Comfort openen/sluiten van de ramen

Marcooctavia

Forumguru
Zojuist hier geprobeerd (O3 2013), geen oplossing

Even voor de duidelijkheid je moet de AB ingedrukt houden tot de ramen open of dicht zijn.
Anders werk het niet.
Vroeger was het 3 sec. ingedrukt houden maar dat is al jaren niet meer zo.
Al je ramen moeten werken met comfort sluiten via de raamknop zelf.
Als dat niet zo is, je ramen in leren.

Marco
 

mvdk

Lid
Nog een paar uurtjes, dan ben ik weer bij de auto, ga het meteen proberen.
Met dit weer moeten de raampjes toch effe open
 
Even voor de duidelijkheid je moet de AB ingedrukt houden tot de ramen open of dicht zijn.
Anders werk het niet.
Vroeger was het 3 sec. ingedrukt houden maar dat is al jaren niet meer zo.
Al je ramen moeten werken met comfort sluiten via de raamknop zelf.
Als dat niet zo is, je ramen in leren.

Marco
Marco, dank voor je reactie.
Ik weet inderdaad dat op de AB de ramen openen en sluiten totdat je de knop weer loslaat.
Maar de ramen reageren helemaal niet meer op de AB. De functie staat wel aan in het systeem (Amundsen).

En de passagiersraam gaat niet meer automatisch helemaal open en helemaal dicht bij geheel indrukken van de betreffende schakelaar. Zowel op het paneel bij de bestuurder als de schakelaar in de handgreep bij de passagier doet ie dat niet.

Inleren heb ik geprobeerd met de omschrijving zoals AndreM een paar reacties geleden heeft omschreven, maar dat werkt ook niet (of ik doe iets verkeerd, maar dat denk ik niet.. ).
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Marco, dank voor je reactie.
Ik weet inderdaad dat op de AB de ramen openen en sluiten totdat je de knop weer loslaat.
Maar de ramen reageren helemaal niet meer op de AB. De functie staat wel aan in het systeem (Amundsen).

En de passagiersraam gaat niet meer automatisch helemaal open en helemaal dicht bij geheel indrukken van de betreffende schakelaar. Zowel op het paneel bij de bestuurder als de schakelaar in de handgreep bij de passagier doet ie dat niet.

Inleren heb ik geprobeerd met de omschrijving zoals AndreM een paar reacties geleden heeft omschreven, maar dat werkt ook niet (of ik doe iets verkeerd, maar dat denk ik niet.. ).

Schiet mij iets te binnen.
Bij mijn toenmalige O3 is de linkeracherdeur bij een schade bedrijf eruit geweest omdat ze dan gemakkelijker bij de deurpost konden komen.
Na deze actie gingen de ramen ook niet meer met de AB dicht.
Bleek dat ze vergeten waren de ramen opnieuw in de leren.
Dus als één van de ramen niet of slecht reageerd op de schakelaar dan gaan de ramen ook niet automatisch dicht..................lijkt mij.
 

mvdk

Lid
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Na mijn laatste post nogmaals geprobeerd, nu echter wat langer de knop ingedrukt (ca. 5 sec. ), en niet helemaal doorgedrukt (zowel bij open als bij dicht).
Wederom zonder succes. Halverwege werk en thuis toch nog is geprobeerd en warempel. ‘Autosluiten’ bij het btrefffende raam werkte weer. Ik heb m’n nieuwsgierigheid kunnen bedwingen tot thuis, maar ook het comfort openen en sluiten werkt weer naar behoren!
Fijn met deze temperaturen!
Eenieders input hier bedankt!
 

Marcooctavia

Forumguru
Toch maar weer mooi dat alles is gaan werken.
Alle ramen moeten inderdaad werken anders werkt het niet.
Dat ramen in leren kan wel eens op een paar manieren werken.
Motor altijd aanzetten.
Raam helemaal open en meer als 5 sec ingedrukt houden.
Raam sluiten en meer als 5 sec ingedrukt houden. ( zo nodig herhalen)
Raam open en als hij open is knop los en daarna weer naar beneden drukken voor even.
Raam omhoog knop los en dan weer naar boven drukken/trekken voor even.
Soms is het even lastig.

Marco.
 
Ondertussen dat jij dit aan het typen was heb ik dat geprobeerd (dus zonder het te lezen) en het is me gelukt.
Mij was niet duidelijk dat het met op het paneel van de BESTUURDER. Dus waar alle vier de knoppen zitten.

Bedankt allemaal voor de uitleg.
Het lijkt er overigens in mijn geval wel op dat je de knop bij de uiterste stand even los moet laten en dan opnieuw moet induwen. Dus bij bijvoorbeeld helemaal naar beneden, de knop heel even los, dan weer naar beneden duwen en 5 sec. daar vasthouden en los en bovenaan hetzelfde doen. De computer leert dan wat de uiterste stand is en weet dan hoever hij moet gaan bij het automatisch openen en sluiten.
De comfort openen/sluiten functie op de AB werkt nu ook weer! :thumbsup:

Oorzaak herinner ik me ook ineens weer. Mijn zoon van 8 zat laatst voorin en toen ik het raam aan 'zijn' kant (rechts) dicht deed met de knop aan 'mijn' kant (links), stak hij zijn hand ervoor omdat hij hem open wilde laten. Dus (lang leve de beveiliging) ging het raam terug naar beneden.
Ik weet niet zeker of dat het euvel veroorzaakt heeft, maar ik denk het wel..
 
  • Leuk
Waarderingen: mvdk

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet zeker of dat het euvel veroorzaakt heeft, maar ik denk het wel.
Ik denk dat niet, eigenlijk.
Onlangs heb ik van die Climair regenschermpjes geplaatst op de voorportieren. De eerste weken gebeurde het nogal eens dat bij het sluiten van het raam dit stuitte tegen zo'n schermpje en meteen weer naar beneden ging. Ik kon het raam dan alleen dicht krijgen door het met heel korte "stootjes" voorbij dat drempeltje te helpen. Inmiddels lijkt de auto eraan gewend te zijn en gaat het meestal wel goed, maar dit heeft de comfortsluiting op zichzelf en het openen/sluiten met de afstandbediening op geen enkele manier beïnvloed.
 
Bovenaan Onderaan