DCC geschrapt v/d optielijst

Canon-Eye

Forumguru
Snelheid kan niet hard zijn. Een steen is hard.
:ot:Taalkundig gesproken is dit een nogal eenkennige manier van omgaan met woordbetekenissen.

Zo had ik ooit een collega die bijvoorbeeld, als iemand "goedemorgen" zei, dit stelselmatig verbeterde in "goede ochtend" onder het motto "morgen is pas morgen, net vandaag".
(Soms) wel grappig, maar verder een tikkie oogkleppig, naar mijn gevoel.

Maar dit heeft dan weer weinig te maken met dcc of niet.
Overigens kennen we toch ook begrippen als hardlopen, harddraverijen, etc. - allemaal met de betekenis "snel" erin... :pardon:
 

VolvoFox

Senior Member
Dan weer on-topic: ik ben 55k km onderweg inmiddels en ervaar het deinen als onprettig. Of eigenlijk, de demping is te zacht. Dat merk je bij verkeersdrempels en belading. Vergeleken met een Passat, die het ook wel heeft, toch nog een heel stuk erger.
 
Ik ervaar het weggedrag niet als onprettig (nu 36k op de teller). Het is dus of exemplarisch of heel persoonlijk. Ik neig naar dat laatste (hoewel... als op de afdeling veren en dempers dezelfde policy geldt als bij de afdeling stoelinstellingen, 220v en speed limiter kan het nog alle kanten op :deuk:)

@VolvoFox hiervoor had je een V70. Die zijn ook vrij soepel, had je dit gevoel daarbij minder?
 

VolvoFox

Senior Member
@Superb III combi de V70 had een verlaagd onderstel. Die vond ik stug genoeg, maw het mocht wel iets minder stug. Maar na een forse hobbel of drempel was de auto wel meteen in rust. Ook belading had nauwelijks effect.
In de SIII merk ik een groot verschil tussen alleen of met 5 op stap.
Ik heb al eens met een monteur gereden en hij wist niet meer te zeggen dan dat Skoda voor comfort heeft gekozen.
 

willemk

Senior Member
Ik heb DCC en vind het top. Strakke wegen lekker in de sportstand. Ben ik in Belgie :pardon:dan gaat ie naar de normale stand, via de setting individual (gas- en stuurreactie als sportstand) en worden de oneffenheden lekker weggefilterd. De sportstand is dusdanig stug dat je euro's liggen te rammelen in je portemonnee. Niet twijfelen, doen!:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan