Condensor, origineel of ander merk erin?

Cordoba

Forumguru
Ik zie het topic nu pas, maar als ik bijvoorbeeld naar de plaatsing van het beschermrooster voor de condensor kijk, levert dit misschien 10% van de bescherming die ie kan leveren, en is de overige 90% blokkering van de lucht naar de koellamellen in de condensor. De bedoeling van het beschermrooster, is dat de koelkanalen afgedekt worden om ze tegen steenslag te beschermen (dus geen kans op lekkage) en de lamellen vrij te laten voor maximale koeling. Als een lamel door een steen wordt getroffen, kan ie buigen, vervormen eventueel zelfs een stukje afbreken, maar dat is geen directe bedreiging voor de werking van de condensor. Als een steentje een koelkanaal raakt, kan dit direct een lekje veroorzaken, of op de plek van de inslag kan een roestpit ontstaan, waardoor na enige tijd op die plek een lek ontstaat.

Als je een lijstje maakt van de zaken die goed gegaan zijn bij dit bezoek aan de dealer, en je maakt ook een lijstje wat er fout is gegaan, weet ik wel wat het lange lijstje is. :nailbiting:
 

HDW

Forumguru
Erg slordig gedaan dit! :banghead:
Opzich geen ramp, het gaat er tenslotte om hoe ze het oplossen voor jou. Het is wel vervelend dat je extra terug moet komen hiervoor.
Waarschijnlijk is het een leerling monteur geweest, want dit zijn geen dealer-waardige praktijken.
 
Laatst bewerkt:

HDW

Forumguru
Maar ook een leerling monteur heeft toch supervisie / (eind)controle?

Dit is m.i. op geen enkele manier uit te leggen.
In theorie zou dat wel moeten, in de praktijk lang niet altijd, zeker niet als het druk is.
Maar je hebt gelijk, dat mag geen excuus zijn natuurlijk.
 

EdK

Forumguru
Maar ook een leerling monteur heeft toch supervisie / (eind)controle?
Bij ons is het zo dat als ik een hulpmonteur mee heb dat IK verantwoordelijk voor hem ben.
Maw al heeft hij iets al 5 keer ervoor ook gedaan , dan nog moet ik hem de 6e keer en de keren daarop zijn werk controleren en indien niet goed overlaten maken !
Dus de leerling in deze kun je niets kwalijk nemen (deels) de hoofdmonteur had A moeten controleren en B moeten vertellen WAT hij moet doen en HOE !
Doet hij het dan nog op zijn eigen manier met bv gevolg van TS, dan kan ik hem een trap onder zijn ballen geven !
Maar ik blijf verantwoordelijk !

En dan hoor je vaak als excuus ik heb daar geen tijd voor want er staat veel te veel druk op de klus !
Tsja hiermee maak je van kantoor zijn probleem je eigen probleem !
Ik zeg altijd dat als ik een leerling meekrijg dat het werk anderhalf keer langer gaat duren, dus als ik hierdoor niet uitkom in tijd dat het klaar moet wezen dan moeten ze nog maar een monteur meesturen !
 
  • Leuk
Waarderingen: HDW

Cordoba

Forumguru
...
Doet hij het dan nog op zijn eigen manier met bv gevolg van TS, dan kan ik hem een trap onder zijn ballen geven !
Maar ik blijf verantwoordelijk !....

Daarom krijg je daarna ook eis tot schadevergoeding wegens gemiste kinderbijslag inkomsten. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: HDW

EdK

Forumguru
De jeugd krijgt bij onze werkgever standaard een ballenbeschermer naast de werkschoenen / helm / handschoenen en oog en gehoorbeschermers...

Zo'n slechte werkgever @Cordoba dat zij dat niet krijgen bij jullie ?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Nee, vanmorgen wel voor het eerst in volledige corona-outfit (schort, handschoenen, mondkapje en bril) een klusje moeten doen.
 

zenman

Actief lid
Zojuist de Superb weer opgehaald. Met excuses, nieuwe zwarte kappen onder de motorkap, motorkap en bumper netjes uitgelijnd met de spatschermen, koplampen opnieuw afgesteld en een wasbeurtje ben ik weer tevreden. De ‘service-adviseur’ is even meegelopen om samen de auto te bekijken. Hij gaf aan dat het verwijderen van de spreidpluggen wederom erg moeilijk was gegaan, maar ik zag dat alles vervangen was door nieuwe kappen en pluggen en dat het er nu weer netjes uitziet. Een duidelijke uitleg van hoe dit nou zo heeft kunnen gebeuren (beschadigd en scheef opleveren) kwam er niet, maar hij was wel blij dat ik aan de bel getrokken had zodat ze deze fout konden herstellen Dat hebben ze toch liever dan dat ik ontevreden blijf, niet meer terugkom en op verjaardagen en feestjes slechte verhalen ga vertellen. Wat mij betreft is het nu klaar, zand erover. De volgende keer gaat het vast goed en ik denk dat de service-adviseur, voordat ie me belt dat de auto opgehaald mag worden, zelf de auto even checkt.
:D

Bedankt allemaal voor het meedenken en de adviezen, goed weekend!
 

turboturbo

Forumguru
Super dat je nog even post hoe het afgelopen is.

Hangt de condensor zelf nu ook iets hoger / zit de plastic rand de correcte montage van het rooster nu niet meer in de weg?
En heb je geen lak beschadigingen langs de randen van de motorkap ervan overgehouden?
Roest vorming gaat langs die randjes extreem hard omdat de lak er dunner is en omdat er veel wind vuil en water langs komt.
 

zenman

Actief lid
Geen lakbeschadiging gelukkig, beschermrooster kon niet beter geplaatst worden want de afstand tussen de kanalen van de Nissens wijken iets af van een originele. Het is niet veel, maar 0,5 mm zorgt toch stiekem voor een groeiend verloop. Ik heb er vrede mee. Koelcapaciteit genoeg en er zijn in ieder geval een aantal kanalen beschermd.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan