CUPRA Formentor

bobby45

Actief lid

Wel saai de kleur maar de sportvan 1.6 tdi was na veel denk en rekenen toe aan vervanging.
Daar ik mijn auto graag zelf onderhoud zal dit een nieuwe uitdaging worden.
Wel gaat hij nog even naar marum voor aanpassingen van de software .
Zal hij wel van opknappen.

hemi24

Forumguru
@bobby45 : wat is het verhaal achter de wagen? Km-stand is wel opvallend laag! En de wagen heeft wel al 8 maand een kenteken maar is nog niet op naam gezet in NL?

bobby45

Actief lid
@bobby45 : wat is het verhaal achter de wagen? Km-stand is wel opvallend laag! En de wagen heeft wel al 8 maand een kenteken maar is nog niet op naam gezet in NL?
Geen idee de dealer koopt via lease maatschappij div auto,'s op.
De lage km stand was voor mij een plus ook staat de garage goed bekend.
Hij zij dat deze auto maar even in de lease gezette heeft.

We gaan het zien zijn meer goede mensen dan foute.
Hij gaat ook nog ff naar vvt in marum, de sportvan 1.6 tdi ook geweest.
Denk dat deze de motor en dsg bak op nieuw in stelt, tuning.

hemi24

Forumguru
Hoop dat de accu niet teveel geleden heeft onder het vele stilstaan!

Wel een lekkere afschrijving van een kleine 10 euro per kilometer… :sterretjes: Maar dat is nu allen maar jouw voordeel!

Tunen van een PHEV zou ik persoonlijk niet doen; het systeem is aardig nauwkeurig op elkaar afgesteld, dat is net even een nummertje te hoog gegrepen voor de meeste tuners…!

bobby45

Actief lid
Ga eerst maar rijden en niet in de eco mode is slecht voor de bak

Laatst bewerkt door een moderator:

BJF

Forumguru
@sitechris Leuk om te lezen, maar ik begrijp deze zinnen niet echt:

Maar ach, dat is deze 204 pk versie toch al niet, dus echt een probleem is dat niet. Bij de 272 pk versie lijkt me dat een groter issue.

Wat is het issue van die 272 pk versie (die ik heb in mijn Tiguan)?

BJF

Forumguru
De 272pk heeft een 177pk benzinemotor, maar die stap blijft groot inderdaad. Anderzijds merk (en zie) ik dat de elektromotor ook bijschakelt als aangegeven wordt dat de accu leeg is.

ertromp

Forumguru
En mijn ervaring met mijn Tiguan met 272 pk is dat wanneer je de ondergrens van de accu op 20% houdt hij ook op lange ritten het volle vermogen beschikbaar houdt. Er wordt geladen heuvel/berg af en op vlakke stukken wanneer weinig motor vermogen gevraagd wordt ook bij hogere snelheden de accu geladen. Die combinatie werkt prima. Ik haal nu over een afstand van 3800 km gereden een gemiddeld brandstofverbruik van 4,4l/100km en een gemiddeld stroomverbruik van 5,7kWh/100km. Laden doe ik alleen thuis en volledig elektrisch rijden is voornamelijk de woonplaats. Ik maak wel consequent gebruik van de VAG navigatie die over de afstand start t/m reisdoel bekijkt wanneer inzet E of Benzine motor zinvol is.

sitechris

Donateur
@sitechris Leuk om te lezen, maar ik begrijp deze zinnen niet echt:

Maar ach, dat is deze 204 pk versie toch al niet, dus echt een probleem is dat niet. Bij de 272 pk versie lijkt me dat een groter issue.

Wat is het issue van die 272 pk versie (die ik heb in mijn Tiguan)?

Als je gaat voor meer vermogen, ga ik er ook vanuit dat je dit wilt gebruiken. Bij de 204 pk versie kun je de grote accu bij langdurig planken op de Autobahn wel leegrijden. En dan zak je terug naar 150 pk. Ik weet niet hoe dat zit bij de 272 pk versie, maar ik denk dat dit niet anders is. Dus na verloop van tijd loop je het risico dat je opeens 95 pk inlevert. Wellicht is dit uitzonderlijk, maar bij de 204 pk versie is me dat wel een keer gelukt.

• Leuk
Waarderingen: BJF
Bovenaan Onderaan