Coming home/Leaving home funktionaliteit?

FredV

Banned
Het kan zijn dat de lichtsensor met de lichtschakelaar met de 'auto' stand, onderdeel zijn van het coming home systeem.
In de VAG-auto waarin ik geregeld rijd, zit het ook. Dan gebruik ik niet de stand auto, maar gewoon op dimlicht.
Als ik op de afstandsbedieing druk, gaan de lampen branden bij openen en bij afsluiten blijven ze nog even branden. Onafhankelijk dus van daglicht of donker.

@ddejonge, moet ik dit nu ook in het andere draadje bij de O2 plaatsen, want daar is jouw vraag ook aan de orde.
 

Snoopy

Lid
@ Captain Hook,

Neem me niet kwalijk, maar bij degenen die hier reageren en hun autotype in de handtekening hebben staan zie ik alleen maar Greenline (behalve bij Jurgen die op zijn Greentech wacht).
En inderdaad ik rij altijd zonder verlichting, radio uit, gebruik nooit de ruitenwissers, bij climate control de fan helemaal uit zodat zelfs het schermpje geen energie verbruikt enz. enz.:smirk::winkie:
 
Ik heb even gekeken naar deze link:

http://www.daylightrunning.de/html/skoda.html

En de bijbehorende montage instructies.
Hier zitten ook foto's bij hoe je het moet monteren en vooral hoe het eruit ziet.
Ik kan als elektronicus niet anders zeggen dat het een ontzettende knoeiboel is die ik never in mijn auto zou monteren. En dan 100 euro vragen ook nog?:biggthumpdown:

Daarna heb ik deze link eens bekeken en de montage handleiding gedownload.

http://www.carmodule.de/produkt_P14...e_inkl_Lichtsensor_Fahrlichtassistent_V5.html

De module ziet er netjes uit maar als je montage handleiding leest kom je eigenlijk tot de ontdekking dat er alleen een algemene handleiding is en niet eentje toegespitst op de Fabia.

Je krijgt dus een algemeen aansluitschema en verder moet je het maar uitzoeken waar je alle draadjes aan vastmaakt.
Een enorme uitzoekerij dus waar je zonder elektrisch schema van de auto niet makkelijk uit zal komen.
Al met al een afrader, tenzij je de tijd en de middelen hebt om dit uit te zoeken.
Totdat er dus een aansluitschema komt voor de Fabia zou ik er niet aan beginnen
 

Danman

Lid
Ik heb een O2 GLB van 2010, zonder lichtsensor.
Na activatie van de corner lights, bleek ineens ook de coming/leaving home functie in te stellen via het MaxiDot menu, dit zat er voorheen niet in...
Echter, na activatie via het menu werkt het toch niet, de lampen gaan niet aan.

Ben bang dat het niet gaat lukken zo....
Groeten, Danman
 
Bovenaan Onderaan