DAB+ installeren

Leeuw

Nieuw lid
Kan achteraf DAB+ geinstalleerd worden bij dit type radio?
Amundsen MY19 unit 565035864

Indien mogelijk wat is hiervoor nodig?

VAG-man

Forumguru
Mijn ervaring met DAB+ is niet zo positief. Storingsgevoelig. Het aloude FM scoort beter, zeker in het oosten en noorden van dit land.
De laatste 2-3 jaar luister ik in de auto de radio via internet. Altijd superstrak geluid.

Leeuw

Nieuw lid
Mijn ervaring met DAB+ is niet zo positief. Storingsgevoelig. Het aloude FM scoort beter, zeker in het oosten en noorden van dit land.
De laatste 2-3 jaar luister ik in de auto de radio via internet. Altijd superstrak geluid.
Ik heb helemaal geen ervaring met DAB alleen van horen zeggen. FM functioneert prima, maar dacht dat DAB net wat mooier geluid gaf. Hoe luister jij radio via internet?

Rallye

Forumguru
Ik vind het voordeel vooral dat DAB meer zenders heeft. Arrow Classic Rock is bijvoorbeeld via FM niet te ontvangen. Nadeel is wel dat de zender vaak aan de randen van het land even wegvalt omdat hij geen FM back up heeft. Hier in de Achterhoek heb ik vaak (de Duitse) Radio Bob opstaan, ook enkel DAB.

Via internet luisteren doe ik ook wel met CarPlay.

PizzaPieter

Donateur
DAB+ heeft hier in Apeldoorn en Arnhem vaak geen ontvangst (meer wel dan niet, maar vaak niet). Als het wel werkt, heel mooi geluid.

EdK

Forumguru
Zakelijk als prive rij ik alleen nog maar met DAB+ , en moet zeggen naar volle tevredenheid.
Alleen woensdag tot vrijdag zat ik in Roermond en zowel op heenweg als terugweg ( W en V )
had ik Limburg enkele keren dat signaal verzwakte cq wegviel voor enkele seconden.

En dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt of niet opgevallen de laatste 4 a 5 jaar.
En ja tunnels dan valt het wel weg het signaal, maar bij JOE ben je dan signaal kwijt, maar radio 2 schakelt hij over naar FM

Bovenaan Onderaan