Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Jessedew

Senior Member
Hoelang doen jullie met een batterij in de sleutel? Ik heb de Skoda nu een jaar, maar moet kennelijk ieder jaar de batterij vervangen van de sleutel (kreeg een melding nl) heb dat inmiddels al gedaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon een goed merk nemen, Varta of zo.
Zó hemeltergend duur zijn die nou ook weer niet - een liter benzine is al duurder, toch? En daar doe je korter mee... :D
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ja, maar dat zal een sleutel zijn die alleen een signaal uitzendt als je op een knopje drukt. Dat scheelt nogal.
De sleutelbatterijen behorende bij mijn F2c van 2011 heb ik ook 7 jaar lang niet hoeven vervangen...

Maar de KESSY sleutels moet je wel in de gaten houden.
 

MaxN

Donateur
De batterij van onze Kessy sleutel gaat tussen een half jaar en jaar mee.
Auto hebben we 2 jaar en inmiddels net de 2e wissel gehad.
En advies is om een of andere reden ook beter om een "kwaliteit" batterij te nemen.
Ik koop ze altijd van Varta, deze heb ik gekocht, kan je ook even vooruit.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Waarschijnlijk CP2025
Kan ook de 2032 zijn, die zit mij mij in de sleutel van de Scala Business.

De verschillen tussen deze batterijen zijn de afmetingen én de capaciteit.
Zo zijn de afmetingen van de CR2032 diameter 20 mm en dikte 3,2 mm, capaciteit 200mAh.
En bij de CR2025 is de diameter 20 mm en dikte 2,5 mm, capaciteit 150 mAh

Dus blijkbaar/waarschijnlijk past de CR 2032 met een grotere capaciteit overal in, met wel 33% méér power.

Happy New Year allemaal!!!!!

grts...
 
Laatst bewerkt:

Jooo...

Forumguru
Ik heb gisteren de mijne na anderhalf jaar moeten vervangen. Had gelukkig al een tijdje een nieuwe in mijn auto gelegd. Want zonder boe of ba opeens niets meer...

Ik had natuurlijk wel mijn sleutel een uurtje of twee uit mijn zakken laten liggen terwijl ik mijn auto aan het wassen was (kessy en sleutel in mijn zak houden terwijl ik de wagen afspuit is al prijs), dus de koude is hem fataal geworden :cry:
 

turboturbo

Forumguru
dus de koude is hem fataal geworden
Op dezelfde manier heb ik dikwijls een batterij of accu nog eens een extra paar minuten in kunnen zetten na een uurtje opwarmen in mijn broekzak :jaja:

Dus dat kan ook misschien nog eens een laatste redmiddel zijn voor diegenen zonder reserve batterij in de buurt?
 

Jooo...

Forumguru
Op dezelfde manier heb ik dikwijls een batterij of accu nog eens een extra paar minuten in kunnen zetten na een uurtje opwarmen in mijn broekzak :jaja:

Dus dat kan ook misschien nog eens een laatste redmiddel zijn voor diegenen zonder reserve batterij in de buurt?
Das idd een voorlopig redmiddel, ik had nu gewoon de luxe van een nieuwe batterij bij de hand te hebben. Was bij mij ook een 2025 trouwens (O3 FL).
 

Vlaar032

Senior Member
Als je binnen bent sleutel rechts tegen stuurkolom/startknop houden.
Ik heb het met een Audi A3 van mn werk ook vaak. En sleutels gaan makkelijk open, gaat meestal CR2025 in.
 

Jooo...

Forumguru
Als je binnen bent sleutel rechts tegen stuurkolom/startknop houden.
Ik heb het met een Audi A3 van mn werk ook vaak. En sleutels gaan makkelijk open, gaat meestal CR2025 in.
Had geen zin, als ik op een knop van de sleutel duwde lichtte het rode lampje zelfs niet meer op.
 

Jessedew

Senior Member
Ik had er Varta in zitten, CR2025 is wat er origineel in lijkt te horen (ik had namelijk 1 sleutel waar een 32 in zat, die werkt ook, maar die past net niet goed, heb je moeite om het klepje dicht te krijgen.

2025 past wel goed, die klikt echt goed vast, wat de 2032 niet doet.

Idd, het is 3 euro voor 2 batterijen, dat zijn ook de kosten niet.

Beste wensen iedereen! op een mooi 2020!
 

Fmoon

Forumguru
De batterij van onze Kessy sleutel gaat tussen een half jaar en jaar mee.
Auto hebben we 2 jaar en inmiddels net de 2e wissel gehad.
En advies is om een of andere reden ook beter om een "kwaliteit" batterij te nemen.
Ik koop ze altijd van Varta, deze heb ik gekocht, kan je ook even vooruit.

Dan zijn die van de Aldi dus zo gek nog niet. Was een euro voor 8 stuks.
 
Bovenaan Onderaan