Dashboard led verlichting deels defect

avpy

Senior Member
Toch komt dat blauw heel mooi uit. Het is iets anders dan standaard.
Ben er ook redelijk lang mee bezig geweest. Solderen is heel moeilijk omdat alles zo klein is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

VAG-man

Forumguru
Ai en als dat iemand zegt die regelmatig soldeerd dan begin ik er niet aan mocht het bij mij ook zo ver zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Klopt als je nog niet vaak gesoldeerd hebt kun je dit beter niet zelf doen. Je moet immers oppassen dat je niet te veel warmte in de leds laat komen anders zijn die ook weer defect tijdens monteren.
 

Eltjo

Forumguru
Ik begrijp dat je alle LED's vervangen hebt? Dat is idd wel even wat werk en ogenconcentratie.

@VAG-man Gewoon vervangen wat kapot is, is ook een optie. In mijn geval 1 van 2 LED's die in serie stonden.
En dat is al weer een hele tijd geleden en ik heb daarmee geen problemen meer gehad.
LED's gaan (bijna) niet kapot, dus alles (preventief) vervangen is mijn inziens niet nodig.
Het verbaasde mij sowieso toen ook dat er 1 slecht/kapot was.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Dat is ook een optie om enkel de defecte te vervangen alleen dan had ik kleurverschil gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Ben bezig met het uitbouwen van de unit. Loop alleen tegen het probleem aan dat ik de ventilatieroosters niet los krijg. Blijkbaar is daar een aparte tool voor nodig. Iemand tips of heb je echt deze tool nodig?
 
  • Leuk
Waarderingen: avpy

avpy

Senior Member
Ik heb die er zo uit kunnen trekken/clicken.
We op gegeven moment niet te ver eruit halen want bij mij zat er stekker aan van verlichting in de rol om ze af te sluiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

avpy

Senior Member
Die van mij is ook uit 2011 dus zal hetzelfde moeten zijn. Alleen buitenkant versnellingspook en stuur is uiterlijk van 2013

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Die van mij is ook uit 2011 dus zal hetzelfde moeten zijn. Alleen buitenkant versnellingspook en stuur is uiterlijk van 2013

Maar hoe heb je die er uit geklikt? In de instructie staat dat je dit met een soort van haak moet doen om van achter uit te trekken.

En... kun je de unit gewoon losmaken en de stekker er uit trekken of moet er eerst nog iets gebeuren om data op te slaan. Bedoeling is dat dezelfde unit terug geplaatst wordt nadat de solderingen nagekeken zijn.

Zie ook dit filmpje:

 

avpy

Senior Member
Ik heb eerst de kaders er naast losgemaakt. Die kon ik er gewoon uitwippen met fijne schroevendraaier. Daarna zachtjes getrokken aan zijkant luchtkanaal en dan kwam deze los.
Cockpit eerst beetje trekken aan onderkant en dan komt hij los. Stekker kun je gewoon loshalen (wel eerst contact uitschakelen).
Na aansluiten neemt hij data weer over.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Het is gelukt om e.e.a. uit te bouwen. Heb zelf een tooltje gemaakt om de ventilatorunits vanuit de achterkant los te trekken. Helaas kon ik de ventilatorunits er niet zo uittrekken. Die zaten erg vast.
 

avpy

Senior Member
Ik heb ze zonder weerstand, maar is wel redelijk fel. Moet er nog een weerstand tussen plaatsen maar door gebrek aan tijd is het er nog niet van gekomen. Heb ze in duitsland besteld, maar kan de site even niet zo snel vinden. Die jij aangeeft is ook goed zo te zien
 
Bovenaan Onderaan