Mijn/onze ervaring met DAB+ is zeer positief.
Ik gebruik het al vanaf kort na de start, ik heb zelfs nog een ontvanger voor DAB zonder +, kort na de start in nl. is men overgegaan op een nieuwe norm, met de + dus.
In eerste instantie in een busje, zelf ingebouwd, bijna overal goed ontvangst, toen al.
Daar na 2 personenwagens met een geintegreerde radio, niet te vervangen dus, daarom een voorzetapparaat er bij, in mijn geval een : albrecht DR57
Prima ding, wel op een audio ingang aansluiten, de ingebouwde FM zender werkt wel maar is niet optimaal.
Heeft een antenne voor op het raam, ik deed 'm rechtsboven, veel gep*l om het draadje netjes achter het dashboard ed te krijgen.
Onlangs heb ik nog een "normale" maat autoradio vervangen bij iemand anders, met een antenne splitter, naar DAB en FM, en midden en lange golf ook.
Goede ontvangst op alle banden
Onze citigo heeft er een met DAB+ ingebouwd, werkt ook goed, de bediening is even wennen maar dat lukt (mij) steeds beter nu.
Als de ontvangst te wensen overlaat dan is er een slechte antenne EN/OF een stoorbron.
Nu is het wel zo dat er 2 netwerken zijn in nl. met verschillende opstelpunten, voor commercieel, de NPO's en regionaal.
( hoe dat zo gekomen is en waarom dat vraag ik mij al langer af )
Hier het enige mij bekende overzicht :
De radiogids van Nederland met de programmering van alle landelijke en regionale radiostations.
oorboekje.nl
Erg mooi gemaakt naar mijn idee, eindelijk, verder moeilijk (niet) te vinden dit soort informatie.