Dakdragers gladdak

Niels83

Forumguru
Hoeveel fietsen moeten er mee?
Ik heb er eentje achterop de caravan staan en eentje op de dissel. Voor ons voldoende, maar met kinderfietsen erbij wordt het lastiger...


Achterop wordt iveral behakve bij verkopers van dragers afgeraden. Met een max kogeldruk van 50kg op de fabia kan daar geen fiets op. De Caravan is van 83, dus het leeg gewicht is veel hoger dan op kenteken gevolg kan niets geks in de caravan. dus dat is geen optie.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb de dealer nog eens bericht met de vraag hoe dan.

dakrails installeren zal voor die paar keer gebruik veel te duur zijn. maar ook dat nagevraagd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Achterop wordt iveral behakve bij verkopers van dragers afgeraden.
De kogeldruk heb ik van meet af aan altijd bewust tegen de 60 kg gehouden door wat te spelen met de belading in de caravan, ook toen de fietsen niet mee hoefden. Rijdt stukken prettiger.
De fietsen alléén achterop zou ik ook niet doen, maar met de lichtste van de twee (23 kg) achterop en die van 26 kg op de dissel was de zaak ook met de Fabia combi prima in balans en volkomen stabiel, ook bij inhaalsnelheden tegen de 100 gps-kilometers aan. Ongetwijfeld mede te danken aan de hulpveren trouwens.
En je moet natuurlijk niet met 130 de Route du Soleil af willen blazen - maar daar kom je sowieso niet aan met de Fabia... :)
 

Niels83

Forumguru
Quote
Ga er maar vanuit dat er op of in de caravan geen plek meer is qua gewicht. met 2 kleine kinderen en vrouw wordt dat ding maximaal beladen. Daar kunnen geen fietsen meer bij. Hij is stabiel, maar weegt ook zonder kleding ed al 800 terwijl hij 850 mag wegen.

Dus is op de auto de enige optie, naast thuis laten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Niels83

Forumguru
goedkoper nee. snelle blik maakt dat een minder fijne fiets dan die van ons op 60 euro oer week per stuk komt. voor 1 week in juni en 2 augustus is dat dus 360 euro. Ik ben nu 40 euro kwijt voor dakdragers en fietsen dragers.

makkelijker, gezien de prijs loont het imo wel om uit te zoeken of dit met een aanpassing aan auto of drager passend te maken is.

Daarbij geeft het ook de mogelijkheid in de zomer naarvhet buitenland een dakkoffer mee te nemen, en eens net vrienden en de caravan te gaan wielrennen in de ardennen of zo. Dus het zou fijn zijn als het lukt.
 

Niels83

Forumguru
Noublekker balen, er lijkt dus geen enkele dagdrager voor te zijn.. Skoda heeft ze niet, Thule ook niet. en dakrails kunnen er niet. Dan gaat dus gewoon niet lukken.
 

Niels83

Forumguru
die van Thule hebben ook een puntje, heb ik al nagevraagd.

Ik denk dat er combi's zijn waar ze welnoppassen alleen bij mijn model dan weer niet.

Zuignappen is bedoeld volgens mijvoor sport fietsen, als ik mikn voorwiel er uit ga halen is dat best veel werk gezien de trommel rem.

universele kan ik kijken.
 

Twardt

Lid
Als je de fietsen alleen deze vakantie in NL mee wil nemen, is het dan niet een optie om even terug te rijden om ze op te halen? Misschien heb je een fietsdrager of kan je die lenen, dan kost het je waarschijnlijk niet meer dan een paar uur en wat benzine.
 

hemi24

Forumguru
die van Thule hebben ook een puntje, heb ik al nagevraagd.

Ondanks dat ik het idee heb dat je niet geholpen wilt worden ga ik het toch doen :

De Thule kitset 1642 kun je samen met de Thule 754 voeten toepassen wanneer je een dakdrager wilt monteren op een normaal dak. Dit is een dak zonder dakdrails of ingebouwde bevestigingsgaten. Oftewel: een kaal dak.

Handleiding heb ik voor je bijgevoegd; graag gedaan...

:lezen:
 

Bijlagen

  • 141642.pdf
    254,9 KB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan