Condens uit mistlamp halen octavia 4

Goedendag,

Wellicht is dit onderwerp al een keer behandeld maar ik kan het niet meteen terugvinden.

Sinds september ben ik de trotse eigenaar van een octavia rs uit 2021(nx5). Ik heb sinds enige tijd last van condens in mijn mistlamp links voor. Ik kan echter nergens vinden hoe ik deze precies kan verwijderen om de condens eruit te halen. Kan iemand mij hier op het forum wat tips over geven of is dit zo’n lastige klus dat het een ritje naar de dealer betreft?

Bedankt alvast!

Dat komt omdat de waterdamp voor de O4 die in de lucht hangt nog vrij nieuw is. Uiteraard is de waterdamp voor andere lichtunits ánders en werkt de daar geboden oplossing uiteraard niet voor de O4.

PizzaPieter

Donateur
Hi @Rick0306 ,

Ik zie dat je één vd twee adviezen hebt opgevolgd.

Wat @Disaster-Master wil zeggen, vermoed ik, is dat een mistlamp niet echt next-level verschilt tussen het ene en het andere model en dat de info over de S3 en O3 en alle andere letter-cijfercombinaties ook voor de O4 geldt.

Hallo Pieter en Disaster-Master,

Mijn vraag is eerder hoe ik de mistlamp kan demonteren om deze schoon te maken. Vanuit de motorkap kom ik er namelijk niet bij. ;)

PizzaPieter

Donateur
Ah, dat was me niet helemaal duidelijk.
Dat weet ik niet, maar ik vermoed met halsbrekende toeren van onderaf. Motoronderplaat verwijden en dan van binnenuit loshalen.

Heb je LED of halogeen verlichting?

In de meeste behuizingen zitten gaten en bij LED verlichting wordt het simpelweg niet warm genoeg om het vocht af te drijven, behalve als hij lekker in het zonnetje staat.

michelangelo

Senior Member
Ik heb dealer laten weten dat ik die mistlamp een niet essentieel onderdeel vindt voor 1200 euro.
Iets met "hele voorkant en alle sensoren moeten eruit". Ontwerp het dan wat slimmer.

PizzaPieter

Donateur
@PizzaPieter helaas ledlampen. Skoda is inderdaad slim geweest met het verdienmodel voor de dealers helaas
Heb je ook gezien en gelezen dat dat inherent is aan het type lamp? Dat je het kunt verminderen door de auto met de kop in de zon te zetten? Dat dit heel waarschijnlijk ook bij nieuwe led lampen zal gebeuren?

Heb je ook gezien en gelezen dat dat inherent is aan het type lamp? Dat je het kunt verminderen door de auto met de kop in de zon te zetten? Dat dit heel waarschijnlijk ook bij nieuwe led lampen zal gebeuren?
Als we nou ook eens een beetje zon krijgen dan kan ik het testen… -.-

Maar bedankt voor de tip, van de week ga ik op wintersport en daar schijnt de zon wél volle bak

Antera

Donateur
Wielkuip eruit en je zal zo bij de mistlamp kunnen lijkt me. En anders is het 10 min en je bumper ligt eraf en kan je overal zo bij

Bovenaan Onderaan