Condens in de mistlampen/dagrijverlichting Superb II

Tijdje geleden stond ik in Heerlen naast een Skoda Superb II en het viel me op dat er in beide mistlamp units vocht aan de binnekant te bemerken was.
Ook ik heb even bij mijn Superb II een kritische blik geworpen op mijn onderbumper en : jawel, ook bij mij is er condensvorming in beide mistlampen.
Vanmiddag de Superb II Combi bekeken van Skody die slechts 2 uurtjes uit de showroom was en... jawel ook bij hem zit er vocht in zijn spliksplinternieuwe mistlampen.....
Nu is het vochtig weer, maar dit vind ik toch wel heel erg apart :crazy:

Graag hoor ik de "mede-superbers" met hun Superb II ervaringen.
 

michelover

Forumguru
Heb ik ook "last" van,was bij mij overigens geen standaard optie.
Heb ik dus als extratje gekregen van Skoda.;)
Bij mijn RS had ik trouwens hetzelfde, dus maak ik mij er niet zo druk om.
 

Skody

Actief lid
Staat in de manual dat dit gebruikelijk is bij koud / vochtig weer. Condens ontstaat doordat je er pal achter een warme lamp hebt en heeft geen uitwerking op het licht / levensduur. Wordt expliciet genoemd in de handleiding.
 
Aha, nu snap ik wat er op het pak bakmeel staat : er kan een muis inzitten.
De manuals gaan dus tegenwoordig ook al de "mogelijke ongerechtigheden" vermelden. Da's wel fijn, en had ik niet opgemerkt in de manual.
 

michelover

Forumguru
Leuk zo'n uitleg in de manual. Maar ik heb mijn mistlampen nooit aan staan, dus worden ze ook niet warm. Hoe verklaren ze dan dit verschijnsel??? Dat het geen invloed heeft op de lampen etc geloof ik wel na meerdere auto's van de VAG met hetzelfde "probleem".
 

michelover

Forumguru
Helaas model 2009 heeft geen dagrijverlichting in de mistlampen.
Xenon brandt op 75% als dagrijverlichting bij de wat "oudere" Superb's.
Zonder daarbij gebruik te maken van de mistlampen.
 
Heb hetzelfde probleem met mijn net 1 jaar oude S2. Deze week bij de dealer geweest voor een onderhoud. Hij heeft er onmiddellijk 2 nieuwe mistlampunits in geplaatst, want volgens hem mocht er toch geen condens in komen en moet dat in garantie geregeld worden. Prima service dus.
 

cvegreen

Forumguru
Dat er vocht in je lichtunits kan komen is al jaren zo . Dat krijgen ze er precies nooit helemaal uit . Sinds ze helder glas gebruiken en niet meer glas vol ribbels in zie je het ook beter als er condens is , maar het is dus al heel lang zo en het kan eigenlijk geen kwaad .
 

Monteurtje

Forumguru
Als je vocht in de mistlampen hebt en je auto / mistlampunit is van voor april 2009, dan is het garantie. Is die van daarna, dan is de mistlamp al gemodificeerd en komt het door de temperatuur verschillen. De productie datum staat op de mistlamp unit. De dealer moet je daar meer over kunnen vertellen, dit is bekend.
 
Nou, dan hebben we weer concrete antwoorden op dit draadje toch !?
Zijn alle mede-superbers op de hoogte van dit geheel zodra ze condens constateren.

:xyxthumbs:
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Ok, dat is mooi. Ik heb inderdaad ook vocht in me mistlampen. Dat kan dus onder garantie, want mijne is van half maar 2009. Heb ze inderdaad ook bijna nooit aan.
Ja.... de cornerfunctie dan.
Komen er zelfde units weer terug in, of zijn het die nieuwe modellen?
 

sufferd

Nieuw lid
Hoi, Ik heb ook last van condens in de mistlampen, S2 is van 03-09. Over 3 maanden voor de 90000km beurt zal ik dit eens aangeven bij de dealer.
 

anton1938

Nieuw lid
ook vochtprobleempje

hetzelfde, nog 5k dan staan we in de garage voor de eerste beurt.

buiten wat gekraak hier en daar en wat getril in twee speakers, geen probleem.

:yeah:
 
Nou, zoveel problemen ook weer niet, alleen heeft de Auto ruim 3 weken op een brug gestaan voor inwendig onderzoek. In zijn 5 en 6e versnelling een fluit geluid. Gehele versnellingsbak is uit elkaar gehaald en wat onderdelen vervangen, resultaat....nog steeds aanwezig. Moet dus weer terug naar de garage.
Voor de rest nog steeds een genot om in te rijden!
 
Bovenaan Onderaan