CUPRA Formentor

leon-cupra

Forumguru
De koffer ... uiteraard ... vergeten dat ik op een Skoda forum zat en niet op het bmw forum :deuk:

gaat er mij gewoon over dat een Formentor niet zodanig veel praktischer is dan een RS3. mag dan overal een tikkeltje groter zijn , maar of dat dan allemaal opweegt tegen de mogelijke restwaarde? Zou de kleine “ongemakken” van een RS3 dan toch voor lief nemen.
Als gezinswagen (met meerdere kleinere kinderen) zal wss zo een Formentor ook niet echt voldoen.
 

ertromp

Forumguru
De S3 Sportback is in BE verkrijgbaar vanaf €48.270 euro. De Cupra Formentor is er in BE vanaf 32.760 euro. Check gedaan op de Audi.Be site en de Cupra.be site. Neem je een Q3 quattro (zonder S-line) met 45 TFSI blok dan begint het feest ook vanaf €48.270,-. Al een verschil van bijna 15K. Tja is dat het je waard wetende dat er nog vele euri’s bijkomen om wat extra’ s toe te voegen.
 

leon-cupra

Forumguru
De S3 Sportback is in BE verkrijgbaar vanaf €48.270 euro. De Cupra Formentor is er in BE vanaf 32.760 euro.
Wel appels met appels vergelijken é
32k is voor een basis 150pk :banghead:
De 310pk Formentor is een paar 100€ Duurder dan een S3. Met het optiebeleid van Audi zal het verschil wel een paar 1000€ worden maar probeer beide wagens achteraf maar eens te verkopen. Die paar 1000€ heb je zo terug gewonen met een S3.
En trek dan de lijn verder met een RS3 (waar bij iedere liefhebber de kwijl spontaan uit de mond vloeit) en het verschil tussen een RS3 en Formentor zal nog veel groter worden.
 

sitechris

Donateur
De S3 Sportback is in BE verkrijgbaar vanaf €48.270 euro. De Cupra Formentor is er in BE vanaf 32.760 euro. Check gedaan op de Audi.Be site en de Cupra.be site. Neem je een Q3 quattro (zonder S-line) met 45 TFSI blok dan begint het feest ook vanaf €48.270,-. Al een verschil van bijna 15K. Tja is dat het je waard wetende dat er nog vele euri’s bijkomen om wat extra’ s toe te voegen.

De CUPRA Formentor 310 pk kost in België ook 48.000 euro. Jij vergelijkt de 1.5 TSI 150 pk versie van de Formentor met een Audi S3 (310 pk) en met een Q3 met 245 pk..
 

ertromp

Forumguru
Ah ik zie het. Jullie hebben je punt gemaakt.:pardon: Wel apart dat Cupra zich wil profileren als de snellere tak maar dan toch komt met een 1.5TSI :nailbiting:
 

leon-cupra

Forumguru
Tja 95% van de verkochte formentors zullen die 1.5 zijn.
Dat ze de Formentor met de 1.5 niet gewoon verkopen als Seat en de 310 als Cupra :arghh:
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad erg vreemd die 1.5 voor een Cupra.
Wel leuk voor een test de Formentor 2.0 TSI, de S3 en ik zat eens te kijken de Golf 7R die in BE er vanaf 52.185 euro is.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja heel vreemd is dat niet. Om een apart merk en model te kunnen bekostigen, moet je ze uiteraard ook wel verkopen. Volume ga je niet halen met een 310pk maar wel met de betaalbare 1.5
 

EdK

Forumguru
https://www.cupraofficial.nl/modellen

Hier al eens gekeken ?
Volgens mij alleen nog in hybride te verkrijgen !
Collega die de 2.0 gaat ontvangen had het er al over dat de brandstof modellen die bij dealers in NL stonden en nog niet op kenteken allen terug genomen zijn door de importeur.
Waarom ? omdat men alleen nog maar Hybride wil leveren....
Dus wil je een 2.0 ? dan zal je naar Duitsland moeten gaan en zelf moeten importeren.
Of dit voor België ook geld ? da wee ik nie
 

leon-cupra

Forumguru
Nl is dan ook een buitenbeentje als het op verkoopprijs aan komt qua wagens. Hybrides zijn (in verhouding) veel “goedkoper” dan in andere landen tov zijn benzine/dieselbroertjes.
 

sitechris

Donateur
In Duitsland verkopen ze ook nog een 245 pk 2.0 TSI.

De CUPRA Leon krijgt overigens ook de 245 pk 2.0 TSI motor. Hopelijk komt die naar Nederland, al ga je wel snel richting de 50k voor een dergelijke auto.
 

s-line

Forumguru
Zet hem zo maar voor de deur hoor!
Wel een brutebak zo…..
 

Bijlagen

  • CC8C3913-4A1C-4090-91A3-D96C96F5F990.jpeg
    CC8C3913-4A1C-4090-91A3-D96C96F5F990.jpeg
    577,2 KB · Weergaven: 38

SteGo

Donateur
Nou, het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind hem helemaal niet zo mooi. Te schreeuwerig, ik vind het Cupra-logo ook lelijk

Hier precies hetzelfde. Ik snap sowieso het punt ook niet waarom VAG heeft besloten om van Cupra een apart merk te maken. Het is en blijft een SEAT, sowieso al het minst goed smoelende volumemerk van de VAG-groep. Zelfs als je er dan een extra lelijk Cupra-logo opplakt en ze een eigen modelletje gunt wordt het er niet beter van ...

De eerste generatie Leon en de Toledo van dezelfde bouwjaren vond ik nog best een fraaie auto ... maar voor de rest vind ik dat hele SEAT & Cupra maar niks. Oké .. de Marbella is ook geestig. :D Maar als het gaat om het 'sportieve' imago ... dan spaar ik liever door voor een Audi. Kost meer, maar ziet er ook veel beter uit.
 
Bovenaan Onderaan