Cruisecontrol inbouwen

Antera

Donateur
Wij hebben hem toen ook open gemaakt maar was flink puzzelen en hebben het voor elkaar gekregen maar hoe precies ;)
 

Busso

Actief lid
Nou het is gelukt. Erg lastig klusje. Jouw link werkte helaas niet maar na lang priegelen kwam ik erachter dat de stekker helemaal niet verder uit elkaar kan. Ik moest de zwarte afdekplaat/gaas met 56 gaatjes nog verder omhoog schuiven zodat ik de loze plastic pin in nr 29 eruit kon trekken. Draad door het gaatje van de plaat daarna connector van pin 29 eraan solderen en pinconnector 29 voorzichtig insteken. Bij de set van Kufatec zaten 3 verschillende pinconnectoren. Door een pin uit de stekker te halen kon ik zien welke ik nodig had. Terug duwen van de plaat met 56 gaatjes was een kriem omdat er veel meer plastic pinnen in de loze gaatjes zitten en probeer die maar eens op hun plek te krijgen (gaan scheef zitten). Daarna bedrading weer intapen. Na veel geduld zat de stekker weer in elkaar. Alles werkt nog zonder storingen dus nu alleen nog inleren.
Bedankt voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • 20240204_122716.jpg
    20240204_122716.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 19

Busso

Actief lid
Nee heb ik helaas niet. Ik heb een vraag uitstaan bij iemand in Wijk bij Duurstede of hij de MFA en Cruisecontrol kan inleren.
 

Xanderv

Nieuw lid
Keurig gedaan! Ik zit even mee te lezen en heb ook net cruise control ingebouwd en zoek iemand die het voor mij kan activeren in de buurt van Hoek van Holland. Misschien leest er toevallig iemand mee Den Haag Delft Rotterdam? BVD

En ik ben het eens dat de handleiding echt niet erg duidelijk was als je het de eerste keer probeert. Bcm heb ik mijn hele dashboard eruit gehaald zodat ik er fatsoenlijk bij kon komen. Ik wilde ook dubbele raam bediening inbouwen dus zo kon ik die kabel we netjes bovenlangs wegwerken.
 

Busso

Actief lid
Wat niet mee hielp is het koude weer. Alle kabelbundels zijn dan veel stugger. Ff een haarföhn erop maakte het wat soepeler. De BCM kabelbomen zijn net lang genoeg om ze tussen stuurstang en relaiskast naar voren te trekken om ze te kunnen demonteren.
Nu zou ik het in 1/3 van de tijd voor elkaar krijgen maar of ik alles binnen 4 uur volgens de handleiding zou redden? Met name de ECU stekker T56 is tijdrovend. Alleen de oudere modellen hebben die stekker.
 

1983jeroen

Forumguru

TDifan

Lid
Keurig gedaan! Ik zit even mee te lezen en heb ook net cruise control ingebouwd en zoek iemand die het voor mij kan activeren in de buurt van Hoek van Holland. Misschien leest er toevallig iemand mee Den Haag Delft Rotterdam? BVD
...
@Rainesh zit in Den Haag niet te ver van Hoek v Holland
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Busso

Actief lid
Nou het is gelukt. Erg lastig klusje. Jouw link werkte helaas niet maar na lang priegelen kwam ik erachter dat de stekker helemaal niet verder uit elkaar kan. ............
Mocht iemand het een keer zelf willen doen en ook een T56 connector in de citigo hebben dan weet ik nu hoe het moet na advies van MT. Ik had hem net iets te ver uit elkaar gehaald. Blijkbaar is het voldoende de paarse blokkeerstrip eruit te halen. Daarna zou het blinde stiftjeeruit er makkelijk uit moeten komen met behulp van punttangetje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Xanderv

Nieuw lid
Net bij Rainesh geweest en CC geactiveerd. Wat een heerlijkheid en dat ik daar zolang mee heb gewacht. Ook heeft hij gelijk de airbag foutcode eruit gehaald

Nu hopen dat de knop het goed blijft doen. De fout zit namelijk in de schakelaar aan de zijkant van het dashboard. Die geeft zo nu en dan een contact waardoor de bcm in de wat raakt. Laatst goed schoongemaakt maar ben bang dat het niet ver heeft geholpen.

Bedankt Rainesh.
 

Busso

Actief lid
Nou dat dacht ik ook. Had het eerder moeten doen. Gebruik het veel. Is tegenwoordig gewoon een must.

Verschil tussen adaptief en gewoon is wel ff wennen tussen de 2 auto's die ik heb.
 

Xanderv

Nieuw lid
Ja ik heb op beide auto's geen adaptieve CC maar ik ben er ook geen fan van. Soms kan het handig zijn maar soms wil je ook doorrollen en dan ziet de auto iets te dicht bij terwijl het makkelijk kan. Net zoals lane assist, soms best handig maar ik rij op mijn werk in KIA's en die grijpen mij veel te snel in.
 

Busso

Actief lid
Ik moest er ook aan wennen vooral de afstand tot de voorganger. Voordeel bij mij is dat de bedieningsknoppen op het stuur zitten dus kan ik hem er heel makkelijk afgooien en inschakelen.

Maar blij met de cc in de citigo. Stuur staat nu standaard in de laagste stand voor betere houding en snelheid lezen we nu af in de display.
 
Bovenaan Onderaan