Condens in alle lampen voorzijde Octavia RS

JeSko

Forumguru
Poos terug viel het me ook hard op, 60 km gereden bij vochtig weer, Xenon hele tijd op, en de hele units zaten bijna tot de helft vol condens, zo erg had ik het ook nog niet gezien.

Mk2 Superb van 2014.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
wat gaatjes onderin geboord en was het probleem helemaal opgelost. Heel duf...
En toch is dat niet zo duf hoor.
Wij leveren als bedrijf veel stroomkasten in vele formaten en merken.
En hadden op bepaald moment bij klant een 150 st (20x30cm) kastjes geplaatst op paaltje aan begin van hun erf.
Hierin zat niet meer dan een Automaat en een KWh meter en een ingaande en uitgaande kabel aan onderzijde van kast.
Op bepaald moment werden wij door klant gebeld dat er vele kastjes vol met water stonden en dat ze dus lek moesten zijn....
En ik mocht dus eens gaan onderzoeken wat er aan de hand was.
Wel inderdaad bij het openen van de kastjes liep het water er nog net niet uit.
Dus zo'n kastje is geheel uitgedroogd en weer dichtgedaan en een uur lang met de tuinslang met water erop staan sproeien.
Hierna kastje weer open gedaan en geheel kurkdroog !
Probleem was dat deze kastjes dus zooooo goed afsloten dat de boel met bepaalde weersinvloeden gingen condenseren.
Hierna een 10st kastjes met condensvorming van speciale ventilatie doppen voorzien, en dan één links bovenin en één rechts onderin aan de zijkanten zodat je een luchtflow in kastje krijgt.
Deze kastjes niet uitgedroogd en deze bezocht om de dag.
Na een week waren deze alle geheel opgedroogd en na een half jaar dat klant het nog in de gaten had gehouden alle kasten van deze doppen voorzien.

Maw je gaatjes boren zorgt ook voor die luchtflow in je koplamp.
De koplampen blijken blijkbaar te goed af te sluiten waardoor het verdampte water geen kant op kan en dus in die koplamp blijft.
En door die gaatjes die je erin gebracht had kon dat dus blijkbaar opeens wel.

Heb een vergelijkend iets gehad met mijn BMW K75 en water in de tellerunit.
Hier zaten vanaf fabriek een 2 tal gorotex membramen in verwerkt, maar blijkbaar niet goed en hierdoor water (condens) in de tellerunits.
Heb in die periode onder garantie 3 of 4 keer nieuwe unit gehad, maar kwam telkens terug.
Uiteindelijk met dealer in overleg enkele kleine gaatjes in unit gemaakt en hierna was het probleem voor 95% verdwenen.
BMW heeft het bij die units nooit goed onder controle gehad, want wat jaren erna kocht ik weer een K75 (new) en probleem kwam weer naar voren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

RodeKo

Actief lid
Als je non LED units hebt (H7 lampen) kun je dat condens er zo uit krijgen door de lampen aan te zetten met de kapjes aan de achterkant er af. ff kwartiertje laten branden (worden de koplampen lekker warm) dan de kapjes er weer op als al het condens weggetrokken is. Dit komt omdat die units nagenoeg waterdicht zijn dus condens kan geen kant op. Het kan zijn dat er een mini strookje zichtbaar blijft; dan later nog eens proberen (zodra het condens weer een beetje boven in de unit zit). Na verloop van tijd kan er weer een beetje condens in komen; dan het proces gewoon herhalen. :D

Succes!
 
Bovenaan Onderaan