Dakrail

Wat mij nu is gebeurt ..... afdekkap (links voor) van mijn dakrail weg!
Ik heb geen idee waar dit gebeurt is, ik hoop voor het overige verkeer dat dit goed is gegaan.
Iemand dit eerder meegemaakt?
g,Ruud
 

Bijlagen

  • rail.gif
    rail.gif
    2 MB · Weergaven: 137
  • Leuk
Waarderingen: RvR

Rob

Forumguru
Wasstraat mishandeling? Beetje bij beetje komt het losser te zitten en ineens.....
 

ertromp

Forumguru
Die kappen op de Yeti zitten niet echt deugdelijk vast. Heb al vaker thuis Yeti bezitters gehad waarbij die kappen er bijna spontaan af vallen.
Heb je onlangs de auto (laten) (ge)wassen
 

Leon54

Actief lid
Je trekt die kappen er zo van af. Ik heb het eens gehad met autowassen met zo'n langharige washand. Bleef blijkbaar ergens achter hangen en trok zo de kap eraf..... Niet de beste constructie heb ik gemerkt.
 

Joske

Forumguru
en voor de grote archieven van het forum:

rechtsvoor is 5L0860146 (GT5)

en kost evenveel natuurlijk :)


linksachter:

5L0860149 (GT5)


rechtsachter:

5L0860150 (GT5)
 

Rob

Forumguru
Zie post #8 en post #9 van @Joske
Extra vastzetten met een geschikte lijm en kans is klein dat je het opnieuw verliest.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Net de prijs van de dealer in Nederland binnen, € 50,-. Dat scheelt even met Belgie zeg!!
Iemand tips voor een goedkoop adresje in Holland?

Btw de dealer was niet bekend met het fenomeen 'verloren kapjes'.

g,Ruud
 
Hallo,

iemand enig idee hoe je de dakreling van een octavia III kan demonteren
ik wil deze weglaten of evt in lak zwart laten spuiten !?

zitten deze van onderuit vast gebout of kan je de zwarte plastic kapjes los klikken en zitten daar de bouten?
durf er niet te veel aan te trekken!

graag wat info of evt tekening zodat ik kan zien hoe het zit , iemand ? @Joske ?
 

CDK

Forumguru
@moonschine RS, zit van binnenuit vast, de hemelbekleding zal los moeten met alle risico's van dien...
 

EdK

Forumguru
Bij de Yeti zitten aan begin en eind van de reling kapjes die te verwijderen zijn.
Als ik deze verwijder ( meerdere malen in wasstraat gebeurt ) dan zie ik hier achter de bevestiging zitten van de rail.

Vraag me alleen niet hoe de kap te verwijderen daar het me zelf nog niet is gelukt, maar de wasstraat wel een 3 tal keren rechtsachter.
Of het bij jou wagen precies hetzelfde zit als de mijne dat durf ik niet te vertellen maar kans is redelijk aanwezig als je die kapjes aan begin en einde rail hebt zitten.
Misschien dat ons vlaamse wonderkind en biergenieter @Joske met een tuinarchief je meer kan vertellen aan de hand van een pdf....
 

Joske

Forumguru
Bij de O3 is de railing 1 geheel zie ik als ik door het raam kijk... ;)

Volgens mij moet de railing langs onderen losgemaakt worden zoals Corné al opmerkte. Dan moet de bekleding los.

Van de O3 heb ik nog geen pdfjes, ETKA kan ik wel eens kijken.
 
Bovenaan Onderaan