Dashboardverlichting ?

Vraagje? Bij onze Greenline is de dashboard verlichting alleen aan wanneer de dimlichten aan staan en niet als de dagrijlampen aan zijn, bij iedereen zo?
Ik kan niet vinden of je dat kunt schakelen? of via de dealer te activeren?
Wie o wie? :baby012:
 

wanderer

Senior Member
Eigenlijk is dat logisch....anders zou je zonder het in de gaten te hebben in het donker met alleen dagrij-verlichting aan kunnen rijden.....nu laat je dat wel want wordt het donker kun je ook je dashboard (meters) niet meer aflezen en dan zet je vanzelf je (dim)lichten aan....
 
In onze vorige auto, Honda Civic, was de dashboardverlichting altijd aan en werd juist zwakker wanneer je de verlichting aandeed, minder verlichting nodig in een donkere omgeving. Verder geeft de dagrijverlichting toch echt te weinig licht om in het donker te rijden, niet anders dan bij auto's zonder dagrijverlichting.

Dus vraag blijft kun je het aanzetten?
 

Captain Hook

Forumguru
Ik ben daar ook al naar op zoek geweest.
Voor zowel Roomster als Fabia (zelfde module platform) geldt: DRL aan, dashboard verlichting uit. :mad:

En idd, ik vind DRL eigenlijk te weinig voor overdag. Zou graag, net als voorheen bij mijn O2, de gewone dimlichten + achterlichten ingeschakeld willen hebben als je de auto start en vertraagd weer uit laten schakelen als je de auto stopt en de sleutel uit het contact haalt.
Zeg maar, coming home/leaving home, zonder daglichtsensor.

Maar of dat kan? :icon_smile_question
 

Viper

Lid
bij de DRL, zijn wel de wijzers verlicht, geeft best wel een mooi effect als je overdag een tunnel inrijdt...
 

FredV

Banned
dashbordverlichting is NIET aan bij DRL, en als de dashbordverlichting brandt, is deze NIET regelbaar.
 
dashbordverlichting is NIET aan bij DRL, en als de dashbordverlichting brandt, is deze NIET regelbaar.

Dat de dashbordverlichting niet aan is bij DRL is mij duidelijk, daar gaat de vraag nu net om en dat hij niet regelbaar is oké?, waarom van die grote letters.

Mijn vraag is valt het aan te zetten, eventueel via de dealer? Het kan immers branden.

Verder in tunnels, leuk hoor verlichte wijzers, alleen als je niet ziet wat ze aangeven (rand is immers niet zichtbaar) heb je er weinig aan.
 

namleop

Actief lid
Inderdaad dat vind ik ook jammer. De Fabia I van mijn vrouw heeft een lampje die aangeeft dat het dimlicht brandt. Dat had een van mijn vorige auto's (Toyota Corolla) ook, daar zag je zelfs helemaal geen tellers met het contact uit, de cijfers e.d. waren alleen lampjes.

Ik rijdt zelf vaak overdag met dimlicht waar dagrijverlichting best kan, omdat anders de tellers niet zo mooi verlicht zijn. Ik zou ook graag hebben dat je dit zelf in kunt schakelen.

Voor de echte hobbyist is het misschien een idee om net als bij een Fiesta van begin jaren 90 een lampje te maken die van vooraf de tellers verlicht. Kan je toch als het wat donker wordt de snelheid aflezen. :)
 

FredV

Banned
Je stelde een paar vragen en daar gaf ik (gedeeltelijk antwoord op:
Vraagje? Bij onze Greenline is de dashboard verlichting alleen aan wanneer de dimlichten aan staan en niet als de dagrijlampen aan zijn, bij iedereen zo?
Ja, dat is bij mij ook zo. (antwoord op de vraag of t bij iederen zo is) (= zelfde antwoord als 'niet aan bij DRL')

Ik kan niet vinden of je dat kunt schakelen? of via de dealer te activeren?
Wie o wie?
Nee niet regelbaar, dus zelfde antwoord of je dat kunt schakelen.
Via dealer activeren weet ik niet.

Sorry als het niet begrijpend overkwam. Nu wel?
En zo groot vermeld, om duidelijk onderscheid te maken dat t geen wel is..
Maar goed, cursief mag ook wel:)
 
Je stelde een paar vragen en daar gaf ik (gedeeltelijk antwoord op:
Vraagje? Bij onze Greenline is de dashboard verlichting alleen aan wanneer de dimlichten aan staan en niet als de dagrijlampen aan zijn, bij iedereen zo?
Ja, dat is bij mij ook zo. (antwoord op de vraag of t bij iederen zo is) (= zelfde antwoord als 'niet aan bij DRL')

Ik kan niet vinden of je dat kunt schakelen? of via de dealer te activeren?
Wie o wie?
Nee niet regelbaar, dus zelfde antwoord of je dat kunt schakelen.
Via dealer activeren weet ik niet.

Sorry als het niet begrijpend overkwam. Nu wel?
En zo groot vermeld, om duidelijk onderscheid te maken dat t geen wel is..
Maar goed, cursief mag ook wel:)

Helemaal, begrepen sorry! Blijft altijd een lastig medium, je ziet elkaar niet.
 

Roco

Lid
nou ...opgelost.... mer vastgesteld vwb die domme verlichting.
net zo dom als het niet branden van de display van de radio als het licht uit is.
welke halve zool dat bedacht heeft.....
 

Roco

Lid
????????
sorry, dit snap ik niet.
Mijn opmerking is al elders op het forum te vinden. En JA, het is serieus.
Met een beetje vals licht of juist als het ietwat donker is bij het display is het display van de radio niet te lezen als je de verlichting niet aan hebt.

maar nee, je hoeft niet te reageren.
 

Roco

Lid
Ahhh, ok sorry voor de slip of the tong.

mijn fout,

maarre......over respect voor forumregels gesproken...

moet ik dan gewoon ergens op gewezen worden of h*** z*** antwoorden terugverwachten???
 

piair1982

Forumguru
Bij de stream radio kon je instellen dat de verlichting altijd brandde. Weet niet of dat ook bij de radio in de fabia kan...
 

namleop

Actief lid
Bij de stream radio kon je instellen dat de verlichting altijd brandde. Weet niet of dat ook bij de radio in de fabia kan...

Lees ik goed dat je morgenochtend je nieuwe Fabia gaat ophalen? Spannend! (vroeg naar bed etc) en veel plezier morgen. Er zijn nog lang niet genoeg zwarte Fabia Combi's he?
 
Bovenaan Onderaan