Coulance regeling

Canon-Eye

Forumguru
Schijnbaar is vrij bijzonder dat de dealer waar ik de auto niet gekocht heb, alleen in onderhoud is met zo'n regeling komen.
In het algemeen is een dealer erg gebaat bij tevreden onderhoudsklanten, zowel particulier als lease. Vooral die houden immers zijn werkplaats aan de gang?
Qua verkoop heeft hij het meeste aan particuliere klanten, de verdiensten op een nieuwe auto voor de lease zijn inmiddels behoorlijk uitgeknepen.
 

Mali

Forumguru
zo staat het op de website van de consumentenbond.
Wet:
je hebt recht op een goed (deugdelijk) product. In gewoon Nederlands: een goed werkende auto voor de termijn die je redelijkerwijs mag verwachten. Maar getuige het grote aantal klachten bij de Consumentenbond en op internet worden de kosten bij een slecht (ondeugdelijk) product lang niet altijd volledig vergoed. Het kan soms helpen de dealer op de wet te wijzen en voet bij stuk te houden, maar die zal lang niet altijd over de brug komen.

maar andere kant de 1/3 regeling vind ik al niet verkeerd van de onderhoudende ( niet verkopende)dealer.
 

MarcoO2

Forumguru
De verdeling 33/33/33 vind ik geen gekke....de auto is 4 jaar oud, een economische levensduur van 12-15 jaar zou deze verdeling verklaren.
Eens. Garantie betekent niet dat je in een betere positie komt te verkeren dan ervoor. Je heb immers al de nodige jaren en kilometers achter de rug. Een deel bijbetalen is niet zo'n gekke oplossing, meestal komt de rechter daar ook op uit.
 
De rekening is binnen!! Uiteindelijk hebben ze de coulance regeling bijgedraaid en kwam het op 20% voor de klant. Totaal was het 2600 euro en voor mij 577 euro inclusief apk keuring en 4 jaar garantie op de versnellingsbak.
Het is uiteindelijk nog een aardig bedrag voor iets wat een fabrieksfout is, wat vaker voorkomt bij PON dit probleem, maar PON ontkennen dit natuurlijk. En de auto is al 4 jaar (oud), men kijkt alleen naar de leeftijd van de auto en niet naar de kilometerstand, waar ik het niet eens mee was

Gelukkig dat Skoda Barendrecht mij als klant terug wilt zien en dat zij ook niet eens waren met de reactie van PON. Dat bij deze kilometerstand niet mogelijk kon zijn en een deal van de rekening op zich nam.

Een iedergeval bedankt voor de reactie's hier boven en als andere met dit probleem in aanraking komen. Hopen dat ze er wat aan hebben.

gr Felix
 
Bovenaan Onderaan