Dcc, is er leven zonder

@rolfo inmiddels ruim een maand ervaring zonder dcc. En het rijdt heerlijk
De 1.6 heeft prima power door de 120 pk.

Natuurlijk is het geen strepentrekker of kart die je de hoek om kan gooien maar wel een heerlijke reis auto.

En de versnelling van 120 naar 140 valt me niks tegen.
 
@MrEdge koste de set van Eibach aangebracht en wel via de skodadealer € 550,-? hoeveel verlaagd is hij dan? heb je een foto van het eindresultaat of moet het nog achteraf uitgevoerd worden?
Ik zou het ook direct in de offerte op willen nemen door de dealer.
 

MrEdge_

Forumguru
@MrEdge koste de set van Eibach aangebracht en wel via de skodadealer € 550,-? hoeveel verlaagd is hij dan? heb je een foto van het eindresultaat of moet het nog achteraf uitgevoerd worden?
Ik zou het ook direct in de offerte op willen nemen door de dealer.
Ik heb de auto nog niet, hij moet nog besteld worden ;)
Met DCC staat de auto 15 mm lager dan zonder en dan geven de veren 15 mm extra verlaging.
Als je geen DCC hebt, is de verlaging in totaal 30 mm.
De 550 is inderdaad voor de Eibach pro veren incl montage en uitlijning. Dat kan dus nog een stuk goedkoper hier via @Antera :)

Je moet je dealer er zelf wel om vragen en wijzen op de juiste veren, want het is niet iets dat ze standaard in het assortiment hebben zitten ;)
 
Super! De dealer kan het idd inkopen en aanbrengen, heb je voor mij de omschrijving van de set (bijvoorbeeld type etc.)
 
Ik heb DCC doelbewust niet gekozen wegens de aanzienlijke aankoopprijs, en het uiteindelijk maar een gimmick is waar ik de eerste dag wat mee zou spelen en daarna nooit meer zou aanroeren.
Ik heb mijn SIII met de stock ophanging besteld icm 18inch velgen. Als de setup me echt te slap uitvalt, laat ik aftermarket wel andere veren monteren.
OEM sportvering heb ik niet genomen omdat ik nog sneeuwkettingen wil kunnen monteren voor op wintersport...
 
Ik wil idd ook nog kettingen kunnen monteren, kan dat met Eibach?
Wat is stock ophanging? Kan dat via de Skoda dealer? Is dat hetzelfde als Eibach?
 
Of je icm Eibach nog kettingen kan monteren, en of kettingen überhaupt passen in de wielkasten van de SIII weet ik niet.
En stock = standaard ophanging, zoals die af-fabriek komt.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij passen kettingen officieel alleen bij 215/55R17 op een 6.5Jx17 velg of op 215/60R16 op een 6.5Jx16 velg. Een aantal after-market velgen laten kettingen ook toe op een 7J velg.
 

MrEdge_

Forumguru
Super! De dealer kan het idd inkopen en aanbrengen, heb je voor mij de omschrijving van de set (bijvoorbeeld type etc.)
Zoals Tuulster al aangaf, in dit topic staat alles over de set:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/eibach-pro-kit-verlaging-voor-je-superb-3.28526/page-6#post-588876

Maar om je toch van dienst te zijn, dit zijn de veren:
http://eibach.com/global/en/products/street-performance/performance-springs/pro-kit

En hier kun je de partnummers opzoeken: (directe links naar de nummers werken helaas niet)
http://www.carparts-cat.com
 
Bovenaan Onderaan