Cruise control uitschakelen

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ze alle 3 gehad, op de hendel zoals de TS, losse hendel en nu op het stuur (vw). Persoonlijk vind ik de losse hendel het minst prettig en op het stuur het fijnst.
Op de hendel van de richtingaanwijzer werkt ook prima, je hoeft de cc ook niet echt uit te zetten er zit een veer in dat schuifje waarbij je hem door tot de aanslag te drukken kunt pauzeren, exact hetzelfde als de extra hendel naar achteren duwen. Het lijkt een beetje op de richtingaanwijzer, 1x aantikken is 3x knipperen op doordrukken en hij blijft aan.

• Leuk
Waarderingen: Tees

1983jeroen

Forumguru
Ik snap het probleem wel. Mijn eerste Octavia had ook die bediening op de hendel van de richtingaanwijzers. Ik drukte dat priegelige kleine knopje ook vaak te ver door waarmee de cc helemaal uit gaat.
In de latere Octavia had ik acc dus aparte hendel. Vond dat ook fijner.
Gelukkig hebben ze dat bij Peugeot ook zo gedaan :)

Canon-Eye

Forumguru
Ik drukte dat priegelige kleine knopje ook vaak te ver door waarmee de cc helemaal uit gaat.
Zoals gezegd, nooit last van gehad - mijn middelvinger was precies lang genoeg om dat knopje tot de eerste aanslag te drukken voor "cancel", zonder m'n hand van het stuur te halen.
Het is ook een kwestie van gevoel, hè - met beleid kom je vaak verder dan met brute kracht... :)

1983jeroen

Forumguru
Meestal ging het ook wel goed, maar ik heb ook nooit begrepen waarom het zo'n iel knopje was op de Octavia.
Daarvoor altijd Frans gereden. Meestal met aparte grotere hendel of met knoppen op het stuur

Bovenaan Onderaan