Dakdragers

Canon-Eye

Forumguru
Leuk project voor een doe-het-zelver?
Ik weet niet of het verstandig is om zelf te gaan sleutelen / slijpen / lassen of anderszins klooien aan dakdragers, die als het er op aankomt (in een noodremrisutatie bv.) het toch behoorlijk voor hun kiezen kunnen krijgen.

Dan blijf ik toch liever bij een van de gerenommeerde merken op dit gebied. Niet goedkoop, wel stevig - óók voor Rapid Spaceback of Liftback, volgens de Thule-website:
https://www.thule.com/nl-nl/nl/roof-rack?q=EKu7cAbiw
 

duopenotti

Senior Member
@Canon-Eye Dat is dan aan de doe-het-zelver. De stang is iets te lang, of inkorten nu zoveel effect heeft op de algehele sterkte waag ik te betwijfelen. Ik vergelijk het maar met een thule, die je ook op de juiste lengte moet instellen ;)

Overigens vraag ik me af waarom je een thule die je nog moet instellen prefereert over een originele skoda dakdrager. Kent die thule ook de pinnetjes? En volgens mij is de originele nog goedkoper ook (€ 140,- bij superskoda)
 

Canon-Eye

Forumguru
Overigens vraag ik me af waarom je een thule die je nog moet instellen prefereert over een originele skoda dakdrager
Daar heb ik sinds midden jaren '80 een heel goede reden: ik wil lange dragerbuizen die buiten de pootjes uitsteken. Dat is voor mij makkelijk als ik 2 kajaks met peddels wil meenemen. Op de OEM dragers met meestal nogal naar binnen gebogen pootjes heb ik dan niet genoeg breedte. Thule bood mij destijds voor mijn eerste dakgootloze auto (een Audi 80 1988) de juiste 'doorsteekpootjes' in combinatie met dragers die net binnen de autobreedte bleven.
 
Goedemorgen, ben na lange tijd weer eens op het forum, eerst met een Fabia, die is inmiddels weg en nu een Rapid Spaceback 1.2 uit 2014.
Voor de vakantie zijn we op zoek naar dakdragers. ik heb de diverse links bekeken, die van superskoda werkt helaas niet meer. Bij Thule vond ik ze best duur. Zou je ze ook kunnen huren?
Alvast dank
 

Tees

Donateur
Huren kan zeker. Maar heb je al op Marktplaats gekeken? Ik heb allebei m'n dakdragers tot nu toe daar vandaan voor een paar tientjes (m'n huidige zelfs Skoda origineel).
 
Bovenaan Onderaan