Maarten
Forumguru
Na de reparatie van het in dit topic besproken defect, heb ik de rekening keurig betaald, wetende dat ik nog aan de bel zou gaan trekken bij de importeur. Een rekening van ruim 145 euro inclusief een half uurloon zonder coulance was voor mij niet acceptabel.
Volgens de dealer was de coulance namelijk afgewezen.
Ik heb die middag direct gebeld met de Skoda importeur en werd uiterst vriendelijk te woord gestaan. Deze meneer vond het ook vreemd dat er geen coulance was toegekend en zou e.e.a. wegleggen bij de 'experts'.
Niet veel later, ik denk hooguit na vier dagen, werd ik gebeld door de importeur. Een uiterst vriendelijke dame wist me te vertellen dat er zeker wel sprake was van coulance en dat ik door de dealer benadert zou worden voor de verdere afwikkeling. Om welk bedrag het precies ging kon ze me zo niet vertellen, maar de dealer zo het netjes afhandelen. Ze schatte het percentage op 70%.
Twee dagen later kreeg ik inderdaad een mail van de dealer. Men vertelde me dat ik 49 euro terug gestort zou krijgen. Nu kan ik niet zo heel goed hoofdrekenen, maar mijn gevoel zei toch echt dat het niet klopte. Zelfs met aftrek van uurloon kwam ik hoger uit.
Dus weer gebeld met de Skoda importeur en contact gehad met dezelfde, nog steeds erg vriendelijke dame, die me vertelde dat dit niet klopte.
Hierop weer telefonisch contact opgenomen met de dealer. Hem e.e.a. telefonisch voorgerekend en men zou het opnemen met de directeur want hij zou de berekening hebben gemaakt.
Ik mailde hem ter bevestiging:
Niet veel later had ik al antwoord van de dealer.
Wederom bekroop me geen fijn gevoel. Alweer aan de bel getrokken bij de importeur. Weer die vriendelijke dame die nu wat minder vrolijk begon te raken. Ze klonk behoorlijk teleurgesteld over de manier van aanpak vanuit de dealer en ze vertelde me dat dit hoog opgenomen zou worden. Ze ging voor me bellen met de dealer en zou zorgen dat ik het bedrag kreeg waar ik volgens haar recht op heb: 81,73 euro.
Nu dus afwachten wanneer de dealer me gaat benaderen voor de vergoeding.
In ieder geval wel complimenten en een pluim voor de Klantenservice van de Skoda importeur!
Hoe is jullie ervaring met coulance-regelingen?
Volgens de dealer was de coulance namelijk afgewezen.
Ik heb die middag direct gebeld met de Skoda importeur en werd uiterst vriendelijk te woord gestaan. Deze meneer vond het ook vreemd dat er geen coulance was toegekend en zou e.e.a. wegleggen bij de 'experts'.
Niet veel later, ik denk hooguit na vier dagen, werd ik gebeld door de importeur. Een uiterst vriendelijke dame wist me te vertellen dat er zeker wel sprake was van coulance en dat ik door de dealer benadert zou worden voor de verdere afwikkeling. Om welk bedrag het precies ging kon ze me zo niet vertellen, maar de dealer zo het netjes afhandelen. Ze schatte het percentage op 70%.
Twee dagen later kreeg ik inderdaad een mail van de dealer. Men vertelde me dat ik 49 euro terug gestort zou krijgen. Nu kan ik niet zo heel goed hoofdrekenen, maar mijn gevoel zei toch echt dat het niet klopte. Zelfs met aftrek van uurloon kwam ik hoger uit.
Dus weer gebeld met de Skoda importeur en contact gehad met dezelfde, nog steeds erg vriendelijke dame, die me vertelde dat dit niet klopte.
Hierop weer telefonisch contact opgenomen met de dealer. Hem e.e.a. telefonisch voorgerekend en men zou het opnemen met de directeur want hij zou de berekening hebben gemaakt.
Ik mailde hem ter bevestiging:
Hallo ***,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek stuur ik je ter bevestiging nog even deze mail.
Volgens de importeur zou er een vergoeding toegekend moeten worden van 70% van de materiaalkosten.
Van jullie heb ik een vergoeding van 49 euro toegekend gekregen en dat strookt in mijn ogen niet met 70%.
De importeur vertelde me dat jullie in het systeem zouden moeten kunnen zien dat deze 70% coulance van toepassing is.
Als ik een berekening maak kom ik uit op een bedrag van €81,73.
Al met al voelt deze zaak niet lekker. In eerste instantie loopt de coulance fout en nu heb ik het gevoel gefopt te worden met de uitkering van de toegekende coulance.
Groet,
Maarten
Niet veel later had ik al antwoord van de dealer.
Hallo Maarten,
Het antwoord is vrij simpel en verklaarbaar; Pon vergoedt het coulance deel over het NETTO bedrag van
het onderdeel. (inkoop dus…)
Het is overigens absoluut niet onze bedoeling om onze klanten te foppen!
Met vriendelijke groet,
Autobedrijf ***
(Seat en Skoda dealer)
Wederom bekroop me geen fijn gevoel. Alweer aan de bel getrokken bij de importeur. Weer die vriendelijke dame die nu wat minder vrolijk begon te raken. Ze klonk behoorlijk teleurgesteld over de manier van aanpak vanuit de dealer en ze vertelde me dat dit hoog opgenomen zou worden. Ze ging voor me bellen met de dealer en zou zorgen dat ik het bedrag kreeg waar ik volgens haar recht op heb: 81,73 euro.
Nu dus afwachten wanneer de dealer me gaat benaderen voor de vergoeding.
In ieder geval wel complimenten en een pluim voor de Klantenservice van de Skoda importeur!
Hoe is jullie ervaring met coulance-regelingen?