Dashboardkastje uibouwen

niek

Lid
Omdat mijn kachelventilator klinkt asof deze droog staat dacht ik kijk eens of het te verhelpen is. Nou heb ik wel via Ronnie de beschrijving hoe de ventilator er uit moet, maar hoe krijg ik dat dashboardkastje eruit. Bovenste kastje is zo gebeurd, 2 schroeven en klaar. Maar het dashboardkastje zelf zie ik nergens iets van schroeven..?
 

Chatslet

Forumguru
Naar wat ik heb begrepen is het onderste kastje vrij lastig, als in het hele dashboard moet uit elkaar.
 

EdZ

Donateur
Ook mijn ventilator is wat luidruchtig, maar ik wacht eerst deze discussie wel af voor ik er wat aan ga doen...
 

Monteurtje

Forumguru
Om de kachelventilator eruit te halen, dan moet, zoals chatslet ook zegt, hele dashboard eruit. Als je handig bent, er staat een beschrijving ergens op het forum.
 

niek

Lid
Mijn god hele dashboard eruit...ben niet onhandig maar om nou te zeggen dat ik daar zin in heb. En laten doen is helemaal geen optie gezien de uurtjes die daar in gaan zitten.
 

niek

Lid
Geen aantrekkelijk idee het hele dashboard er uithalen. Je zou zeggen er is toch wel iemand ooit op een slimmer idee gekomen. Ik las ergens dat een aanlopende kachelventilator vaker wordt gezien als mogelijke aanleiding voor autobrand. Dus er niks aan doen is dan ook geen optie.
 

Chatslet

Forumguru
Als je het eerder gedaan hebt ja. De gemiddelde persoon die geen monteur is zal daar toch wat langer mee bezig zijn. Afhankelijk van hoe het interieurfilter gepositioneerd is zou het mogenlijk kunnen zijn om vanuit daar met perslucht de troep uit de ventilator te blazen. Troep zal er wel ingekomen zijn bij het wisselen van de interieurfilter, daarom wissel ik dat filter zelf altijd bij de stofzuigerhoek bij de pomp. Filter er uit, even stofzuiger door de behuizing en nieuw filter er in.
 

niek

Lid
Maar het probleem is toch dat de as van de ventilator droog loopt, dan zal het uitblazen ook niet veel helpen. Ik heb het de eerste 30 seconden en dan is het weg.
 

Antera

Donateur
Je hebt dus helaas weinig keus. Indien je een handleiding wilt kan ik die wel mailen. Kost wat tijd maar beter dan en kapotte fan of erger brand
 

niek

Lid
Als je die wilt mailen graag. En dan is de keuze gelijk een nieuwe of deze proberen weer soepel te laten lopen. Lukt het laatste niet dan kan de het hele kwarwei opnieuw.
 

Niceroom

Nieuw lid
Goedemiddag,

Is er misschien al een makkelijkere oplossing voor het uitbouwen van dit dashboardkastje gevonden?

Hier ook de aanjagermotor defect... wil wel, als ik hem met de hand help, maar loopt vast.

Zo niet dan hou ik me ook aanbevolen voor de uitbouw instructie...
 

Antera

Donateur
zie bijlage
 

Bijlagen

  • dashboard roomster.pdf
    257,4 KB · Weergaven: 72
  • remelement roomster.pdf
    37,4 KB · Weergaven: 40

Niceroom

Nieuw lid
Hoi Antera,

Bedankt voor je hulp!

Als ik de beschrijving voor het remelement zie dan lijkt het dat uitbouwen van het hele dashboard niet nodig is... Of zie ik dat verkeerd?
 

Kogamyata

Senior Member
Hallo lui,

Ik weet niet of de inbouw van de Fabia hetzelfde is. Indien wel, kijk dan bij Fabia binnenventilator defect. De mijne was na piepwerk ook stuk gegaan en is met trucage vervangen. Ventilator kost nieuw bij Skoda ca € 350,- maar bij de alternatieven ca € 150,- en daarboven nog 2 uur uit- en inbouw. Ben beniewd naar je uitkomst. Succes,
Joop.
 

Antera

Donateur
Ik reageerde omtrend het uitbouwen van het dasshboard kastje. als je en complete uitbouw handleiding wilt hoor ik het wel
 

Niceroom

Nieuw lid
Hallo Antera,

Als het dashboardkastje uitgebouwd kan worden zonder het hele dashboard e vervangen... Dan wil ik inderdaad graag de uitbouwhandleiding.

Alvast mijn dank!
 

Joske

Forumguru
@Niceroom
Op pagina 4 van de handleiding die @Antera postte staat dat je eerst het bovenste opbergvak dient te verwijderen alvorens je het dashboardkastje kunt verwijderen.
 

Niceroom

Nieuw lid
Dank je Joske,

Dat had ik al gedemonteerd voordat ik ging zoeken hoe dat *&#@!! vermaledijde dash kastje eruit kan....

Dat bovenste kastje is er inderdaad in 2 minuten uit.. maar dan het dashboardkastje zelf... IK heb nu nog steeds geen antwoord of dat kastje er uitgehaald kan worden zonder het hele dashboard te verwijderen....
 
Bovenaan Onderaan