Dakdragers

Peter MG

Nieuw lid
Ja ik gebruik ook dakdragers. heb ze via de (Skoda-)dealer besteld. De originele dus.
Niet goedkoop maar voldoen prima.
 

octavia99

Senior Member
Zie ik het nou goed zijn die originele dak dragers nu ijzer op ijzer.
Beschadigd dit de auto niet?
 

blbean

Lid
Ik las ergens anders hier dat dat idd klopt. Ik heb ze nog niet, maar las dat een aan stukken geknipte binnenband van een fiets de kans van ijzer op ijzer drastisch vermindert.
 

blbean

Lid
Als ik ze heb ga ik eens aan de slag met de pot plasti dip om die uiteinde van bescherming te voorzien en anders wordt het toch een binnenbandje halen.
 

bouwdirk

Senior Member
bij de originele dakdragers
deze pakken in de voorziene openingen met pinnetjes hierover zit dan een plastic ring geschoven, hetgeen effectief op het dak rust is een dikke blok rubber. Metaal op metaal is dus alleen daar waar de pinnetjes inschuiven.

IMG_20170322_194518 - kopie.jpg IMG_20170322_194400 - kopie.jpg
 

duopenotti

Senior Member
Ik heb thuis de originele skoda dakdragers liggen voor de hatchback. Had ze 2ehands gekocht en kwam er gisteren achter dat ze dus niet op mijn spaceback passen :mad:.
Mocht iemand ze willen over nemen dat hoor ik dat graag.
 

duopenotti

Senior Member
Heb vandaag maar op superskoda de originele besteld (nu wel voor de spaceback;)). De andere dakdragers worden zaterdag opgehaald.
Nu nog een dakkoffer uitzoeken. Het wordt waarschijnlijk de hapro traxer 6.6. De 8.6 is denk ik een maatje te groot.
 

Handige Harry

Forumguru
Ik zelf toevallig 3 weken terug ook de hapro traxer 6.6 gekocht, bevalt prima. Heb ook meteen de tassenset erbij besteld.
Succes ermee iig
 

duopenotti

Senior Member
Al 2x iemand aan de deur gehad voor de dakdragers met een spaceback...
Terwijl ik toch echt in de advertentie zeg dat hij niet past op de spaceback. Wat blijkt op de site van de RDW staat de spaceback omschreven als hatchback. Terwijl de rapid hatchbak meer op een sedan lijkt. Snappen jullie het nog?
Dus ze zijn nog steeds te koop...
 

EdK

Forumguru
Maw die dakdragers passen dus niet op een Spaceback of deze nu wel of niet is uitgevoerd met panoramadak ?
En dus alleen op de Rapid uitvoering met aangeplakte kofferbak die al een jaartje niet meer nieuw in nederland word geleverd !!??
 

duopenotti

Senior Member
@EdK klopt helemaal. En daarom is er dus weinig (om niet te zeggen geen) vraag naar. Wellicht kunnen ze op maat gemaakt worden. De voorste past precies maar de achterste is iets te breed. Leuk project voor een doe-het-zelver?
 
Bovenaan Onderaan