Dakdragers verschoven onder het rijden

PizzaPieter

Forumguru
Ja dat zijn dezelfde rails als op de O4 inderdaad. Jij hebt hier dus geen problemen mee gehad begrijp ik? Wij moesten de boel zaterdag zo ontzettend vast zetten, tegen forceren aan, dat kan nooit kloppen. Mijn zwager heeft de leverancier gemaild, we wachten even af.
Nope. Gewoon 'handvast' en niks aan het handje. Fiets en dakkoffer naar Frankrijk
3da167a8c161b62c297604dc8351e8b6.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Dan begin ik te vermoeden dat het misschien toch niet helemaal de juiste voetjes zijn...

Ja dat denken wij dus ook, ook omdat op de site van de leverancier voor de O4 twee types opduiken. Mijn zwager wacht op bericht terug. We kunnen niet goed ontdekken wat nou precies het verschil is.
 

Tukkerdad

Actief lid
Vanmorgen twee dakdragers van skoda gemonteerd op de O4. Zitten goed vast. Werkt met een soort hendelsysteem, je draait niets aan.
 

Smeeuwis

Donateur
UPDATE: de leverancier heeft nieuwe onderdelen gestuurd, een andere O4 rijder had er ook over geklaagd. Het lag dus niet aan ons... Ze gaven aan dat er een probleem was met bepaalde onderdelen, die zijn nu dus vervangen. Volgende week gaat 'ie op vakantie, dan moet de kist er weer op en gaan we het zien.

#edit: en kosteloos lees ik dus prima service: geen moeilijk gesprek of discussie: 'Meneer, we gaan het regelen, hier zijn vier nieuwe'. Top.
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Vanmorgen twee dakdragers van skoda gemonteerd op de O4. Zitten goed vast. Werkt met een soort hendelsysteem, je draait niets aan.

Dat klinkt als een heel ander systeem dan mijn zwager heeft. Die moet wel degelijk de klemmen aandraaien met een speciale sleutel.

#edit: Ik lees dat jouw dragers van Skoda zijn, die van mijn zwager komen bij Farad vandaan. Dat zal andere montage zijn.
 
Over dakdragers voor de O4 estate gesproken; die zijn (net als de levering van de O4 modellen zelf) niet of met zeer onbepaalde levertijd leverbaar. Is er toevallig iemand die al op vakantie is geweest of in naseizoen gaat en die een complete set voor O4 estate te leen heeft nu ze nergens te krijgen zijn? Zou ze 4 aug a.s. nodig hebben
 

Smeeuwis

Donateur
Ander type voet. Het stond blijkbaar verkeerd op de website van de leverancier, die hebben dat (uiteraard) kostenloos hersteld door de juiste voeten te sturen. Op de website staat het nu ook juist.
 
Bovenaan Onderaan