Cruise Control: tips & trucs

Skoda-MAN

Forumguru
Wanneer komt Skoda eindelijk met een instelbare snelheidsbegrenzer of speedlimiter zoals Renault en andere merken al jaren hebben naast de CC?
Geweldig voor in de stad en N-wegen. Dat geknoei met cc in en uitschakelen is vermoeiend en vervelend. CC is fijn voor de snelwegen en verder niet.
Weet iemand of je er zoiets op kan zetten?

Groeten; Paul
 

andrehj

Forumguru
Wanneer komt Skoda eindelijk met een instelbare snelheidsbegrenzer of speedlimiter zoals Renault en andere merken al jaren hebben naast de CC?
Geweldig voor in de stad en N-wegen. Dat geknoei met cc in en uitschakelen is vermoeiend en vervelend. CC is fijn voor de snelwegen en verder niet.
Weet iemand of je er zoiets op kan zetten?
Uit de Duitse prijslijst:
"Geschwindigkeitsregelanlage inkl. Speedlimiter", standaard op Fabia 3 Ambition en Style. Dus blijkbaar kan het wel. En als het op de F3 kan, dan moet het op de O3 toch ook kunnen?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dat zou geweldig zijn, ik heb nu een auto met zo'n systeem en het eerste wat ik zal missen in mijn nieuwe Skoda is de speedlimiter, als je dat gewend bent dan wil je nooit meer anders in stedelijke omgeving en zeer drukke snelwegen. Als je toch sneller wilt rijden dan druk je door het kickdown punt en kan je eventueel naar topsnelheid, gas weer los en naar de ingestelde snelheid laten zakken en de spl is weer actief.
 

spikehome

Forumguru
Op mijn golf zit wel een instelling die een melding geeft als je boven en bepaalde snelheid komt.
Dacht dat dit ook al in de O3 zou zitten.
 

Darkside

Forumguru
Dat zit ook op de O3. Maar dat is idd alleen een melding. Bij de Franse auto's kan je niet harder dan de ingestelde limiet rijden. Tenzij je een kick down doet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Gewoon het geluid van je tomtom aanzetten (wat ik overigens alleen doe op onbekend terrein), dan kun je een signaal krijgen als je langer dan enkele seconden méér dan 5 gps-km/u boven de lokale V-max zit. Een harde begrenzing lijkt me totaal overbodig, of je moet wel heel weinig vertrouwen hebben in je eigen vermogen om de voet iets te liften.

Waar ik voor mezelf veel meer gemak in zie, is de invoering van een stuk of wat zelf-programmeerbare voorkeuzetoetsen. Bij radio's vinden we dat al tientallen jaren doodnormaal, dan moet dat met de cc toch ook simpel te realiseren zijn?
 
Laatst bewerkt:

MartinW3

Nieuw lid
Kan niet 123 een ander topic vinden voor mijn vraag.

Ik heb ACC op de nieuwe auto en zoek momenteel naar de instelling waarbij de ACC bij activeren in de "dichtsbij" stand blijft ipv standaard naar de "verre" stand gaat. Dus bij starten van de auto is de ACC aan, maar niet actief. Als ik hem dan actief maak tijdens rijden zie ik 3 strepen qua afstandhouder. Dan met de ACC hendel de zaak op de minimale afstand instellen. Mijn punt is dat ik dit niet elke rit wil doen, maar zoals vroeger eenmalig. Vorige auto had ik hem op de korte/dichtbij stand gezet en niet telkens de 3 strepen.

Weten jullie een oplossing?
 
Kan niet 123 een ander topic vinden voor mijn vraag.

Ik heb ACC op de nieuwe auto en zoek momenteel naar de instelling waarbij de ACC bij activeren in de "dichtsbij" stand blijft ipv standaard naar de "verre" stand gaat. Dus bij starten van de auto is de ACC aan, maar niet actief. Als ik hem dan actief maak tijdens rijden zie ik 3 strepen qua afstandhouder. Dan met de ACC hendel de zaak op de minimale afstand instellen. Mijn punt is dat ik dit niet elke rit wil doen, maar zoals vroeger eenmalig. Vorige auto had ik hem op de korte/dichtbij stand gezet en niet telkens de 3 strepen.

Weten jullie een oplossing?
Dit is aan te passen door bij instellingen naar ‘wagen’ te gaan en dan vervolgens daar de instellingen te selecteren. Hier Kun je de ACC aanpassen
 

Rallye

Forumguru
Ik wist niet eens dat dat ook met de hendel kon. Hoe doe je dat? Werkt mogelijk alleen voor de O3 FL?
 

johannesberg740

Actief lid
Ik wist niet eens dat dat ook met de hendel kon. Hoe doe je dat? Werkt mogelijk alleen voor de O3 FL?

Bij adaptieve cruisecontrol heb je aan de linkerkant 2 hendels. De onderste heb je nodig. Hierbij zit aan de bovenkant een schuifje waar je de afstand mee in kan stellen.

Naar boven en beneden is per 10Km/uur verhogen/verlagen

Naar je toe halen ga je met 1 km/uur omhoog.

Je kan er best veel mee en rijdt super fijn z'n acc
 

Rallye

Forumguru
Ik zal eens kijken. Ik heb mijn ACC al via het systeem op de kortste afstand staan, maar soms is een grotere afstand handiger....
 
Bovenaan Onderaan