Condensor, origineel of ander merk erin?

zenman

Actief lid
De Nissens condensor is gemonteerd door de Skoda-dealer incl. beschermrooster. Het rooster is bedoeld voor een originele condensor en past dus niet perfect, maar biedt toch enige bescherming. Kosten: €470,-

Vanochtend nog eens even goed de boel geïnspecteerd en het valt me op dat de motorkap vrij laag zit aan de voorkant. Ik heb alleen geen foto van de situatie voordat de bumper eraf is geweest maar dit lijkt me toch niet helemaal goed. Wat vinden jullie?

Aansluiting op rechterspatbord:
0F43A70D-1CE5-4C4E-A91D-0B288EC996EC.jpeg F0B73378-37D3-46CC-B6A9-490AE2F83AD5.jpeg C2C33C44-82BE-40DE-95E1-1B79659EFFC6.jpeg

Aansluiting op linkerspatbord:

48CBC5D6-D6CF-415A-A1DD-965F1A6273D8.jpeg 10B45ABC-405F-4923-9EAF-E7DBE1064F0B.jpeg CA5E0207-1ED6-4DD6-9144-27C8B8554CD3.jpeg

Het beschermrooster:
9649D300-144C-4C98-A8AA-B332C5E05A86.jpeg A0EB0F34-DDCD-4F04-B098-65746036E098.jpeg C8152BB8-3B3E-4426-9170-B25E188323DA.jpeg 7CDFE5C9-0699-42A5-80CD-8920B6054819.jpeg F3C16085-DFA6-4219-8B49-7CB25F166B92.jpeg

De pluggen hebben flink weerstand geboden zo te zien:
17D91AF4-A41D-4A45-B73F-BE552BFBCF7D.jpeg 295E25C1-31EE-473C-A4D3-DAD935CFF040.jpeg 4D2FE9E7-DE9B-4911-8FF0-4E6420E79411.jpeg
 
Laatst bewerkt:

prosier

Forumguru
Dat bedoel ik, zodra ik het aan de hand heb doe ik het fijn zelf en laat ik een airco monteur wel de boel even opnieuw vullen. Bumper eraf heb ik al eens gedaan toen ik een xenon ballast moest vervangen.

Mooi voorbeeld om weer met een ruime bocht om de dealer heen te lopen. Bizar. Ik zou ermee terug gaan...
 

ertromp

Forumguru
Lijkt me vreemd als spatborden of motorkap er af is geweest voor de condensor montage. Dat beschermrooster is slecht geplaatst.
 

Highway

Forumguru
Motorkap hangt idd een beetje zo over de neus heen is bij mij ook. Dat ze de pluggen en plastic zo gemold hebben is erg slecht. Ik heb dee er zonder schade zelf uit kunnen halen dan moet de dealer dat toch ook kunnen.
 

brepus13

Forumguru
Dit is voor mij ook een reden om zelf zoveel mogelijk te doen. Een dealer kan het vast sneller maar zelf werk ik wat netter en voorzichtiger omdat het mijn eigendom is.
 

EdK

Forumguru
Die motorkap / zijschermen zitten er schofterig op , dat mogen ze even overnieuw doen voor €0,00
En die spreidpluggen, tsjja de tranen schieten in je ogen als je je lak zo weet te beschadigen.
Zal wel een leerling monteur aan gezet zijn die ze niet gecontroleerd hebben....
Maar die leerling kun je het niet kwalijk nemen , de verantwoordelijke is zijn leermeester !
Maar goed zou ze even vragen hoe ze dit gaan oplossen voor €0,00 eurie..
 

zenman

Actief lid
Vanochtend nog eens even goed de boel geïnspecteerd en het valt me op dat de motorkap vrij laag zit aan de voorkant. Ik heb alleen geen foto van de situatie voordat de bumper eraf is geweest maar dit lijkt me toch niet helemaal goed. Wat vinden jullie?
Edit 4-5-2020, 19.10u:
Toch nog een foto gevonden hoe het eerst was! Zag er mooi strak uit... Morgen even naar de garage toe om het te laten fixen.

IMAG3971.jpg IMAG3972.jpg IMAG3973.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Dat beschermrooster kan je beter zelf even opnieuw plaatsen. Dat is slecht gedaan. Heeft niks met niet oem te maken, want die afstand van de koel kanalen is hetzelfde.

Dat rooster paste zelfs op een nieuwe condensor van de Berlingo van mijn pa :)

Waardoor het lijkt te komen dat die nu te hoog hangt en niet precies de koelkanalen beschermd: het onderste kanaal van de condensor ligt achter een plastic opstaande rand. Daardoor kan het beschermrooster niet laag genoeg komen. Een mogelijke oplossing is het onderste bescherm lijntje van het rooster af te knippen. Zodat die weer goed uitlijnt op de kanalen.

EDIT: omg ik lees nu pas dat de dealer dit heeft gedaan? Ik had eerst begrepen dat je naar een goedkoper adresje was gegaan. Welnu, als dit het werk van een dealer is, zou ik heel erg gaan klagen. Mijn hemel wat een ravage :facepalm:
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ongelooflijk hoe dit er uit ziet, tranentrekken!!! :shutup:
Zelfs een beunhaas doet dit netter..... :nailbiting:
 

Ericw

Forumguru
Eens met de opmerkingen hierboven, de auto zo weer afleveren zou voor mij totaal onacceptabel zijn! (ook bij m'n leaseauto zou ik dit niet accepteren).
Z.s.m. terug gaan lijkt me.
 

Captain Hook

Forumguru
@zenman Triest dat ze jouw auto zo mishandeld hebben.

En Skoda maar adverteren met:
Echt vakmanschap

De ŠKODA-dealer is dé partner voor onderhoud en reparatie. Hier vind je namelijk tot in de puntjes getrainde technici die elke ŠKODA perfect kennen.

Ahum. :shutup:

Zeker teruggaan en vragen of ze dit netjes zouden willen fixen.
Zal trouwens nog lastig worden, zeker die beschadigingen rond de spreidpluggen. Het is te hopen dat dit allemaal kunststof materiaal is, anders heb je binnen korte tijd roestvorming op de plekken.

En wat betreft de uitlijning van de motorkap; ik zou ook nog maar eens goed kijken of op mogelijk contactvlakken, tussen de verschillende chassisdelen, er nu geen beschadigingen zitten door het raken van bepaalde delen...
 

zenman

Actief lid
Verklaring heb ik nog niet, afspraak staat voor a.s. vrijdag. De beschadigde/bekraste kap gaat vervangen worden en de motorkap wordt uitgelijnd. To be continued...:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

zenman

Actief lid
Maar een excuus voor het bagger werk is er wel al gekomen ?
Nope, de communicatieve en organisatorische vaardigheden (ik spreek steeds dezelfde gast) zijn niet geweldig. Misschien door drukte/lage bezetting ivm Corona? Maar, het kan nog komen, of niet... Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Es kijken waar ze vrijdag mee komen.
 
Bovenaan Onderaan