wat klusjes voor gedaan) Het had ook mooie mogelijkheden die toen behoorlijk uniek waren, zoals tekstweergave van 'artiest', 'titel' enz. die concurrende systemen toen niet hadden, zeker niet voor zelf opgenomen muziek. Ander voordeel is dat je ook het volume op de opname kon aanpassen: vooral voor in de auto was dat prettig, zo kon je zachte passages wat opkrikken en de harde passages wat afvlakken, en vooral in de auto met omgevingsgeluiden, maar waar je ook niet alle omgevingsgeluid (claxons, sirenes enz.) wil overstemmen.
Maar back on topic.
Ik heb vorige week een S3 Combi 1.6 TDI Style Business besteld (lease).
Helaas werd ik vorige week gebeld door de dealer dat het bij een 1.6 TDI niet mogelijk is om DCC te bestellen, verlaagd onderstel ook geen optie af fabriek, dit alles schijnbaar alleen mogelijk bij de 2 liter.
Is dit erg of is het zonder ook een prettige auto en wacht ik af tot de levering waarschijnlijk in week 12